Gå til innhold

Litt imponert over USPS og Posten Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitech, bare for min egen interesse, er FrozenCPU kul på å sende pakker merket med gave? Jeg har aldri spurt dem direkte, men det er litt fifty-fifty om firma gjør sånt.

 

Var pakken forresten merket med verdi 380USD? I så tilfelle så var det merkelig at den gikk gjennom uten toll uansett da gavemerking bare gir tollfrihet opp til 1000NOK. prismerket de den kanskje lavere enn den ekte verdien?

 

Til de som vil kommentere "fy fy" til gavemerking so vil jeg bare si at jeg har ingen dårlig samvittihet for dette. Tollgrensen burde vært økt for 20 år siden. Det er en levning fra så langt tilbake i tid at 200kr faktisk var en god del penger... noe det ikke er nå.

 

-Stigma

 

Hei

 

Når du bestiller hos Frozencpu så får du et valg før du betaler om dette skal merkes som gave, de gir imidlertidig beskjed at hvis ikke dette kan bekreftes per telefon blir orderen kansellert.

De ringte aldri meg av en eller annen grunn.

 

Pakkens verdi var ikke satt lavere, noe som får meg til å undres på hvorfor jeg ikke måtte betale moms.

 

Edit: Hvis ikke det plutselig dukker opp en regning i postkassa da...

Men er jo gått en måned nå, så håper ikke det da:)

Endret av Sitech
Lenke til kommentar
01.07.08 10.15 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN

 

Liten avsporing her, men dette med "til tollvurdering" fikk jeg også på en pakke som kom til landet i dag. Var forsåvidt ikke USPS heller, men jeg har aldri fått beskjed om tollvurdering, bare tollbehandling. Er det noe nytt? :hmm:

Lenke til kommentar
Sitech, bare for min egen interesse, er FrozenCPU kul på å sende pakker merket med gave? Jeg har aldri spurt dem direkte, men det er litt fifty-fifty om firma gjør sånt.

 

Var pakken forresten merket med verdi 380USD? I så tilfelle så var det merkelig at den gikk gjennom uten toll uansett da gavemerking bare gir tollfrihet opp til 1000NOK. prismerket de den kanskje lavere enn den ekte verdien?

 

Til de som vil kommentere "fy fy" til gavemerking so vil jeg bare si at jeg har ingen dårlig samvittihet for dette. Tollgrensen burde vært økt for 20 år siden. Det er en levning fra så langt tilbake i tid at 200kr faktisk var en god del penger... noe det ikke er nå.

 

-Stigma

`så tollgrensa på pakker til norge har endelig blitt heva til 1000kr?

Lenke til kommentar
På ingen måte... Hvis du benytter deg av 2 for prisen av 1 tilbudet Amazon kjører på Blu-ray filmer akkurat nå, vil du få moms + gebyr på pakken. Selv om du har betalt for kun 1 av filmene merker Amazon totalprisen på varene på utsiden av pakka.

 

Selv om betalt verdi gjelder nekter posten å korrigere saker fra Amazon. Du må dermed belage deg på å betale det teite 97 krs gebyret + moms. Deretter kan du klage til tollvesenet på feilaktig ilagt moms for å få tilbake de småpengene.

 

Posten suger skikkelig hardt i mine øyne akkurat nå...

 

 

Dette er da ikke posten sin skyld, er det?

 

Det er amazon.com som ikke gjør jobben sin og skriver riktig pris på pakken. Jeg vet at posten har vært på amazon opptil flere ganger å bedt de skrive riktig verdi på pakkene, dette har ikke amazon rettet seg etter og posten har da gitt beskjed om at de ikke kommer til å korrigere verdien på pakker fra amazon.com grunnet mye ekstra arbeid.

 

Synd for oss, men jeg skjønner posten fryktelig godt i dette tilfelle, det dukker sikkert opp en del pakker som de bruker masse unødvendige timer på. Jeg gidder rett og slett ikke å handle fra BOGO salgene til amazon for å si det sånn, blir for mye jobb for å spare noen få kroner...

 

 

Dette er tatt opp av en del brukere i noen tråder de har også snakket med både posten og amazon.com, er i en av tre tråder husker ikke hvem. Er en av disse hvis du har fryktelig lyst til å lete for å finne ut hva som har blitt sagt, hukommelsen min er ikke til å stole på :)

 

DVD-er på tilbud, tråden.

Guide for kjøp av DVD-filmer på nett tråden.

Hva var siste HD DVD/Blu-ray filmen du kjøpte? tråden

HD DVD og Blu-ray titler, og hva skjer i HD verden tråden.

 

så tollgrensa på pakker til norge har endelig blitt heva til 1000kr?

 

Kort og greit, nei. Den er fremdeles på 200 kroner og 1000 for pakker.

Lenke til kommentar
Til de som vil kommentere "fy fy" til gavemerking so vil jeg bare si at jeg har ingen dårlig samvittihet for dette. Tollgrensen burde vært økt for 20 år siden. Det er en levning fra så langt tilbake i tid at 200kr faktisk var en god del penger... noe det ikke er nå.
Gidder ikke kommentere det nei, men ikke klag med et eneste ord på at norske (nett)butikker er dyrere enn utenlandske nettsjapper da, norske firmaer kan nemlig ikke kjøpe inn varer momsfritt slik du tydeligvis gjør! ;)
Lenke til kommentar
Vel, for de som mottar pakker 2-4 uker etter sending, så er det normalt dersom du faktisk har valgt den billigste USPS leveringsmetoden. Den er nemmelig "ground transport", hvilket i praksis betyr at pakken venter på første transportskip som skal over til europa sånn noenlunde i nærheten av der pakken skal til.

Som jeg sagt - dette var "express" mail - og 4 ukers leveringstid kan ikke forsvares til dennne. Jeg er amerikaner selv - trenger ingen opplæring om USPS. ;)

Lenke til kommentar
Fellesferie nå,så det går nok treig.

 

Fellesferie i juli var vel noe de hadde i industrien i Norge i gamle dager. Er det noen som fortsatt har det? (Bortsett fra lærerne). Posten og andre transportører har aldri hatt fellesferie. Uansett: Kommentaren var rimelig malplassert i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Fellesferie i juli var vel noe de hadde i industrien i Norge i gamle dager. Er det noen som fortsatt har det? (Bortsett fra lærerne). Posten og andre transportører har aldri hatt fellesferie. Uansett: Kommentaren var rimelig malplassert i denne sammenhengen.
Blant annet Tollpost har "alltid" hatt færre biler på veien i fellesferien enn ellers. Også gods fra utlandet kommer sjeldnere i løpet av de ukene.
Lenke til kommentar
Fellesferie i juli var vel noe de hadde i industrien i Norge i gamle dager. Er det noen som fortsatt har det? (Bortsett fra lærerne). Posten og andre transportører har aldri hatt fellesferie. Uansett: Kommentaren var rimelig malplassert i denne sammenhengen.
Blant annet Tollpost har "alltid" hatt færre biler på veien i fellesferien enn ellers. Også gods fra utlandet kommer sjeldnere i løpet av de ukene.

 

Fellesferie betyr at man har 100% stengt. Alle i bedriften har ferie samtidig, med andre ord. Alle, uansett bransje, tilpasser bemanningen om sommeren dersom det er lavere trafikk - eller i andre trafikksvake perioder om de klarer det.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har handla en del over Ebay, forrige selger jeg kjøpte fra var et mareritt. Skal prøve å gjøre historien kort.

Kommunikasjonen var et helvete rett og slett, han svarte ikke på spørsmål og sendte aldri pakken når han sa han skulle. "Will do it today" "Tomorrow" osv osv.

 

Endte med at jeg måtte ringe å mase. Vel pakken ble sendt til slutt og det er en ganske dyr ting jeg har bestilt.

 

Dette er informasjonen over pakken min nå:

 

 

Bullet Processed, July 15, 2008, 8:42 pm, BETHPAGE, NY 11714

Bullet Acceptance, July 15, 2008, 2:29 pm, BROOKLYN, NY 11211

Bullet Electronic Shipping Info Received, July 15, 2008

 

 

Her er spørsmålet, hvor lenge bør jeg vente før jeg tar kontakt og lurer på hva som skjer? Den har tydligvis ikke blitt satt på noe fly enda. Den er tatt inn og sendt ut fra dette Bethpage stedet. Jeg ser for meg at den kanskje ligger på en pal og bare støver, eller i aller aller værste fall... stjålet?

 

Er dritt lei av å vente på pakka, derfor jeg er utålmodig.

 

Forresten heter selgern imagaingworld på ebay, selger kamera utstyr. Bør ikke absolutt ikke brukes, han har veldig good feedback, merkelig nok. Men er utrolig treig og gir frustrende dårlig hjelp og informasjon.

Lenke til kommentar

det er ikke unormalt at det tar lang tid føre pakkene går ut fra usa. det kan også være at edn har blitt feilsendt, og da tar det virkelig lang tid føre det dukker opp mer info.

 

ei pakke jeg venta på endte opp i grenada, og fra den gikk ut av usa til den kom dit så tok det nesten en mnd føre sporinga ble oppdatert.

 

dog så vle den sendt tilbake til usa og ut til meg på nytt ganske raskt når den endelig begynnte å bevege seg.

 

totalt sendetid på den pakka var bortimot 6 uker.

Lenke til kommentar

Hahaha, atte går ann:P tror jeg hadde fått latterkrampe om jeg hadde fått beskjed om at pakken var kommet fram til en landsby i Kongo.

 

Takk for svar forresten.

 

 

Edit: et spørsmål til. Noen som har opplevd at pakken blir stjålet?

Kan tenke meg det er en lang prosess med mye fram og tilbake før du får evt pengene igjen eller en ny sending.

Endret av chny
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Noen som har peil om hva dette betyr?

 

21.01.09  08.30  TIL TOLLVURDERING  0024 OSLO  
21.01.09  08.30  ANKOMMET MOTTAKERLANDET  0024 OSLO  
18.01.09  21.50  SENDT FRA AVSENDERLANDET  9999 INGEN NY POSTADRESSE  
18.01.09  21.45  SENDT FRA AVSENDERLANDET  9999 INGEN NY POSTADRESSE  
16.01.09  02.50  INNHENTET  9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Sendt med USPS.

Jeg tok en spansk en og fikk fyren til å merke den som gave og med en verdi på under 200 NOK (da seff et tall i USD).

 

Service Type: Priority Mail International®

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...