Gå til innhold

Er du redd for døden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye.

Må si at den diskusjonsteknikken er grusomt irriterende :wee: . Du framstår som vil-være-smart, men kortfattet og egoistisk i mine øyne om den blir brukt.

 

Det er ikke mulig i teorien engang?

Siden verden tydeligvis ikke er determisk (utifra det lille vi tror vi vet idag) så ja.

 

Men utifra en måte å tolke bibelen på så er den fysiske kroppen vår like u-hellig på samme måte som en mark, edderkopp, hund, katt, ku osv osv, mens det er det psykiske som har noe hellig ved seg, en gjenspeiling av The One.

Om en ser på hendelser etter personer har dødd så er det overhodet ingentinig som tilsier at det skal skje noe ekstraordinært vi ikke har noe kontroll over. Dette kan bortforklares med den tåpelige frasen, dere vet ikke sikkert, men det gjør søren ikke den andre parten heller og holder ikke muligheten for at det kan hende det ikke skjer noe som helst åpen. Ignoranse skal ignoranse fordrive.

Lenke til kommentar
Jeg tror absolutt ikke på noe liv etter døden. Bare synes det er litt merkelig at det er mulig å eksistere.

 

Hvis du da eksisterer i det hele tatt. I din verden eksisterer jo knapt jeg, og i min verden eksisterer knapt du. Og selv om vi selv tror at vi eksisterer, og har forestillinger, så kan det jo hende at det bare er en slags forhåndsinnspilt video. At det ikke er jeg og du som ser på videoen, men at det er jeg og du som er på videoen og blir sett av noen andre.

 

En gang drømte jeg, Chuang Chou, at jeg var en sommerfugl og var lykkelig som sommerfugl. Jeg visste at jeg var fornøyd med meg selv, men jeg visste ikke at jeg var Chou. Plutselig våknet jeg og der var jeg - åpenbart Chou. Jeg vet ikke om det var Chou som drømte at han var en sommerfugl eller om det var sommerfuglen som drømte at den var Chou. Der må være en forskjell mellom Chou og sommerfuglen. Dette kalles alle tings forvandling.
Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Har ikke oppdaget noe som tyder på det motsatte.

 

Nei, det er jo klart, vi har jo en kropp, så da er det jo klart at vi eksisterer. Og denne kroppen er midtpunktet i universet eller hva? Er bevissthet = eksistens? :ermm:

 

Universet har ikke et midtpunkt.

 

Bevissthet forutsetter eksistens, ja.

Lenke til kommentar
Har ikke oppdaget noe som tyder på det motsatte.

 

Nei, det er jo klart, vi har jo en kropp, så da er det jo klart at vi eksisterer. Og denne kroppen er midtpunktet i universet eller hva? Er bevissthet = eksistens? :ermm:

 

Universet har ikke et midtpunkt.

 

Bevissthet forutsetter eksistens, ja.

 

Er en fot = eksistens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...