Gå til innhold

790i problemer, flere som har det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok nå er det rett før jeg hiver denne jævla dritt PC-en i veggen. Se i signaturen.

 

Minne slottene 1 og 3 i mitt 790i funker ikke, hvis jeg bruker noe der så fryser PC-en helt random. Så de 2x1GB RAM brikkene mine får jeg ikke brukt. Nå skjedde det samme selv om jeg bare har 2x2 GB slot 2 og 4.

 

I tillegg har skjermkortet mitt røket (Edit: Eller jeg forstår ikke helt hva som skjer med skjermkortet). Windows Vista hjelper ikke akkurat på saken heller.

 

Hva skal jeg gjøre? Sende hovedkortet og skjermkortet tilbake og, for så å få beskjed om at de ikke finner noen feil. Og at jeg må betale 1000kr frakt + nye kort for å få en fungerende PC?

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så avansert dessverre. Kan du forklare litt mer nøyaktig? Bruker default bios tror jeg. Og hva er skikkelig spenning? Prøvde 1,9V på minnet, da jeg har lest det skulle hjelpe. Men det gikk ikke. Er vel pga DDR3 RAM. Vista har jeg allerede reinstallert 3 ganger den siste uken.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Du må sjekke at minne ditt får den spenningen det trenger, og de andre voltene i bios (mcp, spp og "CPU FSB (vtt)") bør du stille litt opp.

 

1.2v på CPU FSB (vtt)

-30mv på gtlvref 0 og 1

litt mer en stock på mcp og spp

 

Bruk nvidia biosen du. Den kan du oppdatere med diskett om du vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Ok nå er det rett før jeg hiver denne jævla dritt PC-en i veggen. Se i signaturen.

 

Minne slottene 1 og 3 i mitt 790i funker ikke, hvis jeg bruker noe der så fryser PC-en helt random. Så de 2x1GB RAM brikkene mine får jeg ikke brukt. Nå skjedde det samme selv om jeg bare har 2x2 GB slot 2 og 4.

 

I tillegg har skjermkortet mitt røket (Edit: Eller jeg forstår ikke helt hva som skjer med skjermkortet). Windows Vista hjelper ikke akkurat på saken heller.

 

Hva skal jeg gjøre? Sende hovedkortet og skjermkortet tilbake og, for så å få beskjed om at de ikke finner noen feil. Og at jeg må betale 1000kr frakt + nye kort for å få en fungerende PC?

 

Jeg har også problemer med mitt msi p7n diamond 780i sli, og har testet ut rambrikkene mine 2x2gb. virker som om maskinen fryser tilfeldig i spill ved bruk av slot 1 og 3. har ikke prøvd 2 og 4 ennå. fryser med begge minnebrikker. uansett har jeg bestemt meg for å sende kortet til komplett pga det kjente videoproblemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...