Gå til innhold

790i problemer, flere som har det?


Anbefalte innlegg

Mitt 790i er så ustabilt i 3D at det er en vits. Selv skjermbeskytteren fryser PC-en.

 

Problemet ligger i gtlvref volten, det er i allefall den mest populære teorien. Noen finner en volt som gjør det mer stabilt, andre finner den ikke. Nå har jeg prøvd de fleste kombinasjoner av vtt og gtlvrefs som går.

 

Problemet mitt er at i 3D og 1920x1200 fryser PC-en etter bare noen minutter. Feks CoD4 og 3dmark med 1920x1200 oppløsning. Setter jeg ned oppløsningen i 3dmark kan den kjøre i loop så lenge den vil. OCCT og memtest kjører knirkefritt. Håper det kommer en skikkelig fiks snart.

 

Er det noen som har/hadde samme problem?

 

EDIT: (27.05.08) De nye biosene (P05 og 0703) har ordnet stort sett alle problemene. Og kortet mitt fungerer perfekt nå :- )

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett alle har det, det er chipsettet som gjør Windowsen din korrupt.. :(

 

Prøv det her:

To check if your system contains corrupted data:

System file integrity scan:

- search for "cmd"

- right click-run as administrator

- type in "sfc /scannow"

 

det sjekker om det er noen filer som mangler

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Det er chipsettet, 99% sikkert :(

 

HAT OVER 790i!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fram til de finner en fix, det skal være VTTvolten som gjør det..

 

EDIT: Det blir bare værre og værre, jeg hadde enten tatt en backup eller bytta hovedkort asap!

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Med sli tok det 5 min å få corruption ag cod crashet på 5 min. Skal legge inn vista på nytt og kjøre bare ett kort helt til jeg får feil.

 

Tror jammen jeg ville ha send tilbake hovedkortet og ventet på at det kommer en ny revisjon av kortet eller en ny super bios :)

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg har kjøpt det av evga, og å sende kortet tilbake koster 450 i porto, samt angrefrist ikke gjelder i usa.

 

Byttet mitt 780i med evga for et 790i, gjorde dette for 4 uker siden, men fikk det først i går. Og for 4 uker sidenn var det få som hadde problemer, evt få som hadde kortet.

 

Angrer litt nå, men får håpe det er mulig å fikse med en ny bios.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg (og flere hundre andre brukere) har også problemer med 780i. Spill hos meg fryser helt tilfeldig ved at bildet ødelegges. Har opplevd det på CoD 4, Team Fortress 2 og GTA San Andreas og det har sjedd med 3-4 ulike drivere jeg har prøvd. I tillegg rapporterer mange om problemer ved avspilling av video, og jeg har også opplevd det flere ganger og det skjer veldig tilfeldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...