Gå til innhold

Et problempå jobben


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et ganske så stort jobbproblem nå. Saken er:

 

Vi var tre jenter som jobbet på et treningssenter i arbeidsuka. Etter arbeidsuka fikk alle tre jobb på treningssenteret! I noen dager arbeidet vi sammen og alt var bra. Problemet kommer når vi først er inne i mai måned. Arbeidsgiveren vil bare ha en av oss og hun velger Maja. Det tenkte vi andre var helt greit, men neida. Nå har arbeidsgiveren valgt den samme personen 3 hele ganger! Vi andre står helt uten jobb nå, urettferdig! Maja er ikke noe bedre enn oss andre, men hun fikk vist jobb!! Vi andre 2 jenter venter på når vi får jobb.Det er helt latterlig. Vi sa til Maja at hun skulle si at hun ikke kunne en dag. Tror du hun var med på det? NEEEEI. HErregud, blir så irritert. Og hu arbeidsgiveren er så RAR! HUn sa" Jeg gir ikke jobb for å være snill". Møtte på henne her om dagen og hun sa ikke hei engang :S Hun er snill mot Maja, men ikke mot oss to andre! MAja gidder ikke å støtte oss i det hele tatt, alt er bare helt dritt akkurrat nå. Vi har lyst å jobbe vi også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du får jobbe som ekstrahjelp kommer helt an på holdning. Jobber selv i en bedrift med mange ekstrahjelper og vil ha fri noen ganger.. Da ringer jeg FØRST til den ekstrahjelpen jeg vet det er størst sannsynlighet for at kommer til å si ja, eller den ekstrahjelpen som har ytret stort ønske om å få jobbe. Det nytter ikke å ta dette med din venninne, du må gå til arbeidsgiver å fortelle at du gjerne ønsker å jobbe, og da nytter det ikke å si nei jeg må lufte hunden/spise middag med kjæresten/har et viktig program å se på tv, neste gang hun ringer. For å få jobb må man jobbe. sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Så fint at venninna di har fått seg jobb.

 

Det er jo ikke ditt jobbproblem da! Du kan ikke forvente at arbeidsgiver skal ansette 3 ekstrahjelper, når hun kanskje egentlig bare har bruk for en!

 

Da dere alle jobbet der fikk sikkert arbeidsgiver god anledning til å se hvem som ville passe inn, og valgte den hun synes passet best. Hvem vet, kanskje synes hun det fungerte dårlig å ha 3 venninner som jobbet hos seg.

Lenke til kommentar

Lovinda: Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du har åpenbart et par ting å lære om arbeidslivet. Slik du beskriver det så er den eneste som oppfører seg rart her er deg.

 

For å være helt ærlig så synes jeg du oppfører deg utfint mot Maja. Hun har fått seg jobb også be henne lyve for sin nye arbeidsgiver, for at du skal få jobbe en dag? I tillegg blir du irritert når hun sier nei? Du burde skamme deg.

 

At arbeidsgiver velger en foran noen andre er ikke urettferdig. Slik er det alltid og hvis du skal oppføre deg slik hver gang noen får en jobb foran deg så vil du få et problem. At du ikke opplever at hun gjør jobben bedre enn deg betyr ingenting, det som betyr noe er at arbeidsgiver velger den personen som de føler passer best til jobben. At det ikke var deg denne gangen må du faktisk bare leve med og du bør heller være glad for at venninnen din fikk jobb.

 

Har du lyst på jobb? Så søk jobb der det er ledig da, med en slik holdning så er jeg faktisk ikke overrasket at du ikke fikk jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...