loathsome Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Hei der, Kjører Debian på min Eee, og det er litt trøbbel med Wifi når jeg kommer ut av suspension. Dette kan jeg løse ved å fjerne modulen ath_pci og så sette den inn igjen (rmmod, modprobe), men hvordan kan jeg gjøre dette automatisk hver gang jeg kommer ut fra suspension? Eller bedre, hvordan kjøre rmmod først, og så modprobe når jeg kommer ut? Takk for svar
Xecuter Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Hvordan setter du maskinen i suspend? Logger du inn/ut?
kyrsjo Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Høres heller ut som en bug et eller annet sted - rart pga atheros pleier å funke bra... Xecuter88: Signaturen din, som leser noe sånnt som: Good morning, loyal subjects! Enjoy your day in Janitoria. Labour until you tire, then labour some more! Looks like rain. That could be a problem. [\quote] Hvor er det fra? Janitoria, lost vikings?
humbuq Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 (endret) Xecuter88: Signaturen din, som leser noe sånnt som: Good morning, loyal subjects! Enjoy your day in Janitoria. Labour until you tire, then labour some more! Looks like rain. That could be a problem. Hvor er det fra? Janitoria, lost vikings? Scrubs. Edit:Dobbelpost - I samme post, av en eller annen grunn. Endret 4. mai 2008 av humbuq
loathsome Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Hvordan setter du maskinen i suspend?Logger du inn/ut? Trykke powerbutton -> suspend. Eller fra gnome-panelet.
Xecuter Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Ok. Vet at man kan bestemme hva powerknappen skal gjøre, der kunne du f.eks. ha laget et script som fjerner ath_pci, for så suspend. Ved oppstart er jeg i tvil, hvis du ikke logges inn på nytt når du starter så vet jeg ikke.
Sokkalf™ Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Tror du skal ha muligheten til å knytte et script til suspendknappen og. I Arch fikk jeg det til ganske greit, men jeg finner ikke det samme oppsettet med scripts osv i Fedora (dog, her virker det out-of-the-box uansett..) Uansett, kikk under /etc/acpi.. kanskje du finner noe brukbart der.
LessThanJake Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 (endret) Du kan bare legge til et script i /usr/lib/pm-utils/sleep.d/ så blir det kjørt når maskinen går i dvalemodus og når den våkner igjen. Hvis du ser på de andre scriptene burde du forstå systemet. Scriptene blir kjørt i alfabetisk rekkefølge når maskinen sovner og i motsatt alfabetisk rekkefølge når den våkner. Husk å sette kjørbart flagg på den nye filen du lager. Endret 4. mai 2008 av LessThanJake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå