Gå til innhold

g11 eller g15?


Anbefalte innlegg

Hei, tastaturet mitt bråker sykt, så når foreldra mine tror jeg sover må jeg skrive så sinnsykt sakte :p og dette plager meg!

jeg er også en gamer så jeg tenkte at mens jeg kjøpte et nytt tastatur kunne det vært et bra tastatur til gaming og.

så jeg har tenkt på g11 og g15. men er disse lydløse? Ville vært rått om noen kunne laste opp en film eller noe av at de skriver på det..

 

Er det egentlig vits med displaet på g15? virker mer som en gimmick spør du meg. Man ser jo enklere status i spillet på skjermen enn der nede =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du forklare hvordan de G knappene funker? :p er det noe vits?

G knappene er genaile.

Du kan ta opp Makroer med dem som så kan spilles av hver gang du trykker på dem.

altså f.eks ta opp "B 4 3" på en av G knappene, og så kjøper du automatisk M4A1 i CS hver gang du trykker på den.

De kan stort sett brukes til alt, og de gjør ting veldig mye lettere.

 

Selv ville jeg godt for G11 da skjermen ikke er særlig nødvendig.

jeg tror også de har sluttet helt å produsere V1 av G15, så da må du kjøpe V2 isteden. den har færre G knapper og koster mer en den gamle G15 gjorde.

G15v2 er på ca 620 Kr, mens G11 er på 440

Lenke til kommentar
G knappene er genaile.

Du kan ta opp Makroer med dem som så kan spilles av hver gang du trykker på dem.

altså f.eks ta opp "B 4 3" på en av G knappene, og så kjøper du automatisk M4A1 i CS hver gang du trykker på den.

De kan stort sett brukes til alt, og de gjør ting veldig mye lettere.

Det er bare unødvendig bruke G-knappene til å kjøpe i cs, går utrolig tregt..

Bruk heller f.eks: "bind KP_END buy m4a1" (da bruker du numpad 1 til å kjøpe colt)

 

På en annen side er knappene greie å bruke som snarveier til programmer du bruker mye. Vil også tro at de er flotte til wow-bruk.

 

Edit; Litt on-topic så bråker ikke tastaturet stort, men er heller ikke helt stille(jeg har G15 v2). Kan aldri tenke meg at du vekker noen når du skriver, med mindre de ligger på tastaturet ;)

Endret av MamboJambo
Lenke til kommentar
skjermen på G15 er genialt.. men ikke til gaming.... rett og slett native driver støtte for winamp :)
Selv bruker jeg MediaMonkey og VVS plugin. Også har du jo everest med native støtte så du kan vise det du føler for av volt, temp, vifte hastighet, klokke, komponent utnyttelse osv. osv. Har plugin til css så jeg ser hvor mange kills med de forskjellige våpenene, KD-ratio. Er litt unødvendig, men syntes det er greit å følge med på personling forbedring.

Ventrilo støtter også G15 skjermen(lobby oversikt, hvem som logger seg av/på).

 

Ikke veldig nødvendig, men alt i alt kul.

Lenke til kommentar

'napaIm'

Det er bare unødvendig bruke G-knappene til å kjøpe i cs, går utrolig tregt..

 

 

 

Det går tregt? Javell? Hos meg virker det fint, er ikke noe delay hos meg, hvis det er det du mener..

Tenker på at den ikke kjøper i det øyeblikket du trykker, ja. Du ser den gjøre trykk etter trykk.. Prøv feks en lang buy; colt, vest, nades, kit og dgl så skjønner du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Gå for G15 v2!

- Det er har stillare tastar enn forgjengaren.

- Tastane er meir behagelige.

- Tek ikkje so mykje plass(klarer meg fint med ferre makroknappar).

- Betre oppløysing på skjermen enn v1.

- Finare design enn v1.

- Norsk layout

 

Vil du ha eit som er heilt lydlaust bør du gå for dette ;)

 

Et annet alternativ er: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=103300

Jeg har bestilt dette, og kan komme med tilbakemelding så fort det er utprøvd :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Når det gjelder tastatur er SteelSeries 7G klart best av de jeg har prøvd. Det mangler muligens litt på "illumination faktoren", men kvaliteten er upåklagelig. Tåler det meste og sender alt du trykker til maskinen (du kan faktisk trykke alle tastene samtidig om du vil...)

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg valgte å kjøpe mitt G15 v.2 var en rabatt som gjorde at jeg fikk det til 400 kronasjer. Jeg må ærlig innrømme at jeg har hatt null nytte av skjermen, ettersom den viser informasjon man fint kan hente fra monitoren.

 

Ellers er tastaturet ganske bra. Sett fra mine øyne er nok G11 et bedre kjøp. :yes:

Lenke til kommentar

Nope, det eneste vitsen jeg ser i G-serien av tastatur er displayet!

 

Som Mrlee sier er det ikke gaming det går til, men det er genialt til Media, se på dato og klokka, se på innboks og eventuellt lese mail! (:

 

 

G15 var et kjøp som jeg er glad for at jeg gjorde, med G11 ville jeg ikke vært fornøyd!

 

Eneste jeg ikke liker med tastaturet mitt er at jeg kjøpte engelsk layout!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...