Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å brenne musikk til CD


Anbefalte innlegg

Hei, idag leste mamma en artikkel i avisen om at det var viktig å ta backup, så nå maser hun på meg om at jeg må gjøre det :(

 

Men jeg har aldri gjort det, og er heller ikke så vedlig data-kyndig at det gjør noe heller.

 

Så, jeg trenger hjelp til hvordan man skal brenne bilder på en cd.

 

Har ca. 200 bilder eller noe, der hvert bilda tar noe med 1 mb.

 

Mamma sier at hun har 700 mb CD-er (de til å spille muskk på), men jeg er veldig i tvil at man kan lagre bilder på en CD-RW

 

Hva heter CD man kan brenne bilder på, og hvor mange bilder får jeg på en sånn?

 

Har bare en cd-skuff, så kan man lage alle bildene i en mappe, også brenne mappen på en CD

 

Har Windows XP SP2

 

 

Takk for alle svar :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det finst sikkert CD-er som holder seg lengre, men som en lettvindt, rask backupløsning (ekstern harddisk ville kanskje være det letteste...), så går det fint an å brenne bilder inn på CD-RW!

 

Det du gjør, er at du åpner et brenneprogram, for eksempel Nero (nå vet ikke jeg hvilket du har, eller om du har) og velger Data-cd. Da kan du velge hvilke filer/mapper du vil brenne.

 

Du må også ha en CD- brenner.

Lenke til kommentar

Er det mulig å gå inn på mine bilder, og trykke på "Kopier alle elementer til CD"-knappen på høyre side på "Mine bilder"?

 

Mamma syns det er greiest å ha det på CD'er, så blir vel det istedenfor ekstern harddisk.

 

Så bare å sette CD-RW'en inn å brenne på CD-RW da? :)

 

Takk for alle svar.

 

Btw. Er det mulig å laste ned Nero? Hadde det før Leftdal formaterte PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...