Gå til innhold

Salgspris på en Pentax smc 40mm f/2.8 pancake(manuell).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at det også er nesten 2 dager igjen på auksjonen, så det er meget godt mulig at den skyter enda litt opp før endt auksjon.

 

Personlig tror jeg markedet for "obskur" pentax optikk er større på ebay enn på norsk Marked, rett og slett fordi du har mer folk som er intressert..

Lenke til kommentar

Det er mulig, men jeg har møtt på mange Pentaxianere som har vært på jakt etter gammel K-optikk. En slik 40mm bør ikke være så vanskelig å bli kvitt. Er det et skikkelig skarpt eksemplar? Det objektivet fikk enormt gode kritikker i sin tid.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Det er mulig, men jeg har møtt på mange Pentaxianere som har vært på jakt etter gammel K-optikk. En slik 40mm bør ikke være så vanskelig å bli kvitt. Er det et skikkelig skarpt eksemplar? Det objektivet fikk enormt gode kritikker i sin tid.

 

 

Kan vell ikke få all verden for den. Det koster jo bare rundt 2500kr. for den nye 40mm pancake. Noe mer enn 3-400kr. kan jeg sikkert ikke regne med?

 

smc40front.jpg

 

 

smc40bak.jpg

Hadde ikke macro objektivet tilgjengelig. Men disse duger da:)

 

 

IMGP2394.jpg

Dette er tatt med Pancake objektivet.

Endret av dill-hole
Lenke til kommentar

Neppe vanskelig å få solgt en slik. P.g.a. en viss kultstatus, selges de for ganske høye priser på nettet, til tross for at de ikke er noe bedre optisk enn f.eks. langt billigere Pentax-M 50mm f/2.

 

Snittpris på Pentaxforums.com-databasen ligger på rundt 750kr. Jeg hadde personlig ikke gitt så mye for den, men eBay-auksjonen over har pr. øyeblikk 40 minutter igjen, og prisen er oppe i over 400kr. Det er da en auksjon kun åpen for amerikanere.

 

Det er en stilig sak, men i mine øyne ikke verdt prisen du burde kreve for den. :)

(Nå har jeg en 28 og en 50mm fra før av uansett, så det hadde ikke vært mye vits i. Litt anpå bruken, er dessuten 40mm en smule trangt på cropformat.)

(Men for 300kr hadde jeg hatt lite problemer med å kjøpe den likevel ;) .)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...