Gå til innhold

Dropper DX 10.1 etter press?


Anbefalte innlegg

Støtter 2900 DX10.1 som fører til glitch ifølge ubisoft? :)

Nei, og det gjør ikke 8800 GTS 512MB heller...

 

Hallo? Er jo nettopp dette som er poenget; noen mennesker med maskinvare som IKKE støtter DX10.1 opplever glitcher i spillet; og som jeg skrev i min innledende post, så opplever jeg dette. Det betyr ikke at ALLE som har et DX10 skjermkort vil oppleve dette, men det skjer altså med min konfigurasjon av maskinvare. At det skal være mulig å mate alt inn med teskje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter 2900 DX10.1 som fører til glitch ifølge ubisoft? :)

Nei, og det gjør ikke 8800 GTS 512MB heller...

 

Mhm er jo det så er poenget som jeg ser det isåfall, at du får kun glitch hvis du kjører DX10.1 siden du ikke har det så burde du jo ikke oppleve det. Er isåfall det pressemeldingen sier :) Du kan oppleve glitch for det pga driver problemer enkelte oppsett av maskinvare osv :)

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Mhm er jo det så er poenget som jeg ser det isåfall, at du får kun glitch hvis du kjører DX10.1 siden du ikke har det så burde du jo ikke oppleve det.

 

Nei, les artikkelen én gang til du. Glitchen oppleves av noen med DX10 maskinvare fordi spillet inneholder DX10.1 kode som ikke er helt kompatibel (visstnok).

 

Hvorfor skal nVIDIA "tvinge" dette igjennom hvis det IKKE påvirker deres kort? :roll:

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
jeg har lest artikkelen til HW to ganger, artikkelen til inquirer to ganger, og jeg har lest det jeg regner for å være relevante deler av testen til HardOCP,

og enda så ser jeg ikke noe sted nevnt hvilke skjermkort denne feilen gjelder.

opplever du denne feilen?

 

Les tråden du poster i så ser du svaret, jeg har skrevet det i to forskjellige poster allerede...

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at dette gjelder nvidia sine kort elf_man? Jeg kan ikke se at det er nevnt hvilke kort som er rammet noe sted, men det virker jo opplagt at det er snakk om AMD sine kort. Hvorfor skulle det være nødvendig å fjerne støtten for DX10.1 helt fra spillet for å få det til å fungere på kort som ikke støtter DX10.1?

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at dette gjelder nvidia sine kort elf_man? Jeg kan ikke se at det er nevnt hvilke kort som er rammet noe sted, men det virker jo opplagt at det er snakk om AMD sine kort. Hvorfor skulle det være nødvendig å fjerne støtten for DX10.1 helt fra spillet for å få det til å fungere på kort som ikke støtter DX10.1?

 

Herregud; hvor mange ganger må folk få dette inn med teskje? Dette blir siste gang jeg gidder å uttale meg om dette: les artikkelen; der kommer det frem at nVIDIA har presset frem denne endringen hos Ubisoft. Det er da veldig nærliggende å annta at dette da gjelder nVIDIA skjermkort? Eller kanskje nVIDIA gjør dette for hele menneskeheten? Kan godt hende det gjelder noen ATi-kort også, men nå sitter jeg da på et nVDIDIA-kort og kan kun uttale meg ut ifra det.

Lenke til kommentar

@ elf_man.

beklager, jeg var visst litt snar med å lese igjennom forumtråden, jeg ser nå at du har problemer.

Jeg vil også nevne at det er du som hevder at det er nvidiakort som det er problemer med,

uten at jeg skal påstå om du tar feil, eller har rett i dette.

 

*edit*

det er enda ikke sikkert om det er nvidia som har presset frem denne fiksen, det er kun spekulasjoner.

det kan godt hende at ubisoft bryr seg om kundene sine, og kommer med denne fiksen uavhengig av

hva nvidia mener.

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Herregud for noe fjaseri elf_man. Først kommer du mer ren spekulasjon, deretter videreformidler du dette som sannhet ene og alene på grunnlag av din egen tolkning av saken, og i denne sammenheng hetser du andre fordi de ikke tror det samme som deg.

 

Skjerp deg.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at dette gjelder nvidia sine kort elf_man? Jeg kan ikke se at det er nevnt hvilke kort som er rammet noe sted, men det virker jo opplagt at det er snakk om AMD sine kort. Hvorfor skulle det være nødvendig å fjerne støtten for DX10.1 helt fra spillet for å få det til å fungere på kort som ikke støtter DX10.1?

 

Herregud; hvor mange ganger må folk få dette inn med teskje? Dette blir siste gang jeg gidder å uttale meg om dette: les artikkelen; der kommer det frem at nVIDIA har presset frem denne endringen hos Ubisoft. Det er da veldig nærliggende å annta at dette da gjelder nVIDIA skjermkort? Eller kanskje nVIDIA gjør dette for hele menneskeheten? Kan godt hende det gjelder noen ATi-kort også, men nå sitter jeg da på et nVDIDIA-kort og kan kun uttale meg ut ifra det.

Du refererer vel til denne biten:

Enkelte spekulerer nå i om Nvidia har presset Ubisoft til å fjerne DX 10.1-støtten. Assassin's Creed er nemlig en del av "The Way It's Meant To Be Played"-programmet, som betyr at utviklerne får økonomisk støtte for å få spillet til å kjøre så bra som mulig på Nvidia-hardware.

Meningen er ikke at det er nvidia sine kort det er feil med, men at nvidia bruker innflytelsen sin for å fjerne støtten for DX10.1 for å få AMD sine kort til å yte dårligere. Det er i allfall slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar

OpenGL er absolutt relevant i diskusjonen. 3.0-spesifikasjonen ble i fjor høst utstatt på ubestemt tid, dessverre. Jeg skulle ønske at utviklere kunne få tak i utkastene ivertfall. OpenGL 3.0 skal by på store forandringer og skal gjøre det mer oversiktlig og enklere for utviklere.

 

Det jeg har sett av DirectX 10 så langt har vært preget av dårlig ytelse og ikke merkbart bedre grafikk enn DirectX 9.0c.

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at dette gjelder nvidia sine kort elf_man? Jeg kan ikke se at det er nevnt hvilke kort som er rammet noe sted, men det virker jo opplagt at det er snakk om AMD sine kort. Hvorfor skulle det være nødvendig å fjerne støtten for DX10.1 helt fra spillet for å få det til å fungere på kort som ikke støtter DX10.1?

 

Herregud; hvor mange ganger må folk få dette inn med teskje? Dette blir siste gang jeg gidder å uttale meg om dette: les artikkelen; der kommer det frem at nVIDIA har presset frem denne endringen hos Ubisoft. Det er da veldig nærliggende å annta at dette da gjelder nVIDIA skjermkort? Eller kanskje nVIDIA gjør dette for hele menneskeheten? Kan godt hende det gjelder noen ATi-kort også, men nå sitter jeg da på et nVDIDIA-kort og kan kun uttale meg ut ifra det.

 

Du refererer vel til denne biten:

Enkelte spekulerer nå i om Nvidia har presset Ubisoft til å fjerne DX 10.1-støtten. Assassin's Creed er nemlig en del av "The Way It's Meant To Be Played"-programmet, som betyr at utviklerne får økonomisk støtte for å få spillet til å kjøre så bra som mulig på Nvidia-hardware.

Meningen er ikke at det er nvidia sine kort det er feil med, men at nvidia bruker innflytelsen sin for å fjerne støtten for DX10.1 for å få AMD sine kort til å yte dårligere. Det er i allfall slik jeg forstår det.

 

Helt enig med deg her dravisher! Jeg tror ikke nVidia gjør dette så mye pga glitch's eller problemer med at kortene deres yter dårlig i dette spillet, men rett og slett for å terpe på AMD/ATI sin overlegne ytelse! Glitcher og sånt kommer vel mest av at spillet nettopp er lansert og da trengs det bare nye patcher til for å løse dette.

Lenke til kommentar
OpenGL er absolutt relevant i diskusjonen. 3.0-spesifikasjonen ble i fjor høst utstatt på ubestemt tid, dessverre. Jeg skulle ønske at utviklere kunne få tak i utkastene ivertfall. OpenGL 3.0 skal by på store forandringer og skal gjøre det mer oversiktlig og enklere for utviklere.

 

Det jeg har sett av DirectX 10 så langt har vært preget av dårlig ytelse og ikke merkbart bedre grafikk enn DirectX 9.0c.

 

DX10 har vel stort sett handlet om enklere arbeidsforhold for utviklere og effektivisering av eksisterende muligheter i kodebruk (f.eks. en effektivisering av kode som muliggjør flere av samme type effekter uten vesentlig tap i ytelse etc.).

Lenke til kommentar
Du refererer vel til denne biten:
Enkelte spekulerer nå i om Nvidia har presset Ubisoft til å fjerne DX 10.1-støtten. Assassin's Creed er nemlig en del av "The Way It's Meant To Be Played"-programmet, som betyr at utviklerne får økonomisk støtte for å få spillet til å kjøre så bra som mulig på Nvidia-hardware.

Meningen er ikke at det er nvidia sine kort det er feil med, men at nvidia bruker innflytelsen sin for å fjerne støtten for DX10.1 for å få AMD sine kort til å yte dårligere. Det er i allfall slik jeg forstår det.

 

det er dette som liksom nyheten skal fremheve at Nvidia ( de sponsa AC) presser på ubisoft til å fjerne 10.1 koden som gjør at ATI kort yter bedere enn Nvidia kort...

 

Det at Nvidia kort liksom skal ha grafiske feil er vel bare noe Ubisoft og Nvidia sier for dekker over det jeg skrev over her

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
Mhm er jo det så er poenget som jeg ser det isåfall, at du får kun glitch hvis du kjører DX10.1 siden du ikke har det så burde du jo ikke oppleve det.

 

 

Hvorfor skal nVIDIA "tvinge" dette igjennom hvis det IKKE påvirker deres kort? :roll:

 

Kanskje fordi nvidia strør om seg med friske dollars til spillprodusenter i øst og vest,og styrer showet inn på sitt spor?

 

Kjedelig med "nvidiaspill" som konkurrenten ati drar stor nytte i pga en "feil" koding.Blir nok DX10.1 støtte i spillet,bare nvidia får ut fingern og produserer kort med støtte for det selv :hmm:

Lenke til kommentar
Vil si meg delvis enig i dette; har et 8800GTS 512 selv, og merker en god del grafiske glitcher i spillet. Trodde først det var driverne, men så leste jeg litt om dette på nettet. Er forøvrig det eneste DX10 spillet jeg har problemer med.

alså ubisoft vil fjerne DirectX 10.1 fordi den kjører BEDRE på ATI maskinvare en NVIDIA, er ikke ATI sin feil at NVIDIA dreit seg ut på DirectX 10.1 da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...