Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stasjonsvogn prisklasse 120.000-160.000


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om dere kan komme med noen anbefalninger angående stasjonsvogner i prisklassen 120.000 til 160.000. Årsmodell 2001-2004

 

Har per idag ett barn og man vet jo aldri, kanskje blir det famileforøkelse etterhvert, så litt god plass hadde jo vært ok.

 

håper noen har noen anbefalninger, erfaringer å komme med.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Ford Focus eier må jeg vel anbefale Focus Stasjonsvogn, f.eks denne Har selv 5 dørs versjonen av Focus og kan ikke si meg annet enn meget fornøyd. Kjøreegenskapene er i toppklasse, billig i drift, billig service osv. Eneste jeg kan klage på min er at den blir litt for liten når vi skal på ferie, da hadde en stasjonsvogn utgave vært perfekt. Vurderer sånn halvveis å gå over til enten Focus stv, eller kanskje en KUGA i løpet av året :)

Lenke til kommentar

Hva med opel omega?

Kan garantere deg at mer plass både i bagasjerom og baksete skal du lete lenge etter. :)

Vi hadde en slik før, den hadde mye bedre plass alle veier enn eks. BMW 5serie og nye Ford Mondeo, og både jeg og faren min er nærmere 2m høy og må da "sitte i baksete" når vi sitter framme. Enda kunne folk sitte i baksetet uten å føle det trangt ;)

 

Her har du et fint eksemplar

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

Jeg for min del mener at både opel astra og ford focus er for små til å kalles stasjonsvogn, men men.

 

Jeg ville valgt diesel siden den er billiger enn bensin i forbruk og du får et mye større dreiemoment.

 

En annen ting er jo at folk spekulerer i at diesel prisen vil gjevne seg ut til et mer normalt nivå etter hvert

Lenke til kommentar

Er 5KW Webasto varmer noe kjekt å ha? Hvordan er en dieselbil med uten en slik?

 

En annen ting jeg lurte på er ESP. En av disse Octaviabilene som er nevnt i innlegget har ESP såvidt jeg kan se.

 

Er dette noe man bør se etter når man kjøper bil?

Endret av knockertommy
Lenke til kommentar
Er 5KW Webasto varmer noe kjekt å ha? Hvordan er en dieselbil med uten en slik?

 

En annen ting jeg lurte på er ESP. En av disse Octaviabilene som er nevnt i innlegget har ESP såvidt jeg kan se.

 

Er dette noe man bør se etter når man kjøper bil?

Kan noen si noe om Peugeot 307sw. Syns den ser kul ut, men er vel kanskje litt mye feil på franske biler? Jeg søker også etter bil i prisklassen 140000-160000 men liker egentlig ikke stasjonsvogn, men trenger mer plass enn vanlig bil. Har derfort sett på peugeoten men vet ikke om jeg tør helt. Har en til prøvekjøring nå og liker den egentlig veldig godt. Noen tips?

Lenke til kommentar
Kan noen si noe om Peugeot 307sw. Syns den ser kul ut, men er vel kanskje litt mye feil på franske biler? Jeg søker også etter bil i prisklassen 140000-160000 men liker egentlig ikke stasjonsvogn, men trenger mer plass enn vanlig bil. Har derfort sett på peugeoten men vet ikke om jeg tør helt. Har en til prøvekjøring nå og liker den egentlig veldig godt. Noen tips?

 

Ja, jeg har mye godt å si om 307SW. Har en selv, riktignok 2007-modell, men jeg hadde en 307 kombi, 2002-modell før, og jeg likte og liker begge.

Jeg hadde noen feil med den første 307en min, men ikke mer enn normalt for andre merker, vil jeg anta. Det som var så bra var at Bertel O.Steen var så kjappe og gode til å ta på seg ansvar for de feilene som oppsto, selv om reklamasjonstiden på bilen var ute(2år, originalt bedriftskjøp).

307SWen jeg har nå er jeg ganske fornøyd med. Det er ingen premium-bil, det skal være sikkert, men kjøreegenskapene er helt topp, setene veldig gode, fantastisk utsyn, stor og romslig innvendig, både for fører, passasjerer og bagasje, dieselmodellene bruker lite diesel og har generelt gode motorer. Glasstaket er jo en flott ting å ha når det er lyst ute, da føles det nesten som om du sitter ute og kjører. Jeg har kjørt mange andre biler og alle blir mørke og triste i forhold til 307SW.

Problemene er først og fremst at den er noe stump og ukomfortabel på norske veier. Alle små hull og dumper i asfalten formidles velvillig opp til førerens rumpestump, og det kan bli litt irriterende. I tillegg så er det litt knirking i interiøret, men det er jo ikke så uvanlig i denne prisklassen.

 

Hvis du har muligheten så ville jeg ha prøvekjørt 109HK dieselmodellen som utmerker seg med veldig god akselerasjon og lite støy.

Lenke til kommentar
Kan noen si noe om Peugeot 307sw. Syns den ser kul ut, men er vel kanskje litt mye feil på franske biler?

 

 

Gammelt rykte... Renault har slete litt de siste årene med elektronikk, men peugeot og citroeng har ikke noe mer feil enn gjennomsnittet....

 

Men 307sw er da liten til å kalle seg stasjonsvogn?

 

Fine med peugeot er jo HDI motoren, samme som ford (TDCI), og citroen bruker! Får alltid gode kritikker...

 

Kjører TDCI, det er en drøm!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Den peugeoten jeg har nå på prvekjøring er en 2003 modell med den minste bensinmotoren. Liker veldig godt interiøret og sittekomfort men føler at bilen går litt ujevnt på turtall under 2700. I tillegg opplever jeg en dunkelyd framme når jeg svinger hardt til en side. Så det blir nok ikke aktuelt med denne bilen da jeg har hørt at du bør ha en nyere modell av disse for å komme unna en del feil som det visstnok var mye av på tidligere modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...