Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

exen anklager meg for voldtekt.


Gjest Gutt20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gutt20

Tusen hjertelig takk for raske og saklige svar.

 

Hennes venninne har aldri likt meg, og jeg har aldri likt henne. jeg har aldri vert direkte stygg med henne, og hun har vell egentlig aldri vert direkte stygg med meg, men hennes utsangn om at jeg hadde voldtatt min ex, foran 10-15 personer var og gå for langt.

 

Etter som vi er ferdige på denne skolen om en uke, så tror jeg at jeg skal bare vente det ut.

 

 

 

Gutt20

Lenke til kommentar

Nok et eksempel på at partnere og eks-partnere er to helt forskjellige personligheter i en og samme kropp. Hvis det hun beskriver som en voldtekt er sant, så har jeg "voldtatt" min samboer flere ganger og hun har gjort det samme med meg! Eneste forskjellen mellom når dere var sammen og nå, er at dere har en helt annen innstilling og en helt annet syn på hverandre nå i ettertid og baktankene med det man gjør vil ofte være noe mer "lugubre" enn når man er i forholdet.

 

Hvorfor venninna?!? plutselig kommer med slike utblåsninger sier jo litt om hvor landet ligger og det er helt tydelig at hun har funnet noe å trø nesa si oppi slik at hun kan være "den gode venninna" til ex'en din, selv når hun legger seg opp i en sak hun ikke en gang vet noe om, bortsett fra den svært subjektive historien til din ex. Det å komme med slike beskyldninger er svært alvorlig og jeg tror jeg ville kontaktet ex'en din for å høre hvor hun står i forhold til dette og om det venninna sier er sant.

 

Det kan godt hende (og mye tyder på det) at venninna hennes kun brukte en slik anklagelse for å "slå lavt" i krangelen hun hadde med deg. Hvis din ex avviser deg fullstendig, så ta kontakt med politiet og hør hva du burde gjøre, noe du godt kan fortelle din ex at du har planer om å gjennomføre. Det er utrolig hvor lett enkelte går tilbake på ting med en gang det kommer alvor og konsekvenser ut av det de slenger med kjeften om. Hvis hun derimot er imøtekommende, så tror jeg at du burde ta deg en prat med henne, samtidig som du gjør det klart at du er nødt til å gå til politiet hvis det begynner å gå rykter om at du er en voldtektsmann. Hvis hun reelt føler seg voldtatt, så tror jeg en lengre samtale kan løse opp i mange ting. Kommer dere ingen vei, så ville jeg, som nevnt, gått til politiet og i tillegg fortalt henne at du kommer til å følge opp denne saken med advokat.

 

Poenget er nemlig det, at hvis hun virkelig føler seg voldtatt og mener alvor med å anmelde, så vil du komme i kontakt med politiet uansett og da er det lurt å komme henne i forkant. Hvis hun derimot har slengt mer med kjeften enn hun burde og hun kun bruker slike utsagn for å sverte deg, så vil hun nok fort gå tilbake på det hun har sagt med en gang det kommer alvor ut av det. Likevel så kan det henge en del dritt igjen i form av rykter, selv om din ex slår en strek over anmeldelsen.

 

Husk på at det venninnen (og eventuelt din ex) kommer med, er alvorlige beskyldninger som sprer seg som ild i tørt gress (noe det allerede er i ferd med å gjøre siden venninna står og roper det ut) og dette er ikke noe du vil ha på ditt sosiale rulleblad. Ved å gå til motangrep med politiet og advokat innvolvert, så viser det at du mener alvor tilbake og at du ønsker å få ditt navn renvasket. En beskyldning om voldtekt er noe som kan henge med deg i lang tid, selv om det ikke blir noe offentlig sak ut av det og derfor trenger din ex å enten gå 100 % tilbake på det (dvs. å stoppe eventulle rykter og be om unnskyldning) eller stå inne for det slik hennes venninne påstår at hun har planer om å gjøre slik at dere kan avgjøre dette på en ordentlig måte med advokater tilstede.

 

Hvis du bare lar det ligge, kan det godt hende at selve anmeldesen blåser over av seg selv, men ryktene kan henge igjen i lang tid etterpå og derfor trenger du å få dette helt ut av verden så fort som mulig, både sosialt og rettslig.

Lenke til kommentar

Må si noe,ser det er stort sett gutter som har kommentert her. Det er ganske lett for gutter å få samme syn på denne saken her,men jeg er jente og føler at jeg vil tilføye et par ting. Jeg leste inlegget trådstarter skrev. Må si at jeg reagerte litt på det. Greit nok du tenkte å ha sex men xen din uten at henne viste noe særlig interesse.. Men hva er det dere tenker med når du trenger deg inn i en jente som tydelig ikke er intressert i sex og ligger å halvsover. Jeg trodde sex var når begge parter var instillt på det og viste tegn på at begge gjorde ting i felleskap jeg. Om en gutt hadde gjordt det du hadde gjordt med xen din mot meg,når jeg lå å sov så hadde jeg sett på det som voldtekt. Fordi jeg selv ikke hadde gitt samtykke til det på noen som helst måte. Men jeg skjønner at du kan være litt forvirret siden dere har hatt sex på den måten hvor henne ligger å sover før,som du nevnte. Som er ganske uvanelig. Men ettersom jeg selv vet så er det ikke akkuratt slik man kan kalle sex da,når ene parten ikke deltar. Men men... Kan skjønne xen din som føler dette nok ganske så ubehagelig for at hun selv ikke har deltatt i akten. Du kan jo tenke deg selv hvordan det hadde vært om du våknet dagen etterpå og noen hadde hatt sex med deg uten at du samtykket til det...

Lenke til kommentar

Haha nei, dette er ikke voldtekt sjokolademusa. Om det er noen som burde anmelde noen i denne saken, så er det han som burde gå til sak mot kjærringa som offentlig beskyldte han for voldtekt.

 

OT: Er grådig lei av Jenter som har frivillig sex og som angrer seg, får å siden kalle det voldtekt. Det er slike personger som ødelegger sjangsene for å ta ekte voldtektsmenn.

Lenke til kommentar
Cut the crap, Sjokolademusa. Det var ikke noe voldtekt.

Slenger meg på den.

Uheldigvis er jenter veldig lett påvirket av sine venninner at det er idiotisk.

Trådstarter.. Du kan si tydelig ifra til venninnen til x'en din at hun kan holde seg unna. Dette er en sak mellom deg og x'en din.

Anyways ... Hold deg unna x'en hun viker ikke som ei ordentlig jente, virker litt som ei misunnelig dame som vil komme og gå når det passer henne.

Lenke til kommentar

Sjokolademusa: Det der blir for dumt. Å kalle det der for voldtekt ut fra det vi veit bidrar bare til at vi fortsatt har en 40-50% (usikre tall fra wikipedia, poenget er dog at det er mange) av alle anmeldte voldtekter som rett og slett er uriktige eller direkte falske. For at det der skal være straffbart så man ha utvist grov uaktsomhet samtidig som hun må ha vært bevistløs. Når hun da tydligvis har vært våken nok til å merke det her har hun sannsynligvis ikke vært bevistløs, og da sannsynligvis også vært i stand til å i det minste si nei eller motsette seg handlingen hvis hun virkelig ikke ville (hvilket angivelig ikke har skjedd). Med andre ord, det er lite å straffe for, om noe i det heltatt.

 

En annen ting er at det så til de grader vanner ut begrepet 'voldtekt'. Voldtekt er en svært alvorlig forbrytelse som normalt sett inneholder elementer som vold, truende adferd, rå tvang og/eller bevistløshet som følge av at man har blitt dopet ned. Ut fra det trådstarter sier har ingen av disse tingene skjedd. Da lurer jeg veldig på hvor du får det fra at det alikevel er en voldtekt. I mine øyne blir det her veldig rop om ulv uten grunn.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Tror eksen din må ta en prat med en jente som faktisk har blitt voldtatt, er så lei av dette. Og nei, jeg sier ikke at alle jenter gjør det. Det er noen få der ute som bruker har gjort dette voldtekt greiene til å rope ulv, det ødelegger for de som faktisk har blitt voldtatt. Utrolig triste greier, også når det er alkohol med i bildet. Ingen sympati, hun er bare ute etter å gjøre livet ditt kjipt.

Lenke til kommentar

Jeg sa det bare mitt syn på saken. Det som dere har så vanskelig å forstå gutter,er at gutter og jenter har veldig forskjellig syn på denne saken uansett hvordan dere legger den fram. Jeg tror gutter hadde bare blitt enda mere opphisset av å bli fuklet med der nede om noen gjorde det mot demmes vilje. Men jenter derimot missliker sterkt at noen gjør dette mot kroppen vår om vi ikke har samtykket til det. Å trenge seg inn i noen som sover er et type overgrep. Uansett hvordan dere gutter vrir og vrenger på det. Hørte ikke noen sted at jenta sa det var okei på forhånd... GJORDE VI VEL?????

Lenke til kommentar
Jeg sa det bare mitt syn på saken. Det som dere har så vanskelig å forstå gutter,er at gutter og jenter har veldig forskjellig syn på denne saken uansett hvordan dere legger den fram. Jeg tror gutter hadde bare blitt enda mere opphisset av å bli fuklet med der nede om noen gjorde det mot demmes vilje.

Kjære vene da. Hva er det du har imot gutter/menn? Dette har jo absolutt ingen rot i virkeligheten. Såklart kan vi også bli støtet av slik. Det er ikke slik at menn er kåte døgnet rundt og alltid klar for sex. Tro det eller ei, men det er faktisk menn som har anmeldt kvinner for voldtekt. Ordentlig voldtekt altså, som i traumatisk seksuell opplevelse som inneholder tvang etc.

 

Men jenter derimot missliker sterkt at noen gjør dette mot kroppen vår om vi ikke har samtykket til det. Å trenge seg inn i noen som sover er et type overgrep. Uansett hvordan dere gutter vrir og vrenger på det. Hørte ikke noen sted at jenta sa det var okei på forhånd... GJORDE VI VEL?????
Vel, uavhengig av hva du mener det er så er det sannsynligvis ikke straffbart. Det må beviselig være grov uaksomhet inni bildet. Hvis han har trodd at hun var våken/halvsøvne, men alikevel sov så har han jo vært uaktsom. Dog, det er ikke hva jeg kaller grov uaksomhet, og at han trekker seg bygger opp under det. Så igjen, hvorfor skulle dette være voldtekt?

 

Forøvrig, sier du alltid at det er okey å ha sex på forhånd? Hvis ikke, hva er det du klager over her?

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Vel si det var meg som var xen hans å jeg våknet opp dagen etterpå å kjendt at noen hadde vært inni meg,hadde jeg blitt ganske så pisst. Fordi jeg selv ikke hadde gitt utrykk for at jeg ville ha sex. Dermed noen gjorde dette mens jeg sov. HALLO!!! hør hvor absurd dette er.. Ha sex med en jente som sover.... OVERGREP!! ikke kom her å si noe annet. Jenta samtykket til dette aldri. Man er ganske så patetisk for å gjøre dette mot noen som sover. Uansett hvordan der vrir og vender på det så har ikke xen hans sagt ja tiil å ha sex,da synes jeg ikke det er så veldig smart å sitte her å forsvare dette. Da dette ikke er normale forhold,tror at alle har rett til å bestemme over sin kropp,men i dette tilfelle var det noen som trengte seg inn i en annen uten om lov. Vis dette er ganske normalt for dere gutter så synes jeg virkelig at dette begynner å bli en farlig debatt. Sitte å diskutere med folk som synes det er greit å ha sex med noen som ikke vil det.

 

Ernie: Ja det har skjedd overgrep på gutter også,det er jeg fullt klar over. Men når du teller antall ganger med overgrep på jenter så kan man ikke si at kvinner er de som stør høyest på statistikken over overgrep på menn. Kvinner blir ofte utsatt for tortur og holdt i fange. Om du har lest nyheten siste året så har det vært nevnt titalls episoder der kvinner har blitt utsatt for dette,ikke en eneste sak på en mann har blitt det siste året. Jeg sier ikke at det ikke er ille når det skjer mennn også. Men i hovedsak - har man ikke samtykket til å ha sex med andre parten så er det et lovbrudd å påtrenge se med noen som ikke ønsker det....

Lenke til kommentar

Såklart er det et overgrep hvis man har sex med noen som sover, akkurat det vil jo være straffbart. Dog, slik jeg tolker det så våkent hun eller var våken mens han «holdt på» og lot som hun sov. Samtidig trodde han at hun var mer eller mindre våken. Jeg ser ikke helt hvordan det skal være et overgrep. Det er ikke akkurat slik at det påfører noen skrekkelig, varige traumer selv om det sikkert kan være ekkelt nok. Poenget her er jo litt hva som et tilsiktet og ikke, og ikke minst, er man våken/bevist så forutsetter det litt at man faktisk ytrer motstand for at det skal være særlig straffbart.

 

Altså, ikke har han tvunget henne til noe, ikke har han ytret vold og ikke har han dopet henne ned. Videre har hun i utgangspunktet sannsynligvis ikke vært ved full bevisthet, men hun har jo sagt at hun våknet. Når du våkner er man bevist, og når man heller ikke da har sagt noe så har man jo stiltiende godtatt det som skjer. Hadde det vært meg og jeg ikke hadde likt det som skjer hadde jeg vel bråvåknet og sagt i klare ordlag hva jeg mente om det. Det har tydligvis ikke skjedd her. Uannsett, det er ikke bare å si at det er et overgrep fordi man ikke ville. Hun var jo bevist, og hvis hun da ikke sier noe eller gjør noe så har hun da heller aldri motsatt seg handlingen. Hvordan skal man da vite at hun ikke vil?

 

Ernie: Ja det har skjedd overgrep på gutter også,det er jeg fullt klar over. Men når du teller antall ganger med overgrep på jenter så kan man ikke si at kvinner er de som stør høyest på statistikken over overgrep på menn. Kvinner blir ofte utsatt for tortur og holdt i fange. Om du har lest nyheten siste året så har det vært nevnt titalls episoder der kvinner har blitt utsatt for dette,ikke en eneste sak på en mann har blitt det siste året.
Vel, det forutsetter at de sakene faktisk stemmer. Det er ikke noe ukjent fenomen at enkelte kvinner anmelder mannen for voldtekt etc. selv om det aldri har forekommet eller vært frivillig. Det betyr såklart ikke at det ikke stemmer, men det viktig å huske på at mannen alikevel kan være uskyldig selv om media omtaler en sak og vinkler det i rettning «mannen er definitivt skyldig».

 

... og ja, jeg veit såklart at kvinner som begår overgrep på menn er i undertall. Poenget var bare at det skjer. Menn som begår overgrep på menn skjer vel ofter enn at kvinner gjør det, og dessverre er det ytterst få ganger noen av delene blir anmeldt.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Blir litt forundra over at dette kan kalles voldtekt.

 

1) Ut frå guttens oppfatning er forsatt forholdet der (sex i forholdet var vanlig).

2) Jenta legger seg i senga til gutten

3) Ting tyder på at jenta låg der naken.

4) Jenta har sjølv inntatt alokoholen og ikkje blitt sjenka o.l av gutten.

 

Så ut frå desse punkta så om me skal kalle det voldtekt så må vel jentas handlinger defineres som grovt uaktsomme.

 

Viss me skal ta det til meir reelle voldtekter.

1) kor mange av jentene legger seg frivillig (utan tvang eller trussler i forkant eller under) naken i senga til ein voldtektsmann?

2) Om handlinga var uønska kvifor blei ikkje det påpeikt under "akta"?

Lenke til kommentar
Såklart er det et overgrep hvis man har sex med noen som sover, akkurat det vil jo være straffbart. Dog, slik jeg tolker det så våkent hun eller var våken mens han «holdt på» og lot som hun sov. Samtidig trodde han at hun var mer eller mindre våken. Jeg ser ikke helt hvordan det skal være et overgrep. Det er ikke akkurat slik at det påfører noen skrekkelig, varige traumer selv om det sikkert kan være ekkelt nok. Poenget her er jo litt hva som et tilsiktet og ikke, og ikke minst, er man våken/bevist så forutsetter det litt at man faktisk ytrer motstand for at det skal være særlig straffbart.

 

Altså, ikke har han tvunget henne til noe, ikke har han ytret vold og ikke har han dopet henne ned. Videre har hun i utgangspunktet sannsynligvis ikke vært ved full bevisthet, men hun har jo sagt at hun våknet. Når du våkner er man bevist, og når man heller ikke da har sagt noe så har man jo stiltiende godtatt det som skjer. Hadde det vært meg og jeg ikke hadde likt det som skjer hadde jeg vel bråvåknet og sagt i klare ordlag hva jeg mente om det. Det har tydligvis ikke skjedd her. Uannsett, det er ikke bare å si at det er et overgrep fordi man ikke ville. Hun var jo bevist, og hvis hun da ikke sier noe eller gjør noe så har hun da heller aldri motsatt seg handlingen. Hvordan skal man da vite at hun ikke vil?

 

Men det som han gutten i utgangspnktet var veldig klar over i denne saken her var at jenta var beruset. Det sier jo bare at det er lettere å utnytte seg tilgang til sex. Det kan også bety at han fullt var klar over at jenten holdt på å sovne og da benyttet seg av situasjonen. Men kan godt hende at jenta våknet under akten mens han holdt på,å ble så skjokkert over hva han gjorde at henne valgte å holde stille. Hvorfor henne ikke sa noe på det skjønner jeg ikke helt.

 

Det som jeg står fast ved er at så lenge henne sov da han satte i gang,uten hennes samtykke er det et valg han selv tok. Derav de konsekvensene må han takle med. Å se det fra hans syn av saken er kanskje ikke så lett å forstå da jeg selv ikke kunne gjordt noe av det han gjorde i handlinger den kvelden,men jeg kan forstå at han er frustrert over at han får slike beskyldninger i annsiktet. Men det er viktig å respektere andre ha en rett over sin kropp,å gjøre ting som dette mot andre uten tillatelse er virkelig ikke akseptert på noen måte. Så til fremtidige handlinger,ALDRI ha sex med en jente som sover. Det kan føre til store konsekvenser.

 

Man kan aldri vite hva slags ettervirkninger det kan bli for jenta men det er kan forekomme noen. Feks redd for å sove siden av en gutt,i frykt for at noen skal ha sex med henne når henne sover. Vanskelig å stole på noen av motsatte kjønn. Siden henne tydeligvis stolte på xen sin og ved dette kanskje mistet tillitt. Man vet aldri ,folk har forskjellige ettervirkninger. Kan jo hende henne tar dette ganske så tung,fordi det kan ha vært svik fra hennes på at henne ble utnyttet sexuellt i en sovende tilstand. Svaret får vi nok ikke vite,men likevel er det viktig å respektere andre. Hendelser kan sette større spor i andre enn man kanskje tror.

Lenke til kommentar

Jeg har da gjort ting med damer jeg har hatt hvor det i ettertid har vist seg at dem ikke har huska en dritt. Enten i fylla, natta eller om morran. Aldri fått negativ respons på det..

 

Seksuelt meg her og der syntes dette virker som et typisk xdame opplegg. Hun var full og jeg skal vedde ræva mi på at hun ville ha deg! En x kommer ikke luskende sånn uten videre og lager lyder når du tar på hun. Hadde pølsebua vært stengt hadde du merka det og hun ville aldri vært i den senga.

 

Hun veninna kan du be dra langt faen i voll. Det er hun som har blåst det opp. Kjenner meg veldig igjen med akkurat det der. Virker som om jenter som går ut av forhold blir fullstendig maipulert av veninna/morra si og får meninger dem aldri før har hatt. De prater ikke selv. De har liksom tenkt osv.. ja jøss! Skikkelig ustabile.

 

Der fikk du svaret ditt de damene prater om alt. T.o.m ting som skjer når dem sover.. Hun veninna klarer sikkert og beskrive pikken din bedre enn xdama di klarer :!:

 

Jeg hadde ikke bekymra meg et fnugg og oppfordra dem til og anmelde deg og kjøre løpet helt.. Hun/de taper og det veit xdama di!

Lenke til kommentar

Kanskje eg er gamaldags og konservativ, men eg har aldri sett det naturlig for ei veninne å legge seg naken i ei seng saman med ein gutt utan at det er små baktanker for begge parter.

Like lite naturleg som om ein anna gutt hadde lagt seg naken i senga.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...