Gå til innhold

Mpx - for deg med meget god tid


Anbefalte innlegg

Har hele tiden trodd at Mpx var blant de beste webshopene hva gjelder både priser og levering/kundeservice. Helt der opp sammen med ps.no, komplett.no, netshop.no osv.

 

I den tro la jeg inn en liten bestilling i går 13.00 og regnet det som sikkert at den ville bli sendt i løpet av dagen, da varene(2stk) var på lager. Ble derfor meget overrasket da jeg sjekket status på kvelden og den var fortsatt " i arbeid".

 

Sendte derfor en noe krass mail, hvor jeg purret litt på dem. Fikk mail tilbake dagen etter om at de hadde en limit på kl 12.00 for varer som blir sendt samme dag. Det er vanlig praksis at denne limiten er i god tid før 15.00, men 12.00 er veldig tidelig(de har tydeligvis en inneffektiv logistikk på lageret iogmed at de må så mye tid på seg).

Itillegg ble jeg opplyst om at de bruker hele 1-3 dager på å plukket ut en vare fra lageret(varer som er på lager). Slik at den totale tiden det kan ta fra du bestiller varer som er på lager til du mottar pakken blir: 3 plukkdager + 3-5 virkedager(posten)= 6-8 virkedager.

 

Det generelle inntrykket jeg har fått fra mailene er heller ikke mye å skryte av. De viser liten forståelse for kunden og det virker som om de ikke bryr seg mye om kunden med korte og lite imøtekommende svar

 

Konklusjon: Har du god tid, er Mpx en yppelig webshop, hvis du derimot er som meg og vil ha varene helst før du har kjøpt dem, hold deg laaangt unna Mpx.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt feil. Fordi om de nå er søsterselskaper så har de fortsatt hvert sitt lager. Komplett har sitt lager på Kullerud, mens XD, MPX har sitt i gneisveien.

 

Når det er sagt så er nok vi kundene blitt altfor bortskjemte med tanke på leveringstid. Synes ikke man kan forvente at varene sendes samme dag, når bestillingen blir lagt inn kl 1200. Posten krever normalt innlevering innen kl1600 så det gir bare 3 timer til pakking.

 

Dessuten er det dårlig folkeskikk og iallfall ikke løsningsorientert og skrive en krass mail med en gang.

Endret av riroil
Lenke til kommentar
Det er helt feil. Fordi om de nå er søsterselskaper så har de fortsatt hvert sitt lager. Komplett har sitt lager på Kullerud, mens XD, MPX har sitt i gneisveien.

 

Når det er sagt så er nok vi kundene blitt altfor bortskjemte med tanke på leveringstid. Synes ikke man kan forvente at varene sendes samme dag, når bestillingen blir lagt inn kl 1200. Posten krever normalt innlevering innen kl1600 så det gir bare 3 timer til pakking.

 

Dessuten er det dårlig folkeskikk og iallfall ikke løsningsorientert og skrive en krass mail med en gang.

 

 

Må si meg enig i dette, har handlet flere ganger hos MPX og aldri hatt noen problemer med verken levering, retur eller kundeservice, så om du sender en krass mail etter bare en dag er det jo forståelig at du ikke får noe gode tilbakemeldinger heller, det er da ingen som ønsker sånne uforskammede kunder som begynner å syte etter en dag.

 

Jeg har hatt gode erfaringer stort sett de fleste plasser jeg har handlet, men så er jeg en tolmodig og forståelsefull kunde også da, ringer man eller sender mail til kundeservice med en vennlig tone, ja da får man en vennlig tone tilbake også, i tillegg er man velkommen tilbake som kunde.

 

Jeg har bare hatt gode erfaringer med følgende firmaer:

 

Amentio

Komplett

Ps

Mpx

Netshop

Miroplex

Pcutstyr

Datakjeden

 

Det er sikkert andre også, Har handlet datautstyr siden 1989.

Lenke til kommentar
Det er helt feil. Fordi om de nå er søsterselskaper så har de fortsatt hvert sitt lager. Komplett har sitt lager på Kullerud, mens XD, MPX har sitt i gneisveien.

 

Når det er sagt så er nok vi kundene blitt altfor bortskjemte med tanke på leveringstid. Synes ikke man kan forvente at varene sendes samme dag, når bestillingen blir lagt inn kl 1200. Posten krever normalt innlevering innen kl1600 så det gir bare 3 timer til pakking.

 

Dessuten er det dårlig folkeskikk og iallfall ikke løsningsorientert og skrive en krass mail med en gang.

 

 

Må si meg enig i dette, har handlet flere ganger hos MPX og aldri hatt noen problemer med verken levering, retur eller kundeservice, så om du sender en krass mail etter bare en dag er det jo forståelig at du ikke får noe gode tilbakemeldinger heller, det er da ingen som ønsker sånne uforskammede kunder som begynner å syte etter en dag.

 

Jeg har hatt gode erfaringer stort sett de fleste plasser jeg har handlet, men så er jeg en tolmodig og forståelsefull kunde også da, ringer man eller sender mail til kundeservice med en vennlig tone, ja da får man en vennlig tone tilbake også, i tillegg er man velkommen tilbake som kunde.

 

Jeg har bare hatt gode erfaringer med følgende firmaer:

 

Amentio

Komplett

Ps

Mpx

Netshop

Miroplex

Pcutstyr

Datakjeden

 

Det er sikkert andre også, Har handlet datautstyr siden 1989.

 

Ja, jeg er muligens bortskjemt med rask leveringstid. Jeg vet i all fall hvor jeg IKKE skal handle neste gang... Og ja, når noen er treige sender jeg en mail tilbake, såpass service forventer jeg faktisk.

Bare ta en tur nesten hvor som helst i verden og du vil oppleve en MYE bedre service enn her i lille Norge.

At du er en så tålmodig kunde, er det bare deg det går ut over. Webshoppene bare utnytter kundene som holder kjeft. I norge så har vi tross alt janteloven...

Endret av payneee
Lenke til kommentar
Det er helt feil. Fordi om de nå er søsterselskaper så har de fortsatt hvert sitt lager. Komplett har sitt lager på Kullerud, mens XD, MPX har sitt i gneisveien.

 

Når det er sagt så er nok vi kundene blitt altfor bortskjemte med tanke på leveringstid. Synes ikke man kan forvente at varene sendes samme dag, når bestillingen blir lagt inn kl 1200. Posten krever normalt innlevering innen kl1600 så det gir bare 3 timer til pakking.

 

Dessuten er det dårlig folkeskikk og iallfall ikke løsningsorientert og skrive en krass mail med en gang.

 

 

Må si meg enig i dette, har handlet flere ganger hos MPX og aldri hatt noen problemer med verken levering, retur eller kundeservice, så om du sender en krass mail etter bare en dag er det jo forståelig at du ikke får noe gode tilbakemeldinger heller, det er da ingen som ønsker sånne uforskammede kunder som begynner å syte etter en dag.

 

Jeg har hatt gode erfaringer stort sett de fleste plasser jeg har handlet, men så er jeg en tolmodig og forståelsefull kunde også da, ringer man eller sender mail til kundeservice med en vennlig tone, ja da får man en vennlig tone tilbake også, i tillegg er man velkommen tilbake som kunde.

 

Jeg har bare hatt gode erfaringer med følgende firmaer:

 

Amentio

Komplett

Ps

Mpx

Netshop

Miroplex

Pcutstyr

Datakjeden

 

Det er sikkert andre også, Har handlet datautstyr siden 1989.

 

Ja, jeg er muligens bortskjemt med rask leveringstid. Jeg vet i all fall hvor jeg IKKE skal handle neste gang... Og ja, når noen er treige sender jeg en mail tilbake, såpass service forventer jeg faktisk.

Bare ta en tur nesten hvor som helst i verden og du vil oppleve en MYE bedre service enn her i lille Norge.

At du er en så tålmodig kunde, er det bare deg det går ut over. Webshoppene bare utnytter kundene som holder kjeft. I norge så har vi tross alt janteloven...

 

 

Joda jeg er tolmodig men det hender jeg sender mail og/eller ringer innimellom, spørs hvor lang tid det tar, normal leveringstid er vel rundt 3-4 dager, men jeg aksepterer en uke også.

 

Nå holdt jeg på å glemme en butikk jeg hadde litt dårlig erfaring med og det var Nicator, bestillte ett par kamera der + en harddisk, harddisken kom ikke og etter å ha sjekket status på nettsiden deres så sto det en leveringsdato ca en mnd fra da jeg hadde fått kamerane, jeg ringte da opp Kundeservice for å høre hvor den ble av, de sjekket det opp og sa at datoen som sto på siden var reel, jeg gadd ikke å bry meg noe mer om det og bestemmte meg for å vente påp den da det ikke var noe hast og i tillegg så var det HP og ikke Nicator som var skyld i dette, det gikk ett par dager og jeg fikk levert harddisken på jobb, altså en mnd før tiden.

 

Det eneste som var litt negativt med Nicator var at de ikke kom med noe tilbakemelding på at den ikke var på lager.

Lenke til kommentar
... la jeg inn en liten bestilling i går 13.00 og regnet det som sikkert at den ville bli sendt i løpet av dagen, da varene(2stk) var på lager. Ble derfor meget overrasket da jeg sjekket status på kvelden og den var fortsatt " i arbeid".

 

.... Fikk mail tilbake dagen etter om at de hadde en limit på kl 12.00 for varer som blir sendt samme dag. Det er vanlig praksis at denne limiten er i god tid før 15.00, men 12.00 er veldig tidelig(de har tydeligvis en inneffektiv logistikk på lageret iogmed at de må så mye tid på seg).

Nå er det slik at nettbutikkene har flere enn en kunde samme dag. Det vil alltid ta tid å håndtere et antall pakksedler, innpakking og utlevering til Posten. Hvor lang tid de trenger er avhengig av omfanget av alle bestillinger (dette varierer fra dag til dag), når Posten kommer til forretningen for å hente containeren (Posten har sine kjørerunder og henter fra de forskjellige til faste tidspunkt (+/-), men selvsagt ikke samtidig på flere steder. Dermed er det avhengig av hvor den enkelte forretning ligger på Postens kjørerute (og Postens nødvendige tilpasninger for å få plass til pakkene i bilene som henter). At en forretning benytter et fast klokkeslett for det som de har sjangse til å få ut samme dag er normalt og fornuftig (Ved større topper holder kanskje ikke det engang). I rolige perioder kommer sikkert også varer bestilt etter dette også med samme dag. Jeg kan ikke se at din opplevelse tilsier "inneffektiv logistikk" hos MPX. For meg virker det som om de har kontroll på sine rutiner og en effektiv logistikk i håndtering av varebestilling/utsendelse.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Velkommen til den virkelige verden. En verden der nettbutikkene faktisk har flere kunder enn deg. En verden der du ikke går foran alle andre i køen fordi du er deg, men faktisk får samme service som alle de andre. En verden der ting faktisk kan ta litt tid (du har sannsynligvis hatt veldig flaks med dine bestillinger så langt). En verden der forsinkelser ofte har flere årsaker (se forrige post av PerB).

 

Det at du sender en krass mail til dem allerede etter noen timer, gjør at du i hvert fall ikke fortjener noen spesialbehandling. I så fall heller motsatt vei.

 

Skal du ha varer med en gang, dra til en butikk!

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Må si meg enig med andre her. Trådstarter har urealistiske forventninger til hvor fort en bestilling kan ekspederes. Inntil 24 timer må vi nok regne med fra bestilling til varen er sendt i omtrent alle nettbutikker. Faktisk så opplever jeg ofte det samme i utenlandske butikker, tar fra 6 - 24 timer før varen er sendt.

 

Men faktisk er det slik, at desto større omsetning/volum, desto større sannsynlighet for rask håndtering. Større butikker har som oftest mer automatiserte systemer, som reduserer plukktid en god del (når de virker). Men de fleste av oss husker sikkert Komplett sine "plukktider" i juni - september i fjor.

 

Økonomisk kan heller ikke en nettbutikk drives fornuftig med 1 til 4 timers plukktid (unntak er de ekstremt store aktørene). Å få til det krever at antall objekter som skal plukkes er mer eller mindre identisk pr time og 24 timers virksomhet. Når realiteten er at bestillingsvolum kan variere betydelig og 24 timers bestillinger skal håndteres fra 7 - 5 ser man hvor vanskelig dette er.

 

Trådstarter har heller ikke forstått hva effektiv logistikk er. Men jeg gidder ikke å prøve å forklare han det.

Lenke til kommentar
Må si meg enig med andre her. Trådstarter har urealistiske forventninger til hvor fort en bestilling kan ekspederes. Inntil 24 timer må vi nok regne med fra bestilling til varen er sendt i omtrent alle nettbutikker.

Jeg la inn en bestilling på en DVD-spiller hos MPX tirsdag kveld. Den var på lager, og jeg regnet med den ville bli sendt i løpet av onsdagen. Nå fredag kveld, er den fortsatt "i arbeid". Har ikke bestilt fra MPX før - bruker vanligvis Komplett, og da sendes varene nesten uten unntak innen 24 timer. Er dette vanlig leveringstid hos MPX?

Lenke til kommentar
Jeg la inn en bestilling på en DVD-spiller hos MPX tirsdag kveld. Den var på lager, og jeg regnet med den ville bli sendt i løpet av onsdagen. Nå fredag kveld, er den fortsatt "i arbeid". Har ikke bestilt fra MPX før - bruker vanligvis Komplett, og da sendes varene nesten uten unntak innen 24 timer. Er dette vanlig leveringstid hos MPX?

 

Tydligvis

 

Grunnen til at disse data nettbutikkene kan holde på slik er jo fordi de fleste er altfor lite kritiske til kundeservice. Om de vil, så kan de få til! Det burde være mottoet til alle seriøse aktører!

Lenke til kommentar
Noen som virkelig har elendig kundeservice etter at varen er levert, er netshop.

 

Det er din erfaring med NetShop, det betyr ikke at den gjelder for absolutt alle andre. Angående trådstarter så ser jeg INGEN grunn til å klage, en butikk som MPX har en del kunder daglig og ikke bare deg.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Bestilte et hovedkort på MPX forrige søndag kveld.Da det dreide seg om kun en artikkel,som var på lager,forventet jeg nok at det ble sendt i løpet av mandag.Det ble innlevert på posten onsdag ettermiddag.Altså tre virkedager etter bestilling.

 

Jeg synes kanskje det var litt tregt,men alt blir jo det da en har det travelt,og ønsker varen fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Har hele tiden trodd at Mpx var blant de beste webshopene hva gjelder både priser og levering/kundeservice. Helt der opp sammen med ps.no, komplett.no, netshop.no osv.

 

I den tro la jeg inn en liten bestilling i går 13.00 og regnet det som sikkert at den ville bli sendt i løpet av dagen, da varene(2stk) var på lager. Ble derfor meget overrasket da jeg sjekket status på kvelden og den var fortsatt " i arbeid".

 

Sendte derfor en noe krass mail, hvor jeg purret litt på dem. Fikk mail tilbake dagen etter om at de hadde en limit på kl 12.00 for varer som blir sendt samme dag. Det er vanlig praksis at denne limiten er i god tid før 15.00, men 12.00 er veldig tidelig(de har tydeligvis en inneffektiv logistikk på lageret iogmed at de må så mye tid på seg).

Itillegg ble jeg opplyst om at de bruker hele 1-3 dager på å plukket ut en vare fra lageret(varer som er på lager). Slik at den totale tiden det kan ta fra du bestiller varer som er på lager til du mottar pakken blir: 3 plukkdager + 3-5 virkedager(posten)= 6-8 virkedager.

 

Det generelle inntrykket jeg har fått fra mailene er heller ikke mye å skryte av. De viser liten forståelse for kunden og det virker som om de ikke bryr seg mye om kunden med korte og lite imøtekommende svar

 

Konklusjon: Har du god tid, er Mpx en yppelig webshop, hvis du derimot er som meg og vil ha varene helst før du har kjøpt dem, hold deg laaangt unna Mpx.

 

Jeg har handlet et par ganger på mpx, og er egentlig ganske fornøyd med leveringetidene.. Det tok bare et par dager fra jeg bestilte til min vare kom på postkontoret ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...