Gå til innhold

Har jeg kjøpt katta i sekken? Packard Bell EasyNote MZ35, med Microsoft Vista operativsystem. Lysterk 15,4 tommers widescreen skjerm. Leveres med 1 GB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nå en Packard Bell EasyNote MZ35, med Microsoft Vista operativsystem. Lysterk 15,4 tommers widescreen skjerm. Leveres med 1 GB ekstra minne. Fra netthandelen for 3300 kr. Tenkte yes en grei pc til en billig penge.

Men så fikk jeg litt angst, ser det er celeron prossesor, og 1,6 ghz, 120 gb harddisk, 1,5 gb ram (ink. den ekstra rammen som medfølger).

Har jeg kasta pengene rett i dass? Den skal brukes til surfing og til Word/Excel. Men nå ble jeg veldig usikker på om det er et forbanna drittkjøp (i forhold til bruket.. .skal IKKE brukes til spill)

Hva mener dere?

Link: http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx...tID=#StortBilde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neida, fungerer fint til surfing/word etc.. denne. Vet ikke hva den reelle prisen på denne er, men tror ikke du gjorde noe dårlig kjøp. Den solgtes for ca £500 for et år siden i UK.

Skrevet (endret)

Jeg mener du har kjøpt katta i sekken.

1: det er en packard bell

2: vista med under 2gb minne er etter egen erfaring helt ok, HELT TIL DU FAKTISK SKAL GJØRE NOE

3: vista uten dualcore.... dødfødt

4: PC-en er allerede underdimensjonert og utdatert, og vil ikke være noe bedre neste år... eller året etter det. Innen et år vil du irritere deg over at PC-en er treig.

...og alle de punktene er etter mine mål ikke avhengige av bruken. Såfremt du skal gjøre annet enn å bare starte den.

Sitter selv med en Dell Latitude D620 med Intel core duo 1,8Ghz, 2GB ram, 60GB disk, 945GM skjermkort, og denne bruker jeg kun til surfing, noe den faktisk er på kanten for med vista business. Sliter stygt med flash i opera osv... cpu i taket for ingen ting.

Det sier kanskje mer om OS'et enn PC-en, men det er så. Selv synes jeg at vista i utgangspunktet er genialt såfremt du har hardware til det (EVR med gpu support for video og mye bedre lydsystem da folkens...trenger man flere argumenter???).

En pc uten dualcore i dag er også ganske daft. Spes med vista. Skal du beholde PC-en så ville jeg i alle fall satset på XP.

Endret av JKJK
Skrevet

Du får ikke bedre pc til 3300,- iallefall. Ikke inkludert OS.

At folk mener man MÅ ha 2gig minne..er sært. Veldig sært. Det som ville hatt langt bedre effekt her er å sette inn en intel dobbeltkjernecpu, ikke 512MB ekstra minne.

Packardbell fungerer mye bedre nå enn på 90-tallet.

Pcen vil ikke være superkraftig, men til 3300 er det et godt kjøp.

Skrevet (endret)

Helt kurant maskin til 3300 kr. Du har hvertfall ikke kjøpt katta i sekken! I verste fall har du kjøpt musa i portmonéen.. (wtf? :p klokka er mye for meg.. )

Endret av stormx
Skrevet

Jeg regner med dette er vista basic også, eller hva den heter, som neppe krever så veldig mye ram :-) Men kan vel med fordel oppgradere, også for å utvide batterilevetid (mindre diskcaching)

Skrevet (endret)

Nei du har ikke kjøpt katta i sekken, MEN bruk no for guds skyld 500kr mere og kjøp deg 4gb/3gb minne! det har du råd til. Og tru meg du kommer til og få en helt ny pc. Å alastor tru meg når jeg sier at denne pc er et reint H¤&%¤&¤% med 512mb ram, jeg fikser mange laptops av denne typen og jeg forbanner daglig de lure J/%¤# som fant ut at de sku bare ha 512ram :wee:

Endret av Otern
Skrevet
Nei du har ikke kjøpt katta i sekken, MEN bruk no for guds skyld 500kr mere og kjøp deg 4gb/3gb minne! det har du råd til. Og tru meg du kommer til og få en helt ny pc. Å alastor tru meg når jeg sier at denne pc er et reint H¤&%¤&¤% med 512mb ram, jeg fikser mange laptops av denne typen og jeg forbanner daglig de lure J/%¤# som fant ut at de sku bare ha 512ram :wee:

Takker for svar alle sammen!

Ser denne tar maks 2 gb ram så blir vanskelig.... Men håper da den holder til word, msn, skype etc så er jeg fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...