Gå til innhold

Network Norway oppe i Oslo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Når jeg har søk med min K610i de siste dagene har jeg fått opp Network Norway. Jeg fikk koblet til med Ventelo, men kunne kun ta nødsamtaler.

 

Noen som har koblet seg til det ordentlig med One Call eller andre?

Nettet ble åpnet 12.4 kl 2 på natta. Foreløpig dekker det bare Oslo kommune, selv om dekningen begynner å bli svak langs E6 på vei ut av Oslo. Både NWN- og Onecall-kortene mine kopler seg fint på, og nettet virker utmerket for tale, SMS og GPRS. MMS har jeg ikke giddet å prøve ennå. Regner med at Lebara-kunder kan kople seg på også, men tar forebehold om at jeg har full oversikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Det er faktisk dekning helt ut til Asker...

 

-snubbel

Dere er heldige der i vest ;). Her i øst (Rælingen, Skedsmo og Lørenskog) har antennene stått oppe siden jul, men ingen har skrudd dem på. Her blir man altså håndplukket som testkunde og så gidder de ikke en gang å gi meg hjemmedekning...

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd ut nettet en del nå de siste par ukene i Oslo - og må si de har bra utendørsdekning, men bytter raskt over til NetCom en del steder innendørs. På fieldtest som jeg bruker ser det ut til at telefonen er logget på både MN og NC's nett på samme tid - med MN som preferert nettverk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Jeg har prøvd ut nettet en del nå de siste par ukene i Oslo - og må si de har bra utendørsdekning, men bytter raskt over til NetCom en del steder innendørs. På fieldtest som jeg bruker ser det ut til at telefonen er logget på både MN og NC's nett på samme tid - med MN som preferert nettverk.

Har du gjort noe tilsvarende med MTU? Hvordan er innen- og utendørsdekningen? NWN eller MTU siter innendørs eller dekning i bil/T-banetuneller?

Lenke til kommentar

Vel så viktig er det vel å finne ut om nettverket lar seg benyttes til skikkelig bruk. Er vel ingen som ringer og sender SMS lenger? :p

 

Har dessverre ikke fått testet GPRS så mye enda, og gidder neppe teste det bare for testingen sin del. Men det lille jeg faktisk har testet, har tilkoblingen virket veldig ustabil etter overgangen til Network Norway. Er det flere som har lagt merke til dette?

 

Av en eller annen merkelig grunn lar OneCall meg fortsatt velge Netcoms nett manuelt, noe som er høyaktuelt for min del om datatrafikken skulle bli mer stabil av det. Økte utgifter for OneCall er vel kanskje også hva som skal til for at de fikser evt. problemer.

Lenke til kommentar

Har vært litt slitsomt med nettet til Network Norway for min del.

 

GPRS kobler seg av innimellom + at dekningen for NN's nett er på grensen hjemme. Noe som betyr at telefonen ca 1 gang i timen bytter mellom NN og Netcom's nett.

 

Har nå valgt nett manuellt til Netcom på telefonen og håper OneCall lar oss fortsette å velge nett manuellt.

Lenke til kommentar

Har mange av de samme erfaringene med One Call og Network Norway. Rett som det er kobles jeg mot Netcoms nett, før det sekundet etter er tilbake til Network Norway.

 

Datatilkobling er absolutt ikke godkjent. Én ting er at 3G ikke er aktivisert, en annen ting er at tilkoblingen jeg får i dag er meget ustabil. Ofte får jeg ikke koblet opp i det hele tatt. Skal nå forsøke å velge Netcom manuelt. Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd ut nettet en del nå de siste par ukene i Oslo - og må si de har bra utendørsdekning, men bytter raskt over til NetCom en del steder innendørs. På fieldtest som jeg bruker ser det ut til at telefonen er logget på både MN og NC's nett på samme tid - med MN som preferert nettverk.

Har du gjort noe tilsvarende med MTU? Hvordan er innen- og utendørsdekningen? NWN eller MTU siter innendørs eller dekning i bil/T-banetuneller?

 

Jeg har ikke noe MTU kort pr. i dag - jeg best. kort for lenge siden - det eneste jeg har fått er bekreftelse på at kredittvurderingen var gjort... Jeg er på reise de neste to helgene. Nå i helgen til Stavanger/Sola/Sandnes - så får jeg se MN's nett mens jeg er der også. Helgen etter er jeg i Toronto, der har jeg aldri testet tlf. før, men det skal hvist være bra nett der. Så håper jeg får testet MTU med fieldtest, handover osv. ASAP.

Men verken MTU eller MN's nett har vel noen som helst tunell dekning i dag, inkl. T-banen - så det er vel meget viktig at handoveren mellom MTU-Telenor/MN-NC er plettfri vil jeg tro.

Data har jeg ikke testet noe med MTU el. MN.

Lenke til kommentar

Visste jo at man skilte ut selve infrastruktur-biten fra Network Norway, men at de kalte seg Mobile Norway har visst gått meg hus forbi.

 

Forøvrig rart at de kaller nettverket NetworkN når det er ett nyåpnet nett og eierstrukturen er som den er. Men for all del, MTUs nett heter jo fortsatt Teletopia. Det skal ikke være enkelt. :)

Endret av knutaj
Lenke til kommentar

Jeg har låst mobilen min til NetCom-nettet, men hva skjer om jeg drar til Oslo? Vil jeg fortsatt ha dekning hos NetCom, eller vil OneCall tvinge meg til å bruke NwN?

Grunnen til at jeg har låst mobilen min til NetCom, er at mobilen av en eller annen grunn mister GPRS (er det ikke det er, den blåe bakgrunnen bak dekningsindikatoren), og den blir stadig borte (hvit). Dette sluker strøm..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Forøvrig rart at de kaller nettverket NetworkN når det er ett nyåpnet nett og eierstrukturen er som den er. Men for all del, MTUs nett heter jo fortsatt Teletopia. Det skal ikke være enkelt. :)

Det kommer an på hvor gammel mobil du har. På gamle slitere heter NWN "242-05" og Teletopia "242-03". Nettverkskoden blir oversatt til et navn i telefonen, og hva som står i displayet etter nettsøk avhenger av datoen på SW (elns).

Lenke til kommentar

Selvsagt. Telefoner er avhengige av å vite hvilken operatør som har hviken nettverks-ID, hvis ikke blir nettverks-IDen vist. Changelogene til nye firmware-versjoner bruker å inneholde lister med nye operatører som er lagt til så telefoner kan gjenkjenne nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...