Gå til innhold

Valg av 360-modell


tjalla

Anbefalte innlegg

Har nå grunnet GTA4 planer om å kjøpe meg konsoll og valget fallt på 360'en. Spørsmålet er hvilken versjon jeg skal ha. Har ikke så altfor god peil på tilkobling osv så jeg trenger litt hjelp der. Akkurat nå har jeg kun en tv med scart, men kommer til å gå til innkjøp av en hdtv om en stund. Planen er uansett at jeg vil ha muligheten til å spille både gjennom scart og hdmi. I tillegg ønsker jeg å kunne koble den opp til pc-skjermen (dvi) hvis dama gjør krav på tv'en og gamingvibbene slår altfor kraftig inn. Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en converter, hvor man setter inn Scart kabelen på den ene siden og HDMI kabelen på den andre siden, men disse er som regel veldig dyre, og du oppnår ikke så bra resultat at det er verdt pengene.

 

Synes du skal bruke den vanlige scart kabelen som følger med boxen fram til du får deg TV med HDMi, så kjøpe deg HDMI kabel.

Lenke til kommentar
Du burde kjøpe en Premium hvis du har tenkt å laste ned demoer og live arcade spill, fordi den har 20GB harddisk.. X360 Arcade har bare 256MB minnekort. Evnt så har du jo og Elite som har 120GB disk og er svart.

Ja, har vel i grunn bestemt meg for en Premium.

 

Er det noen headphones-inngang? Altså når jeg kobler boxen opp imot pc-skjermen?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Hvis du leser bakpå esken til xboxen så står det om den har 175w eller 206w(rett meg om jeg tar feil). Har den 175w er det Falcon.

Regner med at de på Siba vet dette.

 

Skal du bruke den overgangen du viste der oppe, så må du i tillegg ha en DVI-DVI kabel. Kjøper du denne derimot, trenger du bare kjøpe en HDMI kabel, så kan du bruke den samme kabelen til TVn og PC skjermen(regner med at du kjøper deg det når du skal kjøpe HDTV :)

381609_X_2006-07-04_064017_244.jpg

Lenke til kommentar
Sørg for at du får en xbox med falcon, og 175watt strømforskyning ;)

Så hvis jeg spør folk på Siba f.eks om det, så bør de klare å svare på det? :p

Valget faller nå uansett på en (ny) Premium. Har den "Falcon" (hva er det forøvrig?) og 175w psu?

 

Hei gutt! Det er Falcon de har på Siba! Bestillte en med harddisk til broren min, du må kjøpe vareartikkelen som ikke har spill på kjøpet.

 

Jeg har sendt de mail og spurt også på forrhånd. Og etter at broren min skjekket at strømforsyningen var på 175watt så er det bekreftet.

 

Siba er sikkert enda billigst og de selger Xbox med HDMI utgang og sammtidig at det er 175watt PSU.

 

Du beskriver pluggen som HUN HDMI og HUN DVI. Det er nok "HUN" HDMI og "HAN" DVI? Hulk! Står vell mer om det vis vi har link til siden.

 

Jeg kjøpte meg en "HAN" HDMI til "HAN" DVI på 5 meter til min TV (PC til TV). Kostet 200kr.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet som trådstarter hadde, og jeg tror jeg går for Premium jeg og. Skal ha GTA4 ass! Er det no som tydligvis er verdt en XBox 360 (som jeg har ønsket meg en liten stund) så er det GTA4. Men jeg må vente en stund da... Har ikke no cash. Konfirmerer meg 25. mai, og da får jeg nok råd!

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme problemet som trådstarter hadde, og jeg tror jeg går for Premium jeg og. Skal ha GTA4 ass! Er det no som tydligvis er verdt en XBox 360 (som jeg har ønsket meg en liten stund) så er det GTA4. Men jeg må vente en stund da... Har ikke no cash. Konfirmerer meg 25. mai, og da får jeg nok råd!

Hva om du betaler på nedbetaling? Ifølge siba.no så betaler jeg 135kr mer hvis jeg nedbetaler på 3 måneder. Hva om du får foreldra dine til å kjøpe siden du ikke er over 18 og sannsynligvis ikke har noen solid inntekt (som du må ha for å ha få kreditt). Nedbetaling er i alle fall min plan.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...