Gå til innhold

Valg av 360-modell


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat samme problemet som trådstarter hadde, og jeg tror jeg går for Premium jeg og. Skal ha GTA4 ass! Er det no som tydligvis er verdt en XBox 360 (som jeg har ønsket meg en liten stund) så er det GTA4. Men jeg må vente en stund da... Har ikke no cash. Konfirmerer meg 25. mai, og da får jeg nok råd!

Hva om du betaler på nedbetaling? Ifølge siba.no så betaler jeg 135kr mer hvis jeg nedbetaler på 3 måneder. Hva om du får foreldra dine til å kjøpe siden du ikke er over 18 og sannsynligvis ikke har noen solid inntekt (som du må ha for å ha få kreditt). Nedbetaling er i alle fall min plan.

 

Vet ikke helt... Kanskje kanskje. Er jo så dumt å vente 1 måned før jeg får spilt GTA4 og får XBox 360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål for de som har litt innsikt..

 

På elkjøp.no står det at Arcade maskinene leveres med HDMI. Jeg trodde at alle maskinene med HDMI hadde Falcon chipset?

Vertfall sendte jeg en mail til elkjøp, og fikk beskjed om at det ikke nødvendigvis var Falcon, men kanskje det gamle settet, som gir RROD ganske ofte.

 

 

Noen som vet om Elkjøp tar feil? Og at alle Arcade som leveres med HDMI er Falcon?

Lenke til kommentar
Et spørsmål for de som har litt innsikt..

 

På elkjøp.no står det at Arcade maskinene leveres med HDMI. Jeg trodde at alle maskinene med HDMI hadde Falcon chipset?

Vertfall sendte jeg en mail til elkjøp, og fikk beskjed om at det ikke nødvendigvis var Falcon, men kanskje det gamle settet, som gir RROD ganske ofte.

 

 

Noen som vet om Elkjøp tar feil? Og at alle Arcade som leveres med HDMI er Falcon?

 

De er falcon. De har HDMI kontakt. Jeg kjøpte der for over 3 måneder siden og den hadde det.

 

Og siden de er utsolgt hele tiden så er det jo nye maskiner de får inn.

 

 

Edit, står jo også på siden at det er hdmi.

 

Xbox 360 Arcade. Trådløs kontroller, 256 MB minnekort og 5 Xbox LIVE Arcade spill inkludert. Prisen gjelder kun på internett! HDMI-tilkobling!

 

Så de vet nok bare ikke helt hva de prater om. Husk at "falcon" ikke er noe offisielt navn, det er bare et internt kodeord for den nyeste maskinvaren. Så de vet vel ikke helt hva det betyr.

 

Alle nyere 360'er i dag er "falcon", skal være en ganske gammel maskin nå for ikke å være det.

Endret av crosby32
Lenke til kommentar

Og Halo3 Edition har litt gammlere HK med HDMI, også den svarte Xboxen har ikke Falcon.

 

Jeg har Halo Edition. Den bråker ikke som min kompis sin som anntaglivis har samme hovedkort (vifter), han har ikke BenQ DVD-Rom, men det har jeg... Håper han får 3 Red Lights of Death, så han får ny? Viftene suser som jettfly etter og ha sett en DVD. Rart. Min gjør da i alle fall ikke det...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Release versjonene hadde ikke hdmi og hadde d første hk med 90 nm prosessor-teknologi.

Så kom Zaphire: Nyere hk men fortsatt 90 nm cpu. kom med hdmi

August i fjor begynte versjonene å komme som falcon: 65 nm cpu,hdmi, nyere hk. litt usikker på om d var med denne versjonen d kom roligere dvd-drev eller om d var med zaphire. 65 nm cpu betyr at samme ytelse tar mindre plass-->mindre krav til kjøling-->mindre viftestøy--> mindre energikrevende (derfor står d 175w psu på falcon mot 203w psu på de tidligere versjonene)

Leste for en stund siden om at til høsten skulle jasper komme (rykte). denne versjonen skulle ha 65 nm gpu-->enda mindre krav til kjøling osv

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar
Og Halo3 Edition har litt gammlere HK med HDMI, også den svarte Xboxen har ikke Falcon.

 

Den svarte har ikke Falcon sier du? Så jeg som har bestillt 360 Elite på Komplett nå, kan risikere at den ikke er Falcon, men den gamle versjonen?

Endret av Drix1
Lenke til kommentar
Og Halo3 Edition har litt gammlere HK med HDMI, også den svarte Xboxen har ikke Falcon.

 

Den svarte har ikke Falcon sier du? Så jeg som har bestillt 360 Elite på Komplett nå, kan risikere at den ikke er Falcon, men den gamle versjonen?

 

Veldig liten sjanse. Skal være passe gammel nå for ikke være falcon.

Lenke til kommentar

kjøpte en arcade maskin i dag til 1495,- på SIBA som backup siden min gamle er i tyskland......

ser når jeg kommer hjem at det ikke er falcon versjon (etiketten sier 203W ikke 175W)

Sjekka ikke dette i butikken da jeg trodde alle arcade/M HDMI var falcon.........

Ikke noe problem å bytte inn å få pengene tilbake men er falcon chip så viktig???

Endret av dudley.no
Lenke til kommentar
Er Xbox 360 pro på Siba Falcon versjonen?

Nei, når jeg kikka så var det 203w-utgaven (?). Dog, så har jeg hørt at andre har kjøpt 175w-utgaven på Siba så det varierer tydeligvis.

 

Har det så mye å si om det er 203w eller 175w?

Det vet jeg i grunn ikke. De med 175w er i alle fall mer stille siden de trenger mindre kjøling enn 203 wattern. Det med holdbarhet kan jeg egentlig ikke svare på. Personlig, hadde jeg hatt 360'en (203w) + GTA4 nå så hadde jeg i grunn skiti en lang marsj i det. Hadde ikke klart å venta med å skaffa en "bedre" box.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...