Gå til innhold

Topp 5 Gamecube spill


Cornugon

Anbefalte innlegg

Kopierer mitt eget innlegg fra Nintendo Forumet, ettersom overraskende få personer besvarte emnet. Håper ikke at det blir likt her. Anyway:

 

Gamecubens dager har endt for lenge siden, men den har flere gode titler som gjør det verdt å ta den frem fra tid til annen. Hvilke fem spill hadde DU mest glede av? Skriv helst en kort anmeldelse også, hvor du forteller hvorfor disse spillene var dine favoritter.

 

For min del er dette en veldig vanskelig liste å lage. Først og fremst fordi det er så mange spill jeg likte, men også på grunn av at det er en god stund siden jeg koste meg med disse spillene. Skal gjøre så godt jeg kan.

 

1. Metroid Prime

Var svært vanskelig å velge mellom Prime og RE4, men valget falt på førstnevnte. Hvorfor? Fordi dette spillet er fantastisk. Da jeg kjøpte det hadde jeg ikke store forventninger, ettersom jeg ikke er en gammel Metroid-fan. Jeg hadde bare lest smått om det, og fikk inntrykket av at mange likte det svært godt, så jeg tenkte at jeg skulle kjøpe det. I ettertid har jeg ikke angret et sekund. Atmosfæren, musikken, bossene.. Ingenting er perfekt, men jeg må si at Metroid Prime er veldig nære på.

 

2. Resident Evil 4

Nok en gang en spillserie jeg aldri har hatt mye relasjoner til. Det er lite som slår den paniske følelsen mens man løper unna 20 gale landsbymenn, og hvor lettet man er når man endelig finner en skrivemaskin.

 

3. Eternal Darkness: Sanity's Requiem

Et av de skumleste spillene jeg har spilt, med en historie som griper deg ved første øyeblikk. Kampsystemet, såvidt jeg husker, var litt klumsete og magibruken lite praktisk, men atmosfæren og redselen mens man spiller er mer enn nok til å veie opp for det - og ikke minst, den geniale grønne måleren.

"Hva faen skjer med lyden?"

 

4. Super Smash Bros. Melee

Av alle mine Gamecube-spill, er nok SSBM den jeg har brukt mest tid på. Mario Kart møter fighting-sjangeren, og hva får vi? Kaos (the good kind). Ikke minst er det artig å spille det med venner. Tar det fortsatt frem når jeg har besøk.

 

Nummer fem blir jeg nødt til å ta en annen gang, siden jeg ikke er sikker på hvilket spill fortjener den.

 

Honorable mentions:

Metroid Prime 2: Echoes - I bunn og grunn det samme spillet som forgjengeren sin, men likte ikke ammo-systemet og Dark Aether føltes ofte for klaustrofobisk ut.

The Legend of Zelda: The Wind Waker - Artig spill, men for mye dødtid mens man seiler. Dessuten var det like før det sa stopp når jeg skulle samle bitene til en viss trekant.

Mario Kart: Double Dash!! - Moro med venner, men går fort lei om man spiller det alene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Langt innlegg

God liste, men jeg syns Wind Waker fortjener en plass. Ja, det er annerledes, men det trenger ikke nødvendigvis være en dum ting.. Dessuten spilte jeg så mye Double Dash at jeg ville tatt med det på en liste, er mye bedre enn MK64 spør du meg.

 

EDIT: Oops, du hadde visst nevnt WW og DD allerede..

Endret av Anders81
Lenke til kommentar

Har ikke så mange GC spill ennå, men her er mine favoritter;

 

1. Resident Evil Zero - Siste "ekte" Resident Evil, og irriterende nok eksklusivt til GameCube av en eller annen grunn. Helt klart et av de beste spillene i serien, og grafisk holder det mål selv i dag.

 

2. Super Mario Sunshine - Kontrollene stinker til tider, og den vannkanongreia er direkte latterlig. Det burde ha vært et drittspill man gir til folk man ikke liker, men det er noe med det som holder interessen min likevel. Jeg klarer ikke å ikke like dette, uansett hvor mye jeg prøver. Det når ikke Super Mario 64 opp til knærne engang, og det sier jo litt at Super Mario Galaxy er offisielt regnet som den "ekte" oppfølgeren til SM64. Men likevel er det noe med dette som gjør det utrolig bra.

 

3. Beyond Good And Evil - Sannsynligvis det beste spillet ingen har spilt. ;) Kunne sagt mye om dette, men kort sagt er det få som har spilt det, og de få som spilte det elsker det.

 

4. StarFox Assault - Heftig action hele veien i fly, tanks og til fots med bra historie, brukbar grafikk, stort sett bra kontroller (kontrollene når du er til fots trekker mye ned) og interessante karakterer. Meget bra.

 

5. (jobber med saken, men har ikke så mange GC spill ennå)

 

Andre spill verdt en titt:

 

Resident Evil 1 (remake), 2, 3 og Code: Veronica X. Bortsett fra remaken av det første er alle på andre konsoller i tillegg til GameCube, og jeg vil helst holde med til eksklusive GC-spill. Beyond Good And Evil er på andre konsoller også (inkludert PC), men da det er så få som har spilt det er det verdt en plass på listen likevel.

Lenke til kommentar

1: Legend of Zelda - The Wind Waker

Det beste Zelda-spillet.

 

2: Metroid Prime/Echoes

Såpass like at de like gjerne kan oppta samme plass. Lekkert, fremmed, flytende. 1-eren har det beste soundtracket til noe GC-spill.

 

3: Eternal Darkness: Sanity's Requiem

I forholdet mellom kvalitet og suksess er kanskje dette tidenes underdog. Ufattelig bra på alle andre områder enn kontroll, og sjeldent gjenspillverdig.

 

4: Resident Evil 4

Det peneste GC-spillet? Retter opp nesten alt som gjorde de tidligere spillene i serien mye dårligere enn de hadde trengt å være. Kan også spilles veldig mange ganger.

 

5: Mario Kart: Double Dash

Multiplayer er nesten umulig å gå lei.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte faktisk en GC hos gamestop for et par dager siden. følte jeg ikke var helt ferdig med den konsollen!

 

her er iallfall 5 spill jeg liker:

 

* Mario kart DD

* Resident evil 4

* Paper mario TYD

* Super smash bros melee

* Zelda WW

 

er mange flere gode titler også fra denne hos mange undervurderte konsollen.

Lenke til kommentar

Det ble gitt ut mange gode spill til Gamecube så det er vanskelig å sette opp en topp 5 liste, men jeg skal gjøre et forsøk :)

 

1. The Legend of Zelda, The Windwaker

 

Et utrolig bra spill fylt med veldig mye action. Jeg er Zeldafan, og det spillet falt så til de grader i smak. Jeg likte også veldig grafikken i dette spillet. Mange syns det var for spesi, men jeg syns den var kjempebra!

 

2. Super Smash Bros. Melee

 

Jeg gledet meg vannvittig til at dette spillet skulle komme ut husker jeg. Fra før av hadde jeg SSB, og oppfølgeren til det spillet kunne ikke bli annet enn bra tenkte jeg :D Jammen meg hadde jeg rett også ;) Melee er helt klart et av de beste slossespilla jeg noen gang har spilt.

 

3.Pikmin

 

Pikmin var et av de siste spilla jeg kjøpte tiL Gamecube, men helt klart et av de beste. Det er morsomt å samle opp en hær av Pikmin og denge vesener og finne deler til Captain Olimars romskip. Dette spillet ble jeg positivt overrasket over, jeg hadde ikke ventet at det skulle være så bra.

 

4. Luigis Mansion

 

Et artig spill med mye humor :D Å fange spøkelser med støvsuger er virkelig morro. I villaen til Luigi er det mange spøkelser, og det er ikke rent få han skal suge opp. Spenningen er på topp og man koser seg når man spiller dette spillet her. Virkelig morro!:D

 

5. Star Fox Adventures

 

Et bra eventyrspill med veldig flott grafikk. IS Star Fox Adventures er det mye action og fart, det kan jeg love deg. Gledet meg veldig lenge til dette spillet skulle komme ut. Spillet var kanskje litt lett, men jeg syns likevel det var kjempebra

 

Det er kanskje mange som lurer på hvor Metroid-spilla har blitt av på denne listen. Ærlig talt så har jeg ikke spilt Metroid noe særlig, derfor kan jeg ikke bedømme de. Jeg har hørt at de er bra, og jeg har lyst til å prøve dem ;)

Lenke til kommentar

hm...

 

1) tales of symphonia

beste tales spillet by far, det sier en del

2) zelda wind walker

beste zelda imo

3/4) zelda collectors edition

har alle de beste zelda-ene

3/4) metal gear solid: twin snakes

bedre enn mgs1 på ps1, og det - selv den dag i dag - er et av verdens beste spill, uavhengig av konsoll.

5) biohazard 4

runna dette spillet mange ganger på ps2/gc/wii, og har vært drit kult alle gangene

 

5 er WAAAY for lite!=Þ

her er 5 ekstra (helt random rekkefølge)=Þ

 

eternal darkness

scary shit, når du får lite på den grønne baren ser du syner!:thumbs:

metriod prime

fps x adventrue, og begge delene er utført langt over gjennomsnittet.

beyond good and evil

bare kjøp det du ;)

zelda twilight princess

et bra zelda spill

super smash brothers dx

vet du hvor mye som er i dette spillet? fortrekker x og 64 egetlig, men dette er også skinnsykt bra

 

ALLE spillene på den lista er musts, hvis det er noen der du ikke har prøvd så... vel gjør det med en gang!=Þ

 

edit: bold

edit2: comments på spilla

edit3: finpuss... kinda

edit4: adda plasser

Endret av aria-sama
Lenke til kommentar

Har ikke så store erfaringer med GC, men lista mi er som følger:

 

1) Mario Kart Double Dash.

Dette spillet er bare sinnsykt å spille med kompiser. Kan sitte i timesvis med dette spillet.

 

2) Super Smash Bros Melee.

Artig om man har venner som ikke gir opp med en gang :p

 

3) Super Mario Sunshine.

Første spillet jeg fikk på GC. Det var ikke sååå ille som mange sa det var. Det var kanskje bare litt annerledes enn tidligere mario spill.

 

4) TimeSplitters 2.

Alltid artig med FPS spill som har mange game modes. Virus er min favoritt :)

 

5) Turok: Evolution.

Dårligste Turok spillet jeg noen gang har spilla, men multiplayer var artig! (fordi jeg eide alle som spilla mot meg og ingen ville spille etter noen få runder :( )

Endret av St0ffer
Lenke til kommentar

I bunn og grunn synes jeg at Gamecuben hadde mange gode spill, kun slått av Playstation 2!

Dette er mine topp 5 Gamecube spill:

 

1.) Resident Evil 4

Ingen tvil om at dette er det beste spillet til Gamecube, og tidenes spill for min del! Grafikken var fantastisk når det kom ut, spillet hadde en utrolig stemning som skremte meg altfor mange ganger! I tillegg var gameplayet og "over the shoulder view" utrolig velfungerende og tilfredsstillende, og det er ikke rart at mange spill i de seneste tider har mer eller mindre kopiert denne kameravinklingen! RE4 hadde også en spennende historie og var akkurat passe langt! ET AV TIDENES SPILL TOTALT SETT!!

 

2.) The Legend of Zelda: Wind Waker

Faktisk det første Zelda-spillet jeg fullførte, og koste meg gjennom absolutt hele spillet! Herlig atmosfære på grunn av tegneserie-grafikken og gameplayet var like så bra som klassikeren Ocarina of Time. Prøver akkurat nå og skaffe meg Wind Waker tilbake for å ha det i samlingen min...

 

3.) Super Mario Sunshine

Fantastisk moro Mario-spill, som jeg synes har fått litt for mye kjeft. Selv om det ikke helt kunne måle seg opp mot Mario 64, var det et solid og utfordrende plattform-spill, kanskje et av de beste i forrige generasjon! Jeg har i hvertfall bare gode minner fra spillet og må av og til fyre det opp for å samle en stjerne eller to!

 

4.) Metroid Prime

Et annerledes skytespill, men på en god måte! Plattform og gåteløsing blandes med heftig skyting i 1st. person, og dette traff meg mitt i hjertet! Spillet var vanskelig og langt, men jeg synes dette bare gjorde spillet enda bedre! Lekker grafikk, underholdende bosser, god lengde, plattform-elementer og iveren til å hele tiden samle på gjenstander og nye våpen gav meg en stor spillopplevelse! Synes personlig at dette spillet danker ut Halo, men trenger ikke snakke mer om det ;)

 

5.) Super Smash Bros. Melee

Flerfoldige timer har jeg brukt på dette spillet, og det gjør at jeg plasserer det på femte plassen! Kanskje det mest underholdende slåssespillet som er laget! Masse forskjellige Nintendo-characters og baner piffer opp spillet noe voldsomt! Uten tvil en perle blant alle spillene som kom ut den gangen!

 

Andre spill som jeg synes er verdt å nevne, og som jeg alle har fått gode spillopplevelser fra er: Metal Gear Solid: Twin Snakes, Baten Kaitos, Tales of Symphonia, StarFox: Adventures og Mario Kart: Double Dash

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar

1. Zelda Twilight Princess , beste spillet noen sinne :)

 

2. Resident Evil 4 , bedre grafikk til GC er vanskelig å finne.

 

3. Zelda Wind Waker

 

Har i grunn hoppet fra N64 > PS2 > Wii så ikke spilt så mye på GC ^^;

 

Prøvde Metroid serien, men ble litt skuffet, må si jeg likte Metroid i 2D bedre.

Lenke til kommentar

1. Resident Evil 4

Fantastisk grafikk, strålende gameplay og en cheesy historie. Trenger jeg å si noe mer?

 

2. LoZ: Wind Waker

Et annerledes, men fortsatt underholdende Zelda-spill. Grafikkmessig er det blant de vakreste spillene som ble laget til GC.

 

3. Eternal Darkness

Jeg må innrømme at jeg ikke likte spillet i begynnelsen. Det var først noen måneder etter jeg kjøpte spillet at jeg bestemte meg for å gi spillet en sjanse. Det førte til at jeg forelsket meg i stemningen og historien.

 

4. Metroid Prime

MP var mitt første møte med Metroid-serien. Jeg trodde først at det var snakk om en "typisk fps", så jeg ble litt overrasket over selve kontrollsystemet og gameplayet. Heldigvis var spillet særdeles underholdende, så jeg glemte fort at det ikke var en fps.

 

5. F-Zero GX

Fins det raskere spill enn F-Zero GX? :) Det er et av de sykeste racingspillene jeg har spilt mtp. banedesign og fartsfølelse. Jeg hadde gladelig betalt fullpris for en "wiimake" med onlinestøtte. Jeg håper selvsagt på at Nintendo og Sega lager en ekte oppfølger, men sannsynligheten for at det skjer er liten.

 

Jeg har også svært gode minner fra SSX3, Super Mario Sunshine og Timesplitters 2

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...