Gå til innhold

Hvorfor er pentax K20D så lite nevnt i forumet, tross i at den vinner den ene testen etter den andre?


Anbefalte innlegg

De var noe jeg snublet over i forb. med en diskusjon en gang for en liten evighet siden, og jeg klarer ikke å finne tilbake, men om man googler "canon nikon market share", så finner man mye rart. Om man vil, kan man inkludere Pentax, bare for å være on topic. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PM sin anekdote får meg til å tenke på den gode gamle Sony Walkman. Etter hvert kom det mange kasettspillere over samme konseptet fra andre produsenter. Men på folkemunne het de også walkman, uansett merke. Til tross for at Sony hadde enerett på betegnelsen walkman. Og de andre walkmanene ble sett på som billige kopier. Det var Sony som var ekte vare.

 

Vi har vel forresten litt det samme i dag med iPod. Alt annet blir sett som annenrangs. Til tross for at iPod er et produkt med klare svakheter (jeg tenker da på batteriproblemer), så er det liksom det som gjelder.

 

Det er liksom Canon som gjelder. Med Nikon som en god nummer to. Alt annet er for særinger som ikke har skjønt hva som er kult.

 

 

EDIT: Ipod -> iPod. Det var liksom noe som ikke stemte.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Mitt første SLR kamera hadde jeg for 11-13 år siden, det var en Cosina(trur det var en Cosina?? Mange år siden) fra tidlig/midten av 80-tallet, vet noen hva som hendte med dem?

Likte faktisk Cosina'en bedre enn Canon EOS 300V som jeg hadde for ca. 5-6år siden. Liker alltid "underdog'en" i bransjen. En av grunnene jeg valgte Pentax framfor Nikon.

 

Jeg vil selvfølgelig anbefale folk å kjøpe Pentax/Samsung, samme som at jeg anbefaler folk å kjøpe Mac istedet for PC. Det gagner meg og andre med Pentax/Mac, jo flere som har det, jo flere utviklere som lager utstyr/software som jeg kan kjøpe ;)

 

Litt mere ON: Jeg synes Penatx er mye nevnt i forumet, pluss at det er noen veldig aktive forumdeltakere som er Pentax brukere og dyktige hobby/amatør fotografer. Jeg synes det er veldig informativt å lese tråder/poster av Beej80, Kaffilars, fototim, k-ryeng osv...

Lenke til kommentar
Litt mere ON: Jeg synes Penatx er mye nevnt i forumet, pluss at det er noen veldig aktive forumdeltakere som er Pentax brukere og dyktige hobby/amatør fotografer. Jeg synes det er veldig informativt å lese tråder/poster av Beej80, Kaffilars, fototim, k-ryeng osv...

Du kan gjerne donere litt av signaturen din til meg som takk for de informative innleggene :-p

 

Tuller selvsagt ;-)

Men jeg tar det som et kompliment at jeg blir nevnt i lag med de 3 andre her, det gjør jeg :)

 

Så takk skal du ha, det er fint noen liker fjaset mitt ;)

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...