Gå til innhold

Hvilket rpg liker du best, og hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste rollespill jeg har spilt? Vanskelig å si noe spesielt, men Lufia og Lufia 2 er høyt på listen. Secret of Mana, Final Fantasy V, Final Fantasy X-2 og Planescape: Torment er også ganske langt oppe sammen med Baldur's Gate serien. BG ble for lang for meg, så jeg mistet interessen etterhvert. Men frem til da var det meget bra.

Ellers har vi jo selvsagt The Elder Scrolls: Arena, et av de beste i serien. Morrowind er litt bedre og litt dårligere alt etter som vi ser det, men begge to er meget bra. Oblivion ble bare en stor skuffelse for min del. Selve øyen er mindre enn i Morrowind, og likevel føles den mye tommere og livløs. Jaja.

Lenke til kommentar
Favorittspillet mitt innen rpg må være mmorpg-spillet Guild Wars, det er ihvertfall det spillet jeg har spilt mest innen denne sjangeren ;)

 

Guild Wars og Diablo II leder førsteplassen her. Og de to er deler faktisk førsteplassen for mitt favorittspill igjennom tidene også. Guild Wars er utrolig. Jeg har litt over 1000 timer i det og har fremdeles ekstremt mye igjen å gjøre.

Lenke til kommentar
GOTHIC 2!

Herregud for et spel!

Med mangel på bedre ord vil eg sei det er perfekt!

 

 

Jeg vil faktisk kalle det perfekt (med ekstrapakken).

 

Jeg har spillt gjennom det minst en gang per klasse, det underholdt meg omtrent fra det kom ut til det nye kom. dessverre var ikke oppfølgeren halve spillet av det gamle, men forsatt et av de bedre jeg har spillt.

 

Erik, som forsatt har "våte" drømmer om et like bra spill som Gothic 2: Nights of Raven. :)

Lenke til kommentar

Digger Diablo-serien. Historia er bra, og spelet er mørkt og spennande slik eg likar det :] Og så er det alltid action.

Det einaste negative eg ser i Diablo II er at økonomien med pengar i spelet er litt for ubalansert, men pengar er erstatta med runes og gems på battle.net Og så går det ikkje an å forandre spellsa sine når man først har satt dei.

Ellers er alt perfekt :]

Lenke til kommentar

the witcher: engasjerende story, kul slåssing og på en del måter en mer realistisk oppførsel på karakterer osv en mange andre mer barnslige rpgs.

 

ellers: chrono trigger, final fantasy vii, oblivion, icewinddale 2

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar
World Of Warcraft ,

+ morro ,stort ,sosialt, avhengighets dannende , godt for engelsken og billig

- avhengighets dannende , dyrt over tid og tegneserie grafikk ( trenger ikke å være negativt men er det for noen )

 

Nå er jo WoW kanskje et av de dyreste spillene noensinne. Ihvertfall i lengden.

Lenke til kommentar
World Of Warcraft ,

+ morro ,stort ,sosialt, avhengighets dannende , godt for engelsken og billig

- avhengighets dannende , dyrt over tid og tegneserie grafikk ( trenger ikke å være negativt men er det for noen )

Jeg spiller gjennom The Witcher nå, er på kapittel 3. Det er en av de spillene jeg har spillt med best historie/mangfold.

Endret av Ashol
Lenke til kommentar
Stort fan av Sacred, Diablo 1, Fable: Lost chapters og lignendes spill.

 

Må si jeg koste meg med Fable! Finnes ikke morsommere spill.

Ja fable er rått , elsker magien på det

 

Er jo geniale Side Quests på Fable, og om main storylinen ikke interesserer deg, så kan du alltids knerte landveisvandrere eller bryte deg inn i hus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...