Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netbios/UPnP requester fra ukjente i nettverk.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en LinksysGL v1.1 med DD-WRT v24-RC6 (ikke stable, men virker KRUTE godt).

Jeg går skole og vi har UNINET selfølgelig.

 

Jeg oppdaget en dag at det blinken noe forferdelig på WAN porten på rutern, men ikke på portene. Lurte fælt på hva det var. Aktiverte Loggen og fikk et lite syn:

 

Ser dere gjenngangeren?

post-123709-1208896866_thumb.jpg

 

Dette er tatt noen dager tilbake:

post-123709-1208896927_thumb.jpg

Her vises ikke UPnP opp. Kanskje grunnet at da var det v23 SP2 firmware på rutern?

 

netbios-ng Hva?

netbios-dgm Hva?

upnp Prøver noen og åpne porter ved og bruke UPnP? Og det er nytt..

bootps Nytt for meg

 

 

Jeg har bactrack Beta3 på en bærbar og der finner jeg lett hvem som er hvem. Men bare de som ikke er beskyttet av noe brannmur.

Bruker LANguard Network Scanner v(2.0)

 

XXX.XX.79.78 er ikke mulig og finne ut av siden den er bak en firewall/ruter.

Jeg kan scanne alle som bor her i blokka, men finner ikke ut av disse på loggen min. Men det er noe der ja, pinger og får svar...

 

Noen som har peiling? Det rulleres IP'er her av og til, men har ikke tatt meg tiden og funnet ut av gjenngangeren. Får ikke opp MAC adresse, noen som har peiling hvordan jeg finner MAC adressen slik at det blir enklere og komme til IT ansvarlige på skolen?

 

One does not simply netbios in to Mordor.

Navnet på ruteren min er Mordor... Ingen som har prøvd telnet enda...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har Uninett som internettleverandør, så har du ethernett i veggen. Dere har vell også tilnærmet faste ipadresser så IT-ansvalig vil uansett finne person og MAC-addresse ganske lett. Dere har vell også en nettansvarlig i boligområdet?

 

netbios er fildeling, som i å dele mapper på din maskin tilgjengelig for andre på nettverket. Samba i linux. Dette er nok fordi noen er koblet rett på pluggen i veggen med pcen, noe jeg mener folk bør være, og windows/mac oppdager maskiner og delte resjurser automatisk.

 

Du bryter helt sikkert avtalen med Uninett når du med LANguard og annen software driver med portscan og annet ymse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...