Gå til innhold

Paypal blokkerer nettlesere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Paypal vil kreve at nettleseren bruker teknologien Extended Validation SSL Certificates (EV SSL) som beskyttelse. IE7.0 støtter EV SSL, mens Firefox 2 støtter den kun dersom en bestemt utvidelse er installert. Safari støtter derimot ikke EV SSL.

I Operas heimland må ein vel òg kunne nevne at Opera 9.5 vil ha støtte for EV SSL? Firefox 3 vil òg ha støtte for EV SSL.

Skrevet

Haha, de som bruker IE4 kan vel ikke gå inn på noen nettsider uten at de er helt ødelagte. Og i tilleg må de nå ha fått uendelig masse virus.

Opera 9.5 støtter nå EV SSL. Så da er det for dere andre å vente på den stabile versjonen. :)

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Og hvor kan en så få tak i denne utvidelsen til FireFox? :dontgetit:

Skrevet

hadde vært fint om ie ikke ble godkjent, men er vel ingen som liker penger som tør å gjøre det. hmm, kunne jo gitt en melding om at ie er inkompatibel, og foreslått opera eller firefox til brukeren :D

Skrevet (endret)

Jeg syns nå EV SSL er ganske så oppskrytt i den store sammenhengen. Er man så dum å gå inn på nigeria-bank.com og overføre hele pensjonen sin dit, så fortjener man det.

Det er andre trusler som er langt mer utbredt og som jeg vil tro rammer aktører som PayPal kraftigere. Tenker da på alle PCer som er fullstappet av virus, trojaner, keyloggere osv. Hva med å forby usikre OS isteden? :whistle:

There has been some concern that EV certificates, despite their improved authentication and higher cost, will not prevent phishing attacks[9].

In 2006, researchers at Stanford University and Microsoft conducted a usability study[10] of the EV display in Internet Explorer 7. The study measured users' ability to distinguish real sites from fraudulent sites when presented with various kinds of phishing attacks, and found that there was no significant difference between users who saw extended validation indicators and those who did not. Users who received training with the Internet Explorer 7 help file were more likely to judge all sites legitimate, regardless of whether they were fraudulent.

Endret av Langbein
Skrevet
En talskvinne fra Paypal presiserer at planen er å blokkere eldre nettlesere som for eksempel IE4.

Hva med å blokkere alt som heter Internet Explorer?

Nå er jo faktisk IE 7 sikrere enn Safari, så IE er ikke lenger det dårligste valget.

Skrevet

ja, det stemmer kanskje, men ie fortsatt en dårlig nettleser mtp at de ie8 ikke offisiellt klarer acid2 engang. ie trenger å bli presset til å støtte standarder som de andre gjør, altså acid3 bør være målet per dags dato..

Skrevet

verken acid2 eller acid3 er bygget opp rundt standarder, de er stappfulle av feil, så en trenger ikke å bestå noen av acid testene selv om man støtter alle standardene 100%.

Skrevet
Er det ikke slik at de er bygd for å teste hvordan nettleserene tar dårlig kode?

jo, de er det. jeg bare poengterer at en trenger ikke å støtte acid 2 eller 3 (vet ikke om nr. 1) selv om man støtter alle standarder.

det er jo (selvfølgelig) ingen standard for dårlig kode, og egentlig, så er det litt trist at nettlesere er så flinke til å rette opp dårlig kode,

for da vil ikke de som skriver koden prøve å forbedre den...

Skrevet

Heimesida mi er XHTML strict godkjent, allikavell så er den heilt ubrukeleg i IE6(her snakker eg om total kræsj), IE7 er ein god del betre men ting blir litt ute av kontroll der og. I IE8 derimot så ser det bra ut. Derfor har eg nå lagt til advarsel for alle IE 5/6/7 brukere som går inn på heimesida mi.

Eg kan ikkje fatte at folk får til å skrive HTML og få det til å sjå bra ut med IE6, den støtter jo omtrent ingenting CSS.

Skrevet
Heimesida mi er XHTML strict godkjent, allikavell så er den heilt ubrukeleg i IE6(her snakker eg om total kræsj), IE7 er ein god del betre men ting blir litt ute av kontroll der og. I IE8 derimot så ser det bra ut. Derfor har eg nå lagt til advarsel for alle IE 5/6/7 brukere som går inn på heimesida mi.

Eg kan ikkje fatte at folk får til å skrive HTML og få det til å sjå bra ut med IE6, den støtter jo omtrent ingenting CSS.

Og derfor hacker jeg som en tulling med # fremfor å plage brukerene mine med advarsler.

Å kode for IE6- er noe faenskap, men jeg er imot å plage brukerene med det.

Skrevet (endret)
Og derfor hacker jeg som en tulling med # fremfor å plage brukerene mine med advarsler.

Å kode for IE6- er noe faenskap, men jeg er imot å plage brukerene med det.

Jeg syns det er greit å ikke slite livet av meg for at en hjemmeside skal se best mulig ut hos alle. F.eks. får jeg ikke dårlig samvittighet om mine fotogallerier ikke ser like bra ut i Lynx :p

Jeg ser altså ikke noe problem i å la IE-brukere få vite at de bruker en browser med dårlig standard-støtte. Nå gidder jeg ikke flashe 100pt rød skrift i trynet på dem, men dere skjønner vel tegninga ;)

Endret av Langbein
Skrevet
En talskvinne fra Paypal presiserer at planen er å blokkere eldre nettlesere som for eksempel IE4.

Hva med å blokkere alt som heter Internet Explorer?

IE7 er nå vel fin?

Kva er galt med den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...