Gå til innhold

Vurdere å kjøpe wii


TheThird

Anbefalte innlegg

Har fått ett godt tilbud på en wii, men er litt skeptisk til den.

 

Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne spille "vanlig" på den siden den har sånn "vift med armene" kontroll.

Jeg har selv en 360 som jeg sytes fungere fint men virker litt gøy med wii sports saken og sånn :)

 

Så hva vil i såfall forskjellen bli når jeg spiller på en wii?

Vil det bli vanskligere?

Er det mulig å få kontroll til den?

 

Ps: ikke gidd å post latterlige fanboy kommentarer, hold de for deg selv

Endret av TheThird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan holde kontrollen sidelengs, da minner den litt om den gode gamle nes-kontrollen, men om mange spill støtter å spille sån vet jeg ikke. Det finnes også en kontroller du kan kjøpe for 295kr, som er mere eller mindre en trådløs SNES-kontroller.. Men igjen, om mange spill støtter bruk av den vet jeg ikke.. Da jeg ikke har en wii :p enda..

Lenke til kommentar

Det finnes en del spill med konvensjonelle kontroller (du har jo en analog-spak på nunchucken også) men mange av de har en del ekstrafunksjoner som krever at du rister, svinger eller veiver litt. Ikke alle spill krever like mye veiving og på noen fungerer det faktisk veldig bra.

 

Sport og konkurransespill er typiske spill hvor du nesten må veive livet av deg. Rayman Raving Rabbids 2 er ekstremt! Der kan du bli lemster i dagesvis etter en kveld. :p

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Wii. skulle få den for 1650,- fra elkjøp vist jeg hadde orket å ventet, men etter 3 kom tilbake neste tirsdag da får vi den på lager beskjeder gikk jeg lei og kjøpte den på elprice til 1999,-

 

Jeg har ikke hatt den så lenge, men dæven kor morro det er. har selv kun wii sports og Resident evil 4. men stor koser meg. Madammen var veldig skeptisk til Wii. men ho forandret meing fort da ho fant ut at jeg kunne laste ned gammle nintendo spill til en liten sum.

 

Jeg kan ikke noe annet en å anbefale Wii på det varmeste. Wii remote funker fint på de få spillene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Dette er ikke ment som en fanboy kommentar, men jeg kjenner meg godt igjen i denne her: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/04/21/533205.html

 

Jeg kjøpte først og synes det var konge, og så kjøpte en kamerat og rundt den tiden var det igrunnen ikke så mye mer å gjøre for meg, så den ble liksom bare stående. Noen uker senere ble kompisen min sin bare stående også...Ser ut som det er en trend.

Lenke til kommentar

Det er noen spill som misbruker wii-kontrollerene, men det er nok av gode spill som gjør de (etter min mening) bedre enn vanlige kontroller. Og det med å få vondt i armen skjer bare på spill som det nærmest er meningen... Bare hvil de i fanget eller på siden av stolen du sitter i.

 

Hvis du har en 360 tror jeg wii-en vil "utfylle" den ganske bra og omvendt.

 

Du burde ihvertfall ta en titt på hvilke spill som regnes som de beste og se om du vil ha de.

 

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

http://www.gamestats.com/index/gs/wii.html

 

@TheScorp: Ja, noen ser ut til å bli lei av wii-en sin, men det er også flere som ikke blir det. Det er vel individuelt og kommer an på hva slags spill du liker.

Lenke til kommentar
Det er en fordel med venner hvis man har Wii. :p

 

Men det kan fort bli dyrt hvis man skal ha fullt sett med Wiimotes og nunchucks.

 

Ikke misforstå har venner :p men det er vell gøy med singel player også?

 

Tenkte å skaffe meg den når skatte pengene kommer (29.000kr :w00t: ) så tror jeg skal kjøpe meg litt extra stash til den :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde xbox360, men kort sagt gidder jeg ikke sende den til service enda engang og har vurdert å kaste den i søpla der den hører hjemme. ;)

 

Kjøpte en Wii på impuls etter å ha prøvd den i to minutter på SpaceWorld og har aldri angret et sekund! Klart noen spill går litt berserk når det gjelder å vifte kontrollene, men de fleste er faktisk ganske "normale" og bruker "viftingen" så diskret at de føles helt naturlig. I Bully for eksempel bruker du stort sett vanlige kontroller unntatt når du sikter med spretterten og i slosskamper, og i Super Mario Galaxy kommer jeg ikke engang på hva du gjør med viftingen da det føles så naturlig. Tror det var et snurrehopp eller noe slikt, uten at jeg skal si det sikkert. (er en stund siden jeg spilte det).

 

Og jada, jeg foretrekker faktisk å spille i singleplayer. :)

Lenke til kommentar

Det virusgreiene er noe fordømt tull og bare sjalusi fra epic.. Dersomd du har spilt:

Resident evil 4

Zelda tp

No more heroes

Super mario galaxy

Mario kart

Zack and wiki

Metroid prime 3 corruption

 

og allikevel syns wii er kjipt og et virus.. jaja sier jeg da.. Derimot om du kun har spilt wii sports og raving rabbids, så skjønner jeg at man blir lei..

 

 

kjøp wii, jeg lover deg at den og 360'en din kommer til å bli gode venner! har både wii og 360 selv :woot:

Lenke til kommentar

Kjøpte både 360 og Wii for snart et år siden.

 

Begge er flittig i bruk - noe mer bruk av 360, men dette på grunn av det sinnsyke spillbiblioteket den kan tilby...:)

 

Men med titler som Resident Evil 4, Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 osv så har det ikke samlet seg mye støv på Wii'en.

 

Nå ser jeg veldig frem til å få kjøpt Mario Kart til Wii, Double Dash ble den desidert mest spilte tittelen på min Gamecube - så jeg er veldig spent på Wii vrianten av dette spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...