Gå til innhold

Hva gjør et strategispill bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja nå syntes jeg at vi trengte en tråd for strategispill. :)

Her kan dere diskutere forskjellige spill, taktiker og personlige erfaringer innenfor de forskjellige spillene! :)

Vær snille å ikke dra diskusjonen for langt off topic.

Endret av n4w
Videoannonse
Annonse
Skrevet

AoEIII platen min bråkte noe sinnsvakt, så etter en stund våget jeg ikke spille det lengre da jeg har opplevd to ganger før at en plate har eksplodert inne i cd-rommen og ødelagt den. Men spillet i seg selv var genialt. Et av de få gangene jeg har kjøpt et spill etter at jeg prøvde en demo. :)

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Civilisation 2 og AoE 2 er helt klart en av mine klare favoritter ^^

Skrevet (endret)

Favoritt RTS i prioritert rekkefølge. (NB, ikke nødvendigvis fra dårligst til best, men heller sortert etter hvor gøy jeg har hatt det med dem)

Warcraft3

Starcraft

Dawn of War + expansions

C&C 3

Red Alert 2

Sins of a Solar empire

Company of Heroes

Endret av Nailer
Skrevet

Varierer litt på hva jeg liker :p

Spørs litt på hvor lenge og ofte jeg har spilt spille.

Men topp nå er:

WC3

Starcraft

AoE3

WiC

EE I,II og III

Skrevet (endret)

Tilbrakt utrolig mange timer med AoE 2, Rome Total War og Medieval 2 Total War. Geniale spill.

Har rundet campaignen på AoE3. Ganske bra men gikk litt lei

Endret av Gorilla-Gutten
Skrevet

Her er mine favoritter i ingen spesiell rekkefølge:

Civilization 3 & 4

Command & Conquer 1

Red Alert 1 & 2

Transport Tycoon

X-Com 1 & 2

Må si at jeg foretrekker å ha god tid når jeg spiller strategi. Helst fem-seks timer ledig. Derfor blir det ikke så ofte at jeg spiller det nå for tiden. Har alt for mye ting å gjøre. Men en helg innimellom skjer det.

Skrevet

Enig at man må ha god tid.

Det er ikke en spillsjanger du blir ferdig med på en halvtime.

Cheats ødlegger jo også en del av gameplayet.

Selvom cheats også er gøy :p

Skrevet

Jeg synes cheats bare blir kjedeligere og kjedeligere. Særlig i strategispill. Mener å huske sist gang jeg brukte cheats var i C&C, sånn at du fikk ION-cannon og airstrike hele tiden. Hadde allerede rundet spillet, så det ødela ikke noe for meg.

Menmen, hver sin smak.

Skrevet

Nei men når du har rundet spillet alt er det jo greit da.

Men hvis du bruker cheats for å gjøre det lettere, da er det ikke noe gøy. Spill skal jo ha en viss utfordring hvor spilleren selv skal gå inn å tenke taktisk.

Skrevet

Strategispill er gøy! :D Men de fra middelalderen og sånn kan være litt kjedelige synes jeg. :p

Noe nytt om Red Alert 3 btw? Så noen fete screens for en stund siden, men det er alt jeg har hørt om det ...

A propos cheating; En gang jeg spilte Red Alert 2 online ble jeg plutselig angrepet av en usynlig arme av veteran ("trestjerners") Kirov Airship. Det var ikke så gøy. Poenget med det liksom?

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Jeg har tatt opp noen spill jeg ikke har spilt på nesten 1 år:

Warcraft 3: RoC

Warcraft 3: TFT

Black and White

Settlers IV

Empire Earth

Civilisation 2

Syns det er mest morsomt med Civilisation da :D, må ikke være full 3D med super grafikk.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet (endret)

Ja, det er konge! Litt vanskelig å sette seg inn i da. Men etter det så er det kjempe moro, det er morsomst sammen med en vennegjeng da. Nå på skolen i fritimene så har det sittet rundt 10-15 stykk å sett på mens, 5-8 stykk har spilt.

Legger denne linken til Civilsation 2 i spoiler:

Mod fjernet linken fordi den ikke er helt lovlig.

Endret av KVTL
Fjenet piratlink.
Skrevet
Jeg synes cheats bare blir kjedeligere og kjedeligere. Særlig i strategispill. Mener å huske sist gang jeg brukte cheats var i C&C, sånn at du fikk ION-cannon og airstrike hele tiden. Hadde allerede rundet spillet, så det ødela ikke noe for meg.

Menmen, hver sin smak.

det er bare noobsene som cheater da, særlig over Internett.

så lenge du tar en kamp over nettet er det ikke kjedelig på en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...