Gå til innhold

Xbox 360-eiere: Hva misunner dere PS3?


Linuxguru

Anbefalte innlegg

Integrert trådløs og blue ray. Å drive å kuke rundt med kabler over hele huset for å få xboxen på nett er et herk.

Yeee right...hvem er det som spiller på trådløst da? der er lame det...suky suck!

 

Nei da, fra spøk til hagle...har man et godt trådløst nettverk i huset er det en fryd å slippe den extra kabelen, selv har jeg kabel da jeg har en helt for jævlig elendig trådløs router + at jeg har "spille bua" nede i kjellerstua...

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-oppskalering av dvd

-mange kjerners prosessor

-mye spennende dlc

 

Alt dette har jo xbox'en og. Annen dlc ja, men fortsatt mye spennende. Er kanskje noe helt spesifikt du tenker på?

 

-å få være del av hele denne generasjonen med konsoller (et must for meg)

-at det er en playstation 3... (har så lyst på, men vil vente til den neste versjonen kommer som FORHÅPENTLIGVIS har SAMME eller BEDRE BC enn 60gb...)

-at jeg igjen ikke klarer å gå denne generasjonen ut uten en. driter i om en pc til halve prisen er bedre. har en pc fra før.

 

Skjønner ikke helt hva dette har med "misunnelse" å gjøre?

 

Ps3 har folding@home, var det jeg tenkte på hovedsaklig. Men de har og andre titler som mk2 online, pluss spill laget spesielt for ps3 og psone klassikere. Xbox har xbox originals, vet, men de har enda ikke spill laget spesielt for systemet

 

Og angående det siste... Øhh.. Er ikke sikker :p Var bare noe som fant sin vei til "papiret"...

Lenke til kommentar

Jeg drister meg til å svare selv om jeg har begge konsollene.

Er fornøyd med begge, men akkurat nå er jeg sykt irritert på hvor lite gjenomtenkt sony sin "online funksjonalitet" er. Den nye updaten stinker jo. Dårlig organisert, rotet. Blir ofte disconnecta. Har prøvd å patche opp msg betaen, men det tar sykt langt tid, og ved en feil på spillet startes på nytt. Skikkelig teit. Microsoft har så langt laget en mye bedre plattform med tanke på multiplayer. Utviklerne trenger ikke å bekymre seg i det hele tatt, mens på ps3, må de selv ordne online støtten. Amatørmessig.

 

Ellers så støtter jeg de andre som har trekt frem moment som innebygd tråløst kort, mer eller mindre lydløs. Blu-ray.

Det som til syvende og sist er viktig er jo spillene. Derfor ville jeg ha begge. Hvorfor sitte med en konsoll når det kommer bra titler til den andre også?

 

Mens jeg var i dårlig humør, er det bare meg eller er GT prologe kjedelig? Har skjønt det slik at dette er en simulator, men bilene i Mario cart har jo nesten flere muligheter for innstillinger. (satt på spissen). Der syns jeg Forza 2 er overlegent. Dessuten er det kult at bilen får merkbare skader av en kollisjon. Gjør jo bare at man kjører mer forsiktig. Vet ikke hvor mange ganger i Prologe at jeg har tjent sekunder på å smelle bilen i et gjerde fremfor å rote med en knapp sving. Får ikke den helt store simulatorfølelsen av akkurat det nei!

 

Dere får tilgi meg for min lille "utblåsning". Ble bare så sykt oppgitt over Prologe og den onlinesaken at jeg måtte skrive litt.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har nå hatt en X360 siden 2006, og jeg kan si at jeg savner 2 ting;

 

- Utssendet (X360 tar seg ikke like godt ut som en PS3 i TVbenken. En PS3 uten fingermerker vel og merke!)

 

- Little Big Planet. Et spill som jeg absolutt kunne tenke meg å ha i samlingen for å spille når man har kompiser på besøk. Ser skikkelig artig ut, og erger meg over at dette er PS3-eksklusivt.

 

Ellers vil jeg si at det ikke er noe annet med PS3 som måtte friste meg. Ingenting!

Lenke til kommentar

-MGS4

-LittleBigPlanet

-God of War 3

-Blu-ray

-Sonefrie spill

-Mulighet for å bytte ut harddisc selv

-Utseendet (360 er ikke direkte pen)

-Støysvakhet (ikke at det betyr noe når man spiller actionspill, men det merkes under dialogene i Mass Effect)

 

Bortsett fra det er det vel lite som frister meg med PS3. Dessuten er jeg en Halo-fanboy. :love:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Ps3 har folding@home, var det jeg tenkte på hovedsaklig. Men de har og andre titler som mk2 online, pluss spill laget spesielt for ps3 og psone klassikere. Xbox har xbox originals, vet, men de har enda ikke spill laget spesielt for systemet

Folding@home er ikke akkurat veldig spennende da. I alle fall ikke noe jeg hadde betalt flere tusen kroner for å være med på. Og det er veldig mye DLC som er laget spesielt for X360, spesielt spill. Tror du bør tilbringe litt mer tid på Game-delen av menysystemet. :)

 

Og til de som diskuterte hardware. Dere må huske på at selv om PS3 kom ut over et år etter X360, så var det mye på grunn av produksjonsproblemer av linsa til Blu-ray-spilleren og annet trøbbel, blant annet ble én av prosesseringsenhetene i alle Cell-brikkene slått av for å øke antallet som faktisk fungerte (mao det gjør ingenting om én av enhetene ikke fungerer). Ellers så er PS3 og X360 del av den samme generasjonen hardware. Det er litt som å sammenligne nVidia- og ATI-skjermkort på samme nivå. Mye av det samme, men med radikalt forskjellig arkitektur. Performance-messig er PS3 og X360 omtrent likeverdige. X360 har sine fordeler (grafikkytelsen er hakket vassere) og PS3 har andre fordeler (fysikkberegninger for eksempel).

 

Tilbake til topic. Det eneste jeg misunner PS3-eiere må være støynivået. Utover det kommer jeg ikke på noen grunn til å kjøpe PS3 akkurat nå.

Lenke til kommentar
Ps3 har folding@home, var det jeg tenkte på hovedsaklig. Men de har og andre titler som mk2 online, pluss spill laget spesielt for ps3 og psone klassikere. Xbox har xbox originals, vet, men de har enda ikke spill laget spesielt for systemet

Folding@home er ikke akkurat veldig spennende da. I alle fall ikke noe jeg hadde betalt flere tusen kroner for å være med på. Og det er veldig mye DLC som er laget spesielt for X360, spesielt spill. Tror du bør tilbringe litt mer tid på Game-delen av menysystemet. :)

 

Jeg liker tanken på å bruke av min strøm og maskinkraft til å bidra til at forskning kommer et lite stykke videre. Det jeg mente med DLC på boxen er at de ikke har noe som er spesielt laget for maskinvaren. Klart de har live arcade, diverse mindre spill, og ps3 har diverse arkadeklassikere. Men på ps3 har de spill av større størrelse som benytter seg av funksjonaliteten i sixaxis kontrollen, spill som er bygget opp fra grunnen av for ps3. 360 har jo ingen bevegelsessensitiv kontroller, men jeg prøver å skille mellom live arcade og diverse spill, selv i oppdatert versjon, som kommer til systemene. Xbox er litt på vei med XNA contentet. Har prøvd det, men mye er veldig amatørmessig enda. Likte det bilspillet hvor du styrte en bil du kunne skifte størrelse på hvor det var om å gjøre å komme til mål på kortest mulig tid. Skjønte bare ikke hvordan man kom til neste brett. Kanskje det bare var et brett.. Hmm... Vanskelig å si forskjellen på content fra live arcade og nytt content egentlig... Det kom jo et spill som het arcadian warriors som var ganske stort (over 100 mb), men argh! Jeg vil ha mer! Og det tror jeg det kommer mye av på ps3 i tiden fremover!

Sånn... Skal holde kjeft nå :p

Lenke til kommentar

Hmm.. Misunner litt Metal Gear Solid 4 og Final Fantasy serien, men ellers ikke så mye.

Finner egentlig Blu-Ray /care.

 

Legger ikke merke til støynivået til kjeksboxen i det hele tatt når jeg er midt inni den intense spillinga.

Og utseende.. Den ser ut som et vaffeljern eller en strømgrill. xD

 

Nei, jeg føler jeg velgte riktig med Wii og 360. ^^

Lenke til kommentar

Innebygd trådløst nett hadde vært greit, men den ekstra tingen du kjøper til 360 funker utmerket og uten noen som helst problemer. Jeg synes Xbox 360 sitt Live system virker mye bedre enn PS3 sitt (har ikke testet PS3) og i tillegg til Xbox sitt Gamercard system med gamerscore, venneliste osv. Det fungerer veldig bra, og jeg har ikke angret et sekund fra siden jeg kjøpte min 360 og den er fra den norske lanseringsdatoen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...