Gå til innhold

E8400 - dårlig batch?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Med det du har beskrevet, mest sannsynlig CPUen er død. Men det vet du ikke for sikkert før du vet alt på HKen er i orden.

 

Feil igjen.

Når CPU er død så booter systemet ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå er jeg sikker på at det ikke psu`en som er problemet mitt, har nå byttet tre ganger.

Klarer fremdeles ikke å komme over 3.2ghz for pc krasjer i occt.

Fatter ikke hva som er problemet, synes jeg har prøvd det meste nå.

Bajsburk, hva gjorde du som løste problemet ditt...du klarte å komme opp i 4ghz?

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Vel, nå er jeg sikker på at det ikke psu`en som er problemet mitt, har nå byttet tre ganger.

Klarer fremdeles ikke å komme over 3.2ghz for pc krasjer i occt.

Fatter ikke hva som er problemet, synes jeg har prøvd det meste nå.

Bajsburk, hva gjorde du som løste problemet ditt...du klarte å komme opp i 4ghz?

 

Gjorde som Hifiking sa, dro til på 1800qdr. eller i mitt tilfelle 2000, siden jeg kjørte multi ned til 8 og satte volt på full guffe over hele linja. så når det gikk fint, gikk jeg inkrementsvis ned på volten for å finne mest mulig kjølig og fornuftige volt.

Lenke til kommentar
Vel, nå er jeg sikker på at det ikke psu`en som er problemet mitt, har nå byttet tre ganger.

Klarer fremdeles ikke å komme over 3.2ghz for pc krasjer i occt.

Fatter ikke hva som er problemet, synes jeg har prøvd det meste nå.

Bajsburk, hva gjorde du som løste problemet ditt...du klarte å komme opp i 4ghz?

 

Gjorde som Hifiking sa, dro til på 1800qdr. eller i mitt tilfelle 2000, siden jeg kjørte multi ned til 8 og satte volt på full guffe over hele linja. så når det gikk fint, gikk jeg inkrementsvis ned på volten for å finne mest mulig kjølig og fornuftige volt.

Mulig det er jeg som er litt dum nå, men hva mener du egentlig med å sette "1800qdr"..hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Har E8400 på Abit AW9D-MAX og OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum Revision 2 Dual Channel(OCZ. Får ikke opp minnet som dual channel i CPU-Z. Gjorde det automatisk med 6600. Noen som har peiling på hva jeg gjør feil?

 

dual.jpg

 

 

Mye rart her nå, CPU-z mangler masse verdier etter at den ene kjernen kuttet.

Restart PC-en. CPU-Z viser ofte ingenting\lite om det har f.eks kjørt før på samme oppstart og den har feilet.

Lenke til kommentar
Enda mer synsing.

 

Ifølge disse uttalelsene skulle det meste av 45nm CPU'er brukt av benchere nå være steindøde.

Det er helt vanlig å fore disse med både 1.5 og 1.6 VCore.. "På luft" som de kaller det.

 

Du synser jo helt hemningsløst selv. Det er en poll over på xtremesystems der flere rapporterer "degradation".

 

CD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
det har vært slik i flere dager, etter flere oppstarter, reset to default i BIOS og tilbakestilling av overklokk.

 

Og du har enda ikke testet CPU i ett annet hk? :)

 

Eller sjekket med en annen CPU i det hk som E8400'en ikke funker i lenger?

 

Minstekrav ved normal feilsøking vil jeg si...

 

@Trond_B m/flere:

 

Det er definitivt ikke alle hk/bios-combos som fullt ut støtter E8n00 (45nm).

 

@NotCoolduckie:

Synser?

Jeg *har* jo E8400? (Blant annet).

Og vet trolig mer om den (og flere) tråder på xs.org enn det jeg burde egentli. :)

Så du tror alle som har E8n00 kjører på 1.05VCore, eller har du fått med deg de som virkelig klokker disse.

Om det er smart å "fore" en CPU med så mye Vcore over det som er "godkjent" er diskutabelt, men det heter ikke *xtremesystems.org" for ingenting.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

ja selvfølgelig, men jeg har skiveinnspilling på gang som jeg gjerne vil bli ferdig med først før jeg formaterer og bytter og styrer, pluss eksamener, kodeoppgaver på skolen, jentunge etc. så alt til sin tid. ikke så forbanna farlig om jeg ikke yter 20000 i 3dmark06 når jeg bare bruker cubase og spiller MohAA om dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
@Trond_B m/flere:

 

Det er definitivt ikke alle hk/bios-combos som fullt ut støtter E8n00 (45nm).

 

@

 

abit har kommet med BIOS oppdatering der det står at AW9D-MAX støtter E8400.

 

Sier du det?

Virker det slik utifra din forrige post?

 

Hva med denne linken?

 

Men det er kanskje noe du vet mer om tipper jeg.

Lenke til kommentar
@Trond_B m/flere:

 

Det er definitivt ikke alle hk/bios-combos som fullt ut støtter E8n00 (45nm).

 

@

 

abit har kommet med BIOS oppdatering der det står at AW9D-MAX støtter E8400.

 

Sier du det?

Virker det slik utifra din forrige post?

 

Hva med denne linken?

 

Men det er kanskje noe du vet mer om tipper jeg.

 

BIOS ID:16

Fixed the option in µGuru Utility can't be adjusted when Virtualization Technology is Disable.

Fixed CPU Multiplier can't adjust when EIST function is Disable.

Enhanced the compatibility with NVIDIA GeForce7950GX2.

Support Core2 Duo E8200 and E8400.

BIOS compiled date: 01/15/2008

 

abit

 

Mulig det er noen begrensninger i BIOS som gjør at minnet ikke vises korrekt i CPU-Z eller Everest men det har kommet BIOS som støtter E8400. Spørsmålet er om minnet fungerer optimalt så lenge det ikke vises som dual channel noen plasser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...