Gå til innhold

Amobil.no: Amobils 10 på topp liste


Anbefalte innlegg

Herregud da! Salgstall har ingen ting med om en mobil er god eller ikke!

 

Om en mobil hadde kostet 10 kroner med kontantkort, så hadde folk selvsagt kjøpt denne, og dermed blir salgstallene høye. Men det trenger ikke være en god mobil likevel, og ergo ingen grunn for å havne på topp-lista over de beste, ikke bestselgende, men beste mobilene.

 

Nei, nei og atter nei. I Norge betaler man, ifølge en annen artikkel her på amobil, ca kr 1800 i snitt for mobiltelefonene sine. Det er langt mer en den billigste modellen på markedet. Samtidig så gjenspeiler testresultatene fra de fleste også salgstallene i Norge. Bare på amobil at det ikke gjør det. På amobil favoriserer de et bestemt mobilmerke.

 

Amobil favoriserer? Har du konkrete eksempel til å underbygge den påstanden?

 

 

 

Jeg har da gang på gang gitt konkrete eksempler,. Men ingen eksempler er bra nok for amobilfansen, og jeg gidder ikke bruke mer tid på å snakke for døve ører. Heldigvis er den generelle oppfatningen blant folk veldig lik min oppfatning. Folks skjønner rett og slett ikke hvorfor amobil på død og liv skal gi store klumpete trege batterislukende mursteinstelefoner fra Nokia toppkarakter. Gang på gang. Og i følge SE egne salgstall, så er det de som selger flest telefoner i Norge. Ikke Nokia. Men det er veldig vanskelig for enkelte å akseptere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud da! Salgstall har ingen ting med om en mobil er god eller ikke!

 

Om en mobil hadde kostet 10 kroner med kontantkort, så hadde folk selvsagt kjøpt denne, og dermed blir salgstallene høye. Men det trenger ikke være en god mobil likevel, og ergo ingen grunn for å havne på topp-lista over de beste, ikke bestselgende, men beste mobilene.

 

Nei, nei og atter nei. I Norge betaler man, ifølge en annen artikkel her på amobil, ca kr 1800 i snitt for mobiltelefonene sine. Det er langt mer en den billigste modellen på markedet. Samtidig så gjenspeiler testresultatene fra de fleste også salgstallene i Norge. Bare på amobil at det ikke gjør det. På amobil favoriserer de et bestemt mobilmerke.

 

Amobil favoriserer? Har du konkrete eksempel til å underbygge den påstanden?

 

 

 

Jeg har da gang på gang gitt konkrete eksempler,. Men ingen eksempler er bra nok for amobilfansen, og jeg gidder ikke bruke mer tid på å snakke for døve ører. Heldigvis er den generelle oppfatningen blant folk veldig lik min oppfatning. Folks skjønner rett og slett ikke hvorfor amobil på død og liv skal gi store klumpete trege batterislukende mursteinstelefoner fra Nokia toppkarakter. Gang på gang. Og i følge SE egne salgstall, så er det de som selger flest telefoner i Norge. Ikke Nokia. Men det er veldig vanskelig for enkelte å akseptere.

 

Siste forsøk:

 

Du har ikkje gitt konkrete eksempel nei. "Andre mobilsider sier..." er ikkje konkrete eksempel. Dersom plasma-tv er eit så godt samanligningsobjekt, kan vi jo kanskje samanligne med sal av hustelefonar, som er enda nærare beslekta med mobiltelefonar. Då vert det jo enda meir nøyaktig. Og for (forhåpentligvis) siste gong: Kva som er bra og kva som sel godt er ikkje nødvendigvis det same.

Endret av ErlendDL
Lenke til kommentar
Herregud da! Salgstall har ingen ting med om en mobil er god eller ikke!

 

Om en mobil hadde kostet 10 kroner med kontantkort, så hadde folk selvsagt kjøpt denne, og dermed blir salgstallene høye. Men det trenger ikke være en god mobil likevel, og ergo ingen grunn for å havne på topp-lista over de beste, ikke bestselgende, men beste mobilene.

 

Nei, nei og atter nei. I Norge betaler man, ifølge en annen artikkel her på amobil, ca kr 1800 i snitt for mobiltelefonene sine. Det er langt mer en den billigste modellen på markedet. Samtidig så gjenspeiler testresultatene fra de fleste også salgstallene i Norge. Bare på amobil at det ikke gjør det. På amobil favoriserer de et bestemt mobilmerke.

 

Amobil favoriserer? Har du konkrete eksempel til å underbygge den påstanden?

 

 

 

Jeg har da gang på gang gitt konkrete eksempler,. Men ingen eksempler er bra nok for amobilfansen, og jeg gidder ikke bruke mer tid på å snakke for døve ører. Heldigvis er den generelle oppfatningen blant folk veldig lik min oppfatning. Folks skjønner rett og slett ikke hvorfor amobil på død og liv skal gi store klumpete trege batterislukende mursteinstelefoner fra Nokia toppkarakter. Gang på gang. Og i følge SE egne salgstall, så er det de som selger flest telefoner i Norge. Ikke Nokia. Men det er veldig vanskelig for enkelte å akseptere.

 

Siste forsøk:

 

Du har ikkje gitt konkrete eksempel nei. "Andre mobilsider sier..." er ikkje konkrete eksempel. Dersom plasma-tv er eit så godt samanligningsobjekt, kan vi jo kanskje samanligne med sal av hustelefonar, som er enda nærare beslekta med mobiltelefonar. Då vert det jo enda meir nøyaktig. Og for (forhåpentligvis) siste gong: Kva som er bra og kva som sel godt er ikkje nødvendigvis det same.

 

Kvalitet er ofte en betingelse for suksess. Hvilket hustelefon merke som selger best, vet jeg ikke, og hvilke som har gjort det bra i test, vet jeg i alle fall ikke. Men jeg vet hvilket mobilmerke som gjør det jevnt over best i tester (unntatt her på amobil) og hvilket mobilmerke som selger best. Da er det ikke bare nærliggende å tro, det er et faktum, at amobil er den som skiller seg ut, og favoriserer ett bestemt mobilmerke. Amobil er ikke på linje med andre nettsteder, og i alle fall ikke på linje med det norske folk. Hvis du vil ha mine konkrete eksempel, kan du bare søke litt her på amobil sitt forum. Finnes utallige av dem. Kan jo dra en lett en her: Nokia E90 fikk en 6-er, ergo det finnes ingenting å trekke for på denne mursteinen av en telefon. Samtidig fikk TyTn2 en 4-er, ergo er den mye, mye dårligere enn E90. Reinspikka svada og favorisering sier jeg!

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke sett et eneste konkret eksempel noen gang, så jeg skulle likt å fått sett hvor de har gjemt seg hen.

 

Og "den generelle oppfatning er lik din", hvor har du det fra?

De trege, klumpete, strømslukende mursteinmobilene til Nokia er mest avanserte og fremtidsrettede mobilene du finner, og jeg ser ingen grunn til at disse ikke skal få gode karakterer. Igjen: konkrete eksempler...

 

Jeg har aldri sagt at jeg eller noen andre ikke aksepterer at SE selger flere telefoner enn Nokia gjør, her i Norge. Jeg ser også at det er flere folk som har SE, så at det stemmer tviler jeg ikke noe på. Men SEs mobiler er langt fra best av den grunn. Det må du vel forstå? Folk kjøper ikke det beste som finnes, de kjøper det de selv trenger. Og det er ikke så mange som trenger noe særlig mer enn en ringe-sms-kamera-musikk-telefon fra SE. Men det er ikke disse som er best likevel totalt sett, da de mangler enormt mange funksjoner som er en selvfølge for denne prisklassen. Da blir det mobilene fra verdens største produsent som trekker det lengste strået, da disse har flere funksjoner til samme pris.

Lenke til kommentar
Herregud da! Salgstall har ingen ting med om en mobil er god eller ikke!

 

Om en mobil hadde kostet 10 kroner med kontantkort, så hadde folk selvsagt kjøpt denne, og dermed blir salgstallene høye. Men det trenger ikke være en god mobil likevel, og ergo ingen grunn for å havne på topp-lista over de beste, ikke bestselgende, men beste mobilene.

 

Nei, nei og atter nei. I Norge betaler man, ifølge en annen artikkel her på amobil, ca kr 1800 i snitt for mobiltelefonene sine. Det er langt mer en den billigste modellen på markedet. Samtidig så gjenspeiler testresultatene fra de fleste også salgstallene i Norge. Bare på amobil at det ikke gjør det. På amobil favoriserer de et bestemt mobilmerke.

 

Amobil favoriserer? Har du konkrete eksempel til å underbygge den påstanden?

 

 

 

Jeg har da gang på gang gitt konkrete eksempler,. Men ingen eksempler er bra nok for amobilfansen, og jeg gidder ikke bruke mer tid på å snakke for døve ører. Heldigvis er den generelle oppfatningen blant folk veldig lik min oppfatning. Folks skjønner rett og slett ikke hvorfor amobil på død og liv skal gi store klumpete trege batterislukende mursteinstelefoner fra Nokia toppkarakter. Gang på gang. Og i følge SE egne salgstall, så er det de som selger flest telefoner i Norge. Ikke Nokia. Men det er veldig vanskelig for enkelte å akseptere.

 

Siste forsøk:

 

Du har ikkje gitt konkrete eksempel nei. "Andre mobilsider sier..." er ikkje konkrete eksempel. Dersom plasma-tv er eit så godt samanligningsobjekt, kan vi jo kanskje samanligne med sal av hustelefonar, som er enda nærare beslekta med mobiltelefonar. Då vert det jo enda meir nøyaktig. Og for (forhåpentligvis) siste gong: Kva som er bra og kva som sel godt er ikkje nødvendigvis det same.

 

Kvalitet er ofte en betingelse for suksess. Hvilket hustelefon merke som selger best, vet jeg ikke, og hvilke som har gjort det bra i test, vet jeg i alle fall ikke. Men jeg vet hvilket mobilmerke som gjør det jevnt over best i tester (unntatt her på amobil) og hvilket mobilmerke som selger best. Da er det ikke bare nærliggende å tro, det er et faktum, at amobil er den som skiller seg ut, og favoriserer ett bestemt mobilmerke. Amobil er ikke på linje med andre nettsteder, og i alle fall ikke på linje med det norske folk. Hvis du vil ha mine konkrete eksempel, kan du bare søke litt her på amobil sitt forum. Finnes utallige av dem. Kan jo dra en lett en her: Nokia E90 fikk en 6-er, ergo det finnes ingenting å trekke for på denne mursteinen av en telefon. Samtidig fikk TyTn2 en 4-er, ergo er den mye, mye dårligere enn E90. Reinspikka svada og favorisering sier jeg!

 

Du jobber ikke i Amobil, så du kan på ingen måte uttale deg om hvordan redaksjonen tenker eller synser om slik og sånn. Og har du hatt de to siste mobilene selv? Tytn II mangler både radio, og får trekk for komplisert og treg meny i tillegg til dårlig kamera. Det står jo svart på hvitt, burde ikke være så vanskelig å se?

Lenke til kommentar
Jeg ser også at det er flere folk som har SE, så at det stemmer tviler jeg ikke noe på. Men SEs mobiler er langt fra best av den grunn. Det må du vel forstå? Folk kjøper ikke det beste som finnes, de kjøper det de selv trenger. Og det er ikke så mange som trenger noe særlig mer enn en ringe-sms-kamera-musikk-telefon fra SE. Men det er ikke disse som er best likevel totalt sett, da de mangler enormt mange funksjoner som er en selvfølge for denne prisklassen. Da blir det mobilene fra verdens største produsent som trekker det lengste strået, da disse har flere funksjoner til samme pris.

 

Hvorfor tror du at kvantitet har noe som helst med kvalitet å gjøre? Hvorfor tror amobil, som eneste nettsted i Norge, at kvantitet har noe som helst med kvalitet å gjøre?

Endret av Alastor
Fjernet personangrep.
Lenke til kommentar

Fordi det finnes mobiler som har begge deler, selv om det står Nokia på dem.

 

Ja det gjør det sikkert. Men det finnes også andre produsenter som lager like gode telefoner, om ikke bedre. Klarer du å se dette?

 

Trur hverken meg eller Tinki Winki meiner det er dette som er kjerna i saken. Andre produsentar lager gode telefonar? Jada. Har hatt mange gode SE-telefonar, blant anna.

 

Det i alle fall eg reagerer på er at du oppfører deg som om amobil er ein einaste stor konspirasjon mot deg, og mot alle som ikkje liker nokia best. Eg har allereie presentert dinside.no si topp 10-liste som eit konkret eksempel på at nokia har mange telefonar på toppen også der. Kva med å gi oss nokre linkar til desse sidene du snakkar så varmt om? Viss du kan vise til to seriøse sider der nokia ikkje er størst på topp 10-lista er det i alle fall uavgjort. Då har du for ein gongs skuld (i denne diskusjonen, anar ikkje kva du gjer i andre trådar) underbygd dine eigne påstandar.

Lenke til kommentar

Til dere som tappert forsøker; det er bare å gi opp. Hvis dere søker på forumet så vil dere se at dette er et evig tema hos trådstarter. Mange har forsøkt å få ham til å se at han tar feil tidligere uten at noen har hatt nevneverdig hell med det.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hehe, ja det beste vi kan gjøre er nok å totalt ignorere vedkommendes tråder og poster, så kan hun bare sitte der og hate Amobil så mye hun bare vil.
Hun?

 

Er noe uenig i hvordan Amobil tester, bl.a. delkarakterene som ikke nødvendigvis har noe med totalkarakteren å gjøre, ellers finner jeg som oftest konklusjonene ganske passende. At de vurderer mange Nokia-mobiler som bedre kjøp synes jeg ikke er så rart. N82 og N95 er representanter for mobiler som har en totalpakke (GPS, WiFi, 5MP kamera, osv) som SE mangler.

Lenke til kommentar
Til dere som tappert forsøker; det er bare å gi opp. Hvis dere søker på forumet så vil dere se at dette er et evig tema hos trådstarter.

 

Men allikevel klarer du ikke holde deg helt unna?

 

Hehe, ja det beste vi kan gjøre er nok å totalt ignorere vedkommendes tråder og poster, så kan hun bare sitte der og hate Amobil så mye hun bare vil.

 

Men du har problemer med å etterleve dine oppfordringer. Snakk om useriøst oppgulp.

Lenke til kommentar

Flott. Da tar vi en oppsummering, og fastslår at Amobil er på kant med både markedet og andre teststeder når de presterer å presentere en liste av de beste telefonene, der 7 av totalt 10 telefoner er Nokia. Dette holder rett og slett ikke mål.

Lenke til kommentar
Flott. Da tar vi en oppsummering, og fastslår at Amobil er på kant med både markedet og andre teststeder når de presterer å presentere en liste av de beste telefonene, der 7 av totalt 10 telefoner er Nokia. Dette holder rett og slett ikke mål.

:roll:

 

For å oppsummere: Så langt berre du som meiner dette i denne tråden...

Lenke til kommentar
Flott. Da tar vi en oppsummering, og fastslår at Amobil er på kant med både markedet og andre teststeder når de presterer å presentere en liste av de beste telefonene, der 7 av totalt 10 telefoner er Nokia. Dette holder rett og slett ikke mål.

:roll:

 

For å oppsummere: Så langt berre du som meiner dette i denne tråden...

 

Nåja, forstår godt at folk kvier seg for å stå fram med kritikk mot amobil. Så jeg tror muligens du undervurderer den stille masse her. Rart at alle i min vennekrets klarer å se poengene mine, tilogmed de som sverger til Nokia. Tror det er mange som leser denne tråden og nikker gjenkjennende til mine synspunkter. Men når amobil reagerer slik de gjør når de får et snev av kritikk, skjønner jeg godt at man velger å holde kjeft.

Lenke til kommentar
Flott. Da tar vi en oppsummering, og fastslår at Amobil er på kant med både markedet og andre teststeder når de presterer å presentere en liste av de beste telefonene, der 7 av totalt 10 telefoner er Nokia. Dette holder rett og slett ikke mål.

 

Vis meg de andre teststedene som du hele tiden snakker om..

Lenke til kommentar
Fordi det finnes mobiler som har begge deler, selv om det står Nokia på dem.

 

Ja det gjør det sikkert. Men det finnes også andre produsenter som lager like gode telefoner, om ikke bedre. Klarer du å se dette?

Igjen blir dette subjektivt, folk må da få mene at en tlfer fra en produsent er bedre enn en annen? Om amobil liker endel nokiamobiler og gir dem gode karakterer, so what? De samme tlfene får jo stort sett gode karakterer på alle andre mobilsider også. Det at du ikke liker nokia er din sak. Eneste jeg kan være enig med deg i er at enkelte SE-tlfer som burde fått en 5er (og fikk det mange andre steder) får 4 på amobil, noe du tar deg personlig nær av, mens andre tlfer fra SE får 6ere her, mens ingen andre sider gir dem det. Du skriker ikke om uretten i de sakene? Alle tester er og blir subjektive i større eller midnre grad, noe du har vondt for å ta inn over deg. Samme hvordan du vrir og vender på det har SE havnet i bakleksa på teknologifronten, samtidig som mange av tlfene deres er dyre sammenlignet med konkurrentene. Jeg synes det er synd og savner det gode, gamle SE fra tiden med K700i\K750i\K800i osv, men det er heldigvis lys i tunnelen nå med mange spennende mobiler fra dem på trappene.

Lenke til kommentar
Fordi det finnes mobiler som har begge deler, selv om det står Nokia på dem.

 

Ja det gjør det sikkert. Men det finnes også andre produsenter som lager like gode telefoner, om ikke bedre. Klarer du å se dette?

Igjen blir dette subjektivt, folk må da få mene at en tlfer fra en produsent er bedre enn en annen? Om amobil liker endel nokiamobiler og gir dem gode karakterer, so what? De samme tlfene får jo stort sett gode karakterer på alle andre mobilsider også. Det at du ikke liker nokia er din sak. Eneste jeg kan være enig med deg i er at enkelte SE-tlfer som burde fått en 5er (og fikk det mange andre steder) får 4 på amobil, noe du tar deg personlig nær av, mens andre tlfer fra SE får 6ere her, mens ingen andre sider gir dem det. Du skriker ikke om uretten i de sakene? Alle tester er og blir subjektive i større eller midnre grad, noe du har vondt for å ta inn over deg. Samme hvordan du vrir og vender på det har SE havnet i bakleksa på teknologifronten, samtidig som mange av tlfene deres er dyre sammenlignet med konkurrentene. Jeg synes det er synd og savner det gode, gamle SE fra tiden med K700i\K750i\K800i osv, men det er heldigvis lys i tunnelen nå med mange spennende mobiler fra dem på trappene.

 

Jeg har da slettes ingenting imot Nokia, kun enkelte modeller, slik jeg også missliker enkelte SE-modeller.

Hvilke SE telefoner er det som får 6 på amobil, mens ingen andre gir dem det?

For å si det på en litt enklere måte. Når trakk amobil en Nokiatelefon for mangelen av RDS radio?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...