Gå til innhold

Hvorfor bør trossamfunn få statsstøtte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fordi statskirken får det vel?

 

kan jo ikke diskriminere trossamfunnene for mye når vi har religionsfrihet :p

 

Det er sant. Men feilen er jo at Kirka får statsstøtte i utgangspunktet. Men denne Scientologi-Kirka burde også få støtte. Og Vigrid for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Vigrid og Scientologi er ikke registrerte trossamfunn.

 

edit:

 

Ei heller tror jeg de vil få det godkjent heller, de fleste som er med i Scientologi er også med i statskirken og dermed lar det seg ikke gjøre, siden man kan kun være innmeldt ett trossamfunn.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
Vi har statskirke, og så lenge vi har det så kommer det til å være sånn. Stem da på partier som er imot statskirkeordninga så kanskje du kommer til noe.

 

Si meg så hvilket parti som vil fjerne statskirka og alt annet jesusgrums? Det partiet har jeg ikke hørt om. Det har lenge vært slik at halvparten av regjeringens medlemmer måtte være medlem av statskirken, men det ser ut som det holder på å bli slutt på galskapen.

 

Det er ikke lett for noen av oss å gjøre noe når de kristne sitter på makta, og nekter å gi den fra seg :(

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg logikken?

Det er en del som tyder på at hvis ikke trossamfunn får pengestøtte, så må det dugnader til og da blir trossamfunnet mer aktivt sosialt. Dermed styrkes båndet mellom medlemmene. Statsstøtte er da med på å undergrave dette.

 

I USA er det for eksempel mye mer vanlig å stille opp i kirken på forskjellige ting, men i Norge har Staten gjort dette unødvendig.

 

Så statsstøtte må til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...