Gå til innhold

Bryte med bindingstiden til Tele2


Anbefalte innlegg

22. August 2007 bestilte jeg meg en ny telefon med 12 mnd. bindingstid på Tele2 Mobil Pluss (Nå Tele2 Hero) hos tele2.no

 

Mobilen jeg bestilte var en Samsung U600, men den har ikke helt svart til forventingene, så nå skal jeg kjøpe meg en ny mobil.

 

Siden mobil uten abonnement er så jævlig dyrt, har jeg tenkt å binde meg til et abonnement når jeg kjøper ny mobil.

 

Hva må jeg betale for å komme meg ut av avtalen med Tele2? Eller er det mulig å binde meg på nytt med samme abonnemente selv om bindingstiden ikke er gått ut?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God morgen!

 

Priser for å bryte bindingstid hos Tele2:

 

600 kr ved kjøp av subsidiert mobiltelefon med abonnementet Tele2 Scratch.

1 500 kr ved kjøp av subsidiert mobiltelefon med abonnementet Tele2 Mobil 45.

2 000 kr ved kjøp av subsidiert mobiltelefon med abonnementet Tele2 Mobil Pluss.

 

Erstatningssummen reduseres med 1/4 av orginalbeløpet per kvartal i avtaleperioden.

 

Du kan ikke binde deg på nytt nei, du kan si opp eller tegne et nytt/ekstra abonnoment.

 

edit: Så det koster deg i dag 1.000,- kr og bryte bindingstiden din.

Endret av jadz
Lenke til kommentar
Hmm høres underlig at man ikke kan binde seg på nytt.

Hvis man finner en ny telefon innen de 12 månedene burde man kunne binde seg for nye 12mnd for å kunne kjøpe en subsidiert telefon.

 

Egentlig ikke, tenk deg denne saken: Du kjøper et abn med subsidiert tlf. Uken etterpå finner du en annen tlf som du har lyst på, du viderebinder abn du kjøpte for en uke siden på den nye tlf, du har da 2 tlf til subsidiert pris, ergo selskapet taper på dette og du sitter med 2 nye tlf. Du kan da selge den første tlf med selvfortjeneste.(finnes jo uattlige tjenester på nett for å åpne en tlf)

 

Så jeg trur nok ikke dette er noe noen selskap går med på :-)

Endret av Pcdude
Lenke til kommentar

Før jul kjøpte jeg en K850i med 12 mnd binding hos Netcom. Når jeg hadde fått telefonen, ringte jeg og sa at jeg ville oppheve operatørlåsen, og måtte betale 1300 for dette.

 

Telefonen kostet 990,- + litt over 2000,- i abbonnementskostnad.

 

Alt jeg måtte betale totalt var 2290,- og da var operatørlåsen fjernet, og abbonnementet fjernet.

 

Hadde jeg kjøpt den uten abbonnement, hadde jeg måttet ut med over 4000,-

 

Så kjøp en telefon med abbonnement, og sier at du vil bryte abbonementet. Maks bruddgebyr de kan gi deg er 1500,- uansett abbonnement :D

Lenke til kommentar
Før jul kjøpte jeg en K850i med 12 mnd binding hos Netcom. Når jeg hadde fått telefonen, ringte jeg og sa at jeg ville oppheve operatørlåsen, og måtte betale 1300 for dette.

 

Telefonen kostet 990,- + litt over 2000,- i abbonnementskostnad.

 

Alt jeg måtte betale totalt var 2290,- og da var operatørlåsen fjernet, og abbonnementet fjernet.

 

Hadde jeg kjøpt den uten abbonnement, hadde jeg måttet ut med over 4000,-

 

Så kjøp en telefon med abbonnement, og sier at du vil bryte abbonementet. Maks bruddgebyr de kan gi deg er 1500,- uansett abbonnement :D

Stemmer ikke helt. Flere abonnomenter det koster mer enn 1500,- for å bryte bindingen på.

 

Telenor satte i år opp prisene på å bryte bindingen rett og slett fordi folk kjøpte telefoner, låste de opp, og sa opp abonnementet.

Lenke til kommentar
Før jul kjøpte jeg en K850i med 12 mnd binding hos Netcom. Når jeg hadde fått telefonen, ringte jeg og sa at jeg ville oppheve operatørlåsen, og måtte betale 1300 for dette.

 

Telefonen kostet 990,- + litt over 2000,- i abbonnementskostnad.

 

Alt jeg måtte betale totalt var 2290,- og da var operatørlåsen fjernet, og abbonnementet fjernet.

 

Hadde jeg kjøpt den uten abbonnement, hadde jeg måttet ut med over 4000,-

 

Så kjøp en telefon med abbonnement, og sier at du vil bryte abbonementet. Maks bruddgebyr de kan gi deg er 1500,- uansett abbonnement :D

Stemmer ikke helt. Flere abonnomenter det koster mer enn 1500,- for å bryte bindingen på.

 

Telenor satte i år opp prisene på å bryte bindingen rett og slett fordi folk kjøpte telefoner, låste de opp, og sa opp abonnementet.

Helt riktig. Det samme gjorde også NetCom, ifjor - de satte opp prisen for bruddgebyr for enkelte abonnement, fordi noen spekulerte i å gjøre det som nevnes her. En annen ting operatøren kan gjøre dersom du kun kjøper telefonen for å bryte bindingen og spare penger, er - helt i tråd med avtalevilkårene du har signert - å kreve deg for ett års månedsavgift, istedetfor å ilegge deg bruddgebyr ;)

Lenke til kommentar
Stemmer ikke helt. Flere abonnomenter det koster mer enn 1500,- for å bryte bindingen på.

 

Telenor satte i år opp prisene på å bryte bindingen rett og slett fordi folk kjøpte telefoner, låste de opp, og sa opp abonnementet.

Helt riktig. Det samme gjorde også NetCom, ifjor - de satte opp prisen for bruddgebyr for enkelte abonnement, fordi noen spekulerte i å gjøre det som nevnes her. En annen ting operatøren kan gjøre dersom du kun kjøper telefonen for å bryte bindingen og spare penger, er - helt i tråd med avtalevilkårene du har signert - å kreve deg for ett års månedsavgift, istedetfor å ilegge deg bruddgebyr ;)

 

Dette er fullt mulig, tok utgangspunkt i at det fortsatt var slik. Med andre ord kjøpte jeg telefonen til rett tid.

Men takk for rettelsen!

Lenke til kommentar

Takk for mange svar, riktignok ikke de svarene jeg ønsket meg, men jeg hadde regnet med det var slik.

 

Men nå har det seg slik at siden jeg kakket telefonen i bordkanten for noen timser siden så har den funket, så jeg ser ut til å spare de pengene :thumbup:

 

Hadde veldig lyst på N82, men den er svindyr uten abonnement, så like greit å vente.

Lenke til kommentar
Dette er fullt mulig, tok utgangspunkt i at det fortsatt var slik. Med andre ord kjøpte jeg telefonen til rett tid.

Men takk for rettelsen!

Ja, om jeg ikke husker feil så kostet det noe av det samme som Telenor har på noen av sin ab. nå (2500) å bryte bindingen før.

 

Så ble det bestemt at det skulle være en maks grense på 1500,- og 12 måneder på privat kunder.

 

Men nå har de vel sutra seg til og få sette det opp igjen da folk startet utnytte dette.

 

Joda, men nå ble jeg veldig lysten på en ny telefon :dribble:

E51 og N82 ser begge veldig kule ut, spesielt N82.

Er begge 2 veldig gode telefoner i mine øyne ja ;)

E51 er litt rimligere i pris, og slankere. Men N82 har flere leketøy ;)

 

Ellers er det ikke såå lenge til Nokia N78 dukker opp heller.

Den er også snillere i pris enn N82, men om kamera er veldig viktig så slår N82 dem begge.

Endret av jadz
Lenke til kommentar
Så ble det bestemt at det skulle være en maks grense på 1500,- og 12 måneder på privat kunder.

Grensen ble satt til at det ikke skulle koste mer enn det du faktisk hadde i gevinst. Det vil si at om Telenor sponser telefonen med 1500,- så var det urimelig at du skulle betale mer enn det for å komme deg ut av avtalen. Men hvis man utnytter det, så "koster" det mer for Telenor, iom. at du lover jo å betale mnd.avgift i 12 mnd når du kjøper telefonen. I mine øyne synes jeg det bare er fair at bruddgebyret er høyere på de abonnementene som subsidieres mest.

 

Forresten, Nokia sin N96 er også en liten lekkerbisken. Har N82 selv, og selv om jeg er strålende fornøyd, sikler jeg litt på den der ;)

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...