Gå til innhold

Diskusjon rundt de nye laptopmodellene til Lenovo


Orjanp

Anbefalte innlegg

Det har kanskje litt å gjøre med at Dell har en bra produktlinje når det gjelder skjermer tenker jeg. De vil nok pushe flere skjermer.

 

Jeg synes det er synd at T400 ser ut til å mangle displayport. Men utover det har vel T400 alt jeg er på jakt etter i en Laptop og det eneste alternativet i til Thinkpad for meg tror jeg vil være den kommende MacBook Pro. Jeg er jo svært fornøyd med T61, det er bare lavere strømforbruk, bedre batterier og LEDbacklit som gjør det aktuelt med et bytte. Ja, så er det jo kjekt at HSDPA-modemene blir integrert da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del står det nå mellom Lanovo T400 og Sony Vaio's nye Z-maskin. Klarer ikke finne maskiner hos HP, Dell, Acer osv som jeg har samme gode følelsen for.

 

Er 100% sikker på at byggkvaliteten er helt topp på T400, og er der litt mindre sikker på Vaio'en. Det som eventuelt kan gjøre at jeg velger Vaio er at T400 er litt tyngre (2,13 mot 1,5 kg).

 

Venter forsåvidt på reviews av begge før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Ja, og hvorfor er det ingen test ute av Txx serien? Skulle tro at det var testmaskiner tilgjengelig en stund før lansering, slik at noen utvalgte nettsteder fikk muligheten til å publisere en test samtidig med at maskinene ble lansert. At det nå, 12 dager etter lansering fortsatt ikke finnes en test er utrolig dårlig. Nesten man kan lure på hva de prøver å skjule.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Ja, akkurat dét legger en demper på det hele. Virker ikke som om det er så viktig for dem å selge maskiner i det hele tatt :hmm:

 

Betviler ikke at det er gode maskiner, men når man ikke har muligheten til selv å ta og føle på dem, vil man jo gjerne ha noen ekspertkommentarer, og ikke bare 14-åringer som har det som sin første pc og skryter den opp i skyene.

Lenke til kommentar

Da var det kommet ut en first-look review fra NBR:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4557

 

Ser at tastaturet her litt flex på ene siden, samt at batteriet (fortsatt) stikker ut. Selv 6-cellers-batteriet, som iflg Lenovo IKKE skal stikke ut.

 

Venter selvsagt på den endelige omtalen før man dømmer noe, men virker ikke som om kvaliteten er opprettholdt. Også er lydutgang/inngang satt foran (noe som, når jeg tenker meg om) er ganske greit, siden man gjerne bruker en dock hjemme uansett :)

Lenke til kommentar

Nå er det kommet en oppdatert versjon av X300, altså X301. Og det ca. et halvt år etter lansering av X300. Den har bl.a. Displayport, noe som manglet på X300. Det samme gjelder for T400. Kanskje man også vil se en T401, med Displayport.

 

Kan fort være verdt å vente på.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

:) Jeg har allerede ventet ett år, og har vært klar i hele sommer til å kjøpe. Men så be modellene utsatt, og de er ennå ikke ankommet Norge. Så for øyeblikket har jeg ikke noen tro på at jeg vil kjøpe før desember. Da er det kanskje ikke så lenge til en oppdatert modell kommer. Min T30 er snart seks år, men er fortsatt fullt oppegående, med unntak av litt(ingen) batterilevetid.

 

Men første steg på veien er å få T400 tilgjengelig i Norge, samt få ut noen tester. Var ikke helt fornøyd med 'first look' fra Notebookreview. Var et par ting der som jeg ikke var helt etter min smak. Uansett spent i til testen kommer.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Så for øyeblikket har jeg ikke noen tro på at jeg vil kjøpe før desember. Da er det kanskje ikke så lenge til en oppdatert modell kommer.

Hehe, med en slik plan er det ingen overraskelse at du sitter med en 6 år gammel lap :)

 

Montevina + LED LCD ser ut til å gi et lavt effektforbruk, det er viktig for å unngå vifter på full fres. Litt mer skeptisk til X301 sitt støynivå.

Lenke til kommentar

For ordens skyld gir plasten litt etter over ultrabay og kortplasser på T61 også, så jeg tviler litt på at de har endret så mye der akkurat. Jeg er enig med de i at LEDbacklit er et must. Når de gjelder SSD er jeg usikker på hvilket fabrikat Lenovo har valgt. Tom's hardware har testet en haug, og Samsung/Ocz kom best ut når det gjelder komboen strømsparing / ytelse. (Det var vel SATAII 64gb).

 

Når det det gjelder soliditet kan det kanskje være et poeng at det kan være fokusert mest på en lukket maskin og hjørner osv ved en åpen maskin? Jeg tror ikke det er så stor forskjell på soliditeten (det tør de nok ikke), så det er mangel på HDMI/DisplayPort som er ankepunktet hos meg. Ja, ved siden av at 6cell fortsatt stikker ut da...

 

Tror nok fortsatt min neste maskin blir en T400 - en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Så for øyeblikket har jeg ikke noen tro på at jeg vil kjøpe før desember. Da er det kanskje ikke så lenge til en oppdatert modell kommer.

Hehe, med en slik plan er det ingen overraskelse at du sitter med en 6 år gammel lap :)

 

Det har mye med når Lenovo faktisk klarer å levere maskiner her i Norge. Den er vel offisielt ikke lansert i Norge ennå. Finner iallefall ikke noe om dem på Lenovo.no sine sider. Begynner å bli lei av å sjekke nettsidene til Lenovo Norge, og å lete etter tester av maskinen. Derfor er byttet skjøvet noe fram.

 

Forøvrig har maskinen en Intel Pentium -M prosessor på 2.0 Ghz, samt 1 GB ram. Den er ikke utdatert til bruk i Linux og XP. Så derfor har jeg ikke det travelt med å bytte.

 

T500 'first look'...

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4560

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Ser at Datakjeden har ThinkPad x200 ubekreftet inne den 28/8. Brenner avgårde en halvkjangse og har bestilt den. Da jeg ringte dem for å høre hvor sikker datoen var, mente vedkommende jeg traff at det var ganske sikkert at den kom 28. eller 29. Kan oppdatere nærmere etterhvert.

"Produktet er ikke lenger i vårt sortiment. Ta kontakt om du trenger hjelp til å finne et erstatningsprodukt". Hmm?

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36159%3br:pg

 

T400 ser ut til å klare seg lenge på batteri, antagelig er det kombinasjonen Montevina og LED LCD som gjør susen. Jeg er fortsatt skeptisk til kvaliteten på skjermen, men bortsett fra det ser modellen bra ut. Dell M4400 har RGB LED, så holder et lite øye på den også :yes:

Endret av TorAtle
Lenke til kommentar
Ser at Datakjeden har ThinkPad x200 ubekreftet inne den 28/8. Brenner avgårde en halvkjangse og har bestilt den. Da jeg ringte dem for å høre hvor sikker datoen var, mente vedkommende jeg traff at det var ganske sikkert at den kom 28. eller 29. Kan oppdatere nærmere etterhvert.

"Produktet er ikke lenger i vårt sortiment. Ta kontakt om du trenger hjelp til å finne et erstatningsprodukt". Hmm?

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36159%3br:pg

ETA: 28.08.2008
Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli endel treff i på T400 i prisguiden. Legger merke til at den billigste T400 koster 6500 kroner hos Papyrus.no. Så vil tiden vise om den prisen er korrekt.

 

Flere som også opererer med 28.08.08 som ankomstdato, riktignok ubekreftet, til lager. Så nå blir det spent. :)

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Nettopp lest review, og må innrømme jeg er fristet. 10 timer på 9 cellers batteri er sykt bra! Virker som prisen i Norge blir litt stiv? Tror hvertfall du kan tjene noen lapper på å bestille fra statene. Ikke minst får du selv valgt komponenter. Vet ikke om lenovo leverer til Norge, men jetcarrier.com kan fint brukes. HER kan du hvertfall velge komponenter og bestille.

 

Satte meg opp et oppsett der;

 

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8400 (2.26GHz 1066MHz 3MBL2)

Display type: 14.1 WXGA+ TFT, w/ LED Backlight

ATI Mobility Radeon 3470 with 256MB

Total memory: 3 GB PC3-8500 DDR3 SDRAM 1067MHz SODIMM Memory (2 DIMM)

Hard drive: 160 GB Hard Disk Drive, 7200rpm

Battery: 9 cell Li-Ion Battery

 

Maskin 1200$ = 6500kr

jetcarrier.com 400kr

Toll og MVA 1650kr

TOTALT 8500kr

 

MYE lenovomaskin for pengene

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...