Gå til innhold

5x5 treningslogg for Supernaut_


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knebøy:

Oppvarming med stanga endel reps

52,5kg 5x5

 

Militærpress:

35kg 5x5

 

Markløft:

50kg 3x10

90kg 1x5

 

Chins:

9xBW

7xBW

7xBW

6xBW

 

Chins er så forbanna tungt!! men lyder bare bra. Prøvde også og kjøre oppvarmings settene til markløft sumo-style. Syntes dette passet bedre til meg. Har noen noen positiver/negativer og si om sumo(bred beinstilling)?

 

Akuratt spist marinerte kyllingfilter som hadde liggi og trekket i en god marinade jeg laga etter jobb, snacks. :)

Lenke til kommentar

Ikke meningen å kapre din logg men jeg er ferdig med første uke i Stroinglifts 5x5. På mandag klarte jeg 11 dips til failure, og i dag økte jeg til 15.

 

Hvordan varmer du opp til knebøyen? Jeg bruker å gjøre noen øvelser for knærne og sidelengs gange med strekk rundt føttene (varmer opp hofter og ræv). Etter det øker jeg fra tom stang til jeg når arbeidssettet. Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk vondt i høyre hofte i knebøyen i dag (sikkert grunnet plattfot) enda jeg varmet opp nøye. Håper dette går over til helga. Hvis ikke prøver jeg å trene i de gamle sakteskoene med støttesåler.

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet ut av at jeg ikke vil fortsette med fastingen mere(IF) jeg føler at jeg har blitt tynnere, også ganske synlig som andre sier, + så dette fungerer bra om man hvil gå ned i vekt (deffe).

 

Når det kommer til et stykreprogram som dette tror jeg ikke dette opplegget er noe lurt, pga jeg ikke rekker å få i meg nok mat på den tiden, spesielt nå som jeg har fått meg kjæreste. :)

 

Gårsdagens trening: med litt slapp form men bedra seg etterhvert.

 

Knebøy:

57,5kg 5x5

 

Militærpress

37,5 5x5

 

Markløft

60kg 2x10

95kg 1x5

 

Pull-ups:

9xBW

7xBW

5xBW

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har trent fortsatt, bare ikke orket og logge her. Ene uke ble dessverre borte pga feber/forkjølese men er tilbake nå.

 

dagens trening:

 

Knebøy

oppvarming: diverse set med frontbøy, bare stanga(øve på teknikk)

77,5kg 5x5

 

Militærpress

div oppvarming

47,5kg 5x5

 

Markløft

div oppvarming

1x115kg

 

pull ups

5xBW

6xBW

9xBW

5xBW

 

Nå om dagen føler jeg at kroppen vil ha MAT konstant, spiser meg stappmett når jeg har mulighet for det.

Lenke til kommentar

Dagensøkt gikk bra men slitsom, rett fra jobb med lite mat men mye kaffe innabords! Skal bli digg og legge seg ned å sove en timestid nå før helga!

 

Oppvarmings-set før alle øvelsene, før arbeids-set'ene.

 

Knebøy:

5x5 82,5KG

 

Militærpress(frontpress?, går et ann og si det?):

5x5 50KG

 

Markløft:

1x5 120KG

 

Chins(EKSTREMT tunge idag, lite energi):

6xBW

6xBW

5xBW

 

sit-ups med 10kilo plate på brystet, seine negativer!

Lenke til kommentar
Militærpress(frontpress?, går et ann og si det?):

5x5 50KG

Det korrekte navnet iflg. Stronglifts er bare "Press". Jeg ble forøvrig ferdig med uke 3 i dag, og det tyngste hittil har vært dips med ekstra vekt.

 

Ja, er tungt med ekstra vekt på dips! Ikke få kiloene som skal til dere for at det er mye tyngere. Programmet blir tyngere og tyngere som man ser når man setter det opp men nå begynner jeg å merke at det krever MYE energi og jeg kjenner at kroppen vokser bra av dette. Så stå på videre! :thumbup:

Lenke til kommentar
Fine økter på deg om dagen må jeg si ;) For min del er ekstravekt på chins det verste, dipsen går bra, men det sliter når en begynner å komme opp mot maksen og føler det knaker i kravebena!

 

Takker! Hvor mange uker er du i programmet? el prater om det siden du har vært igjennom hele greie før? :)

Får prøve på ekstra vekt på chins nestegang, bare for å se hvor mye tyngere det er. Vil nok tro at få kilo gjør mye forskjell.

Lenke til kommentar
Har kjørt gjennom 2 runder med 5x5 nylig, kjører RYP nå til avveksling. Skal ikke mange kiloene til før det blir tungt nei ;) 5 kg hodler ofte i starten!

 

Ja, har prøvd med 10kilo extra. Klarer 5x5 med det, men gjør mye "vondere" på en måte ja. Som du sier, knaker litt. ;)

 

 

Du skal uansett bare trene 5 reps når du legger på ekstra vekt, så det trenger ikke å bli så mye tyngre. Hvor mange chins klarer du hvis du kjører deg helt ut på første sett?

Klarer 8-9chins hvis jeg kjører meg fult ut, har gått opp i vekt nå og da, 1-2kilo. + at nå er jo alle øvelsene mer energi-krevene en de var i starten av programmet.

 

Vil bare legge til at jeg vil anbefale programmet til alle. Ihvertfall hvis du er en av de som vanligvis trener split. Syntes dette opplegget er mye bedre. Og man vokser bra så lenge man får i seg nok mat og gjøre øvelsene riktig! :thumbup:

+ at man får et innblikk i hvordan man og hvorfor man burde ha progresjon i treninga og ikke bare kjøre fult ut hver eneste økt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...