Gå til innhold

5x5 treningslogg for Supernaut_


Anbefalte innlegg

Lager en treningslogg for og kunne se tilbake senere. Og dele resultater, litt mer morro en og bare føre i et word-dokument.

Har trent aktivt siden aug/sept 07, og har for det meste bestått av diverse split'er (mye isalasjon i starten) som jeg har funnet ut ikke er lurt.

 

Litt info:

19år

182cm

84kg(veid når jeg våkner)

 

Driver også på med IF (fasting) om dagen så blir spennende og se om jeg kan få økt styrke og miste fett ved høyt kalori-inntak på treningsdager og middels på andre. (teller ikke kcal, føler det tærer på livsgleden)

 

Programmet er Stonglifts sitt 5x5.

 

Workout A

Squat 5x5

Bench Press 5x5

Barbell Row 5x5

Dips 3xF

 

Workout B

Squat 5x5

Overhead press 5x5

Deadlift 1x5

Pull-ups/Chin-ups 3xF

 

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ :)

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Økt 1:

Knebøy

40kg 5x5 + stanga endel ganger til slutt for teknikk terping

 

Benkpress

55kg 5x5

 

Stangroing

40kg 5x5

 

Dips

20xBW

16-17xBW

20xBW

 

 

Igår

 

Knebøy

42,5kg 5x5

 

Militærpress

30kg 5x5

 

Markløft

60kg 3x10

80kg 1x5

 

Chins:

9xBW

9xBW

8xBW

 

Greie økter, har ekstra energi til å presse meg i chins/dips siden det er såpass tidlig i programmet.

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar

Har ikke testet og maxe men fikk målt 5RM for et par uker siden. Skal prøve max-løft når jeg er ferdig med programmet!

 

BP: 5x80KG

Markløft: 5x130KG

Bøy: 5x90KG

Militærpress 5x47,5KG

 

Tror jeg kommer til og stagnere i benken først, skulle kanskje ha starta litt lavere. Knebøyen trente jeg "feil" før, siden jeg hadde stanga like under nakken og ikke så langt nede på ryggen så må vende meg til ny teknikk. :)

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar

Kjører til failure ja, dips burde jeg kanskje starte og legge vekter på.

Det andre set'et med dips tok jeg uten noe særlig pause etter det første.

 

og chins, er med håndflatene fra meg. selv om det står som pull-ups på programmet og omvendt fra det jeg har sett her i Norge? hmm

Klarer nok flere pull-ups.

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar

Ja, rart det der gonjimann! Når jeg skriver her så følger jeg norskestandarer ihvertfall.

Kom en fyr idag som sa at sånn fullkropp jeg kjørte nå sugde til og bygge.

jaja, tenkte jeg imens jeg så han fortsatte og shrugge i smithstativet sitt.

 

Dagens økt, kjørte igjennom kjapt og effektivt.

 

knebøy:

45kg 5x5

 

benkpress:

57,5 5x5

 

stangroing:

42,5 5x5

 

dips:

bw(+5kg) 5x5

 

og et set med crunches!

Kan ikke si annet en at jeg gleder meg til arbeidsvekta blir mye høyere. Spent på bøyen!

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar
Hahaha! Var det Lao som kom med den påstanden? Ser ut som et bra opplegg du har der. Fungerer fint både for å bygge muskler og bli sterkere.

 

Hahah, det stemmer det. Var han. Han kom også med påstanden at det var best og trene nærme 10reps. "tar litt tid og bli sterkere men når man først blir det så ja ..."

Er omtrent INGEN som trener bøy og mark der nede så er alltid ledig ved stativet.

Ja, er spent på opplegget. Hvordan går det med dietmar hos deg?

 

edit: Ser du er igang med sheiko igjen

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar
Hahaha! Var det Lao som kom med den påstanden? Ser ut som et bra opplegg du har der. Fungerer fint både for å bygge muskler og bli sterkere.

 

Hahah, det stemmer det. Var han. Han kom også med påstanden at det var best og trene nærme 10reps. "tar litt tid og bli sterkere men når man først blir det så ja ..."

Er omtrent INGEN som trener bøy og mark der nede så er alltid ledig ved stativet.

Ja, er spent på opplegget. Hvordan går det med dietmar hos deg?

 

edit: Ser du er igang med sheiko igjen

Hahaha. Gode gamle Lao. Kjører han forstatt rundt på den lille FZ'en? Er tilbake på sheiko nå, ja. Skal starte på dietmar oppkjøring om 2 ukers tid. Dietmar gikk fint for min del. Økte fra 190 til 200 i mark, og fra 140 til 155 i knebøy. I benkpress klarte jeg ikke å perse, selv om jeg sannsynligvis ble litt sterkere likevel. Men dette var mengdeprogrammet, det er oppkjøringsprogrammet som skal gi mest styrke visstnok.

Lenke til kommentar
Hahaha! Var det Lao som kom med den påstanden? Ser ut som et bra opplegg du har der. Fungerer fint både for å bygge muskler og bli sterkere.

 

Hahah, det stemmer det. Var han. Han kom også med påstanden at det var best og trene nærme 10reps. "tar litt tid og bli sterkere men når man først blir det så ja ..."

Er omtrent INGEN som trener bøy og mark der nede så er alltid ledig ved stativet.

Ja, er spent på opplegget. Hvordan går det med dietmar hos deg?

 

edit: Ser du er igang med sheiko igjen

Hahaha. Gode gamle Lao. Kjører han forstatt rundt på den lille FZ'en? Er tilbake på sheiko nå, ja. Skal starte på dietmar oppkjøring om 2 ukers tid. Dietmar gikk fint for min del. Økte fra 190 til 200 i mark, og fra 140 til 155 i knebøy. I benkpress klarte jeg ikke å perse, selv om jeg sannsynligvis ble litt sterkere likevel. Men dette var mengdeprogrammet, det er oppkjøringsprogrammet som skal gi mest styrke visstnok.

Spennende, får vurdere og prøve et av de til høsten når det skal spises masse!! bra økning i bøy da.

Hah, har ikke sett han kjøre på FZ'en i det siste. Har mistanke om at han og en annen bruker litt diverse på kanten supplimenter til treninga. ^__^

 

Gårsdagens trening:

Litt dårlig form, fyll på fredagen og mye dritt mat på lørdagen.

 

Knebøy:

47,5KG 5x5

 

Militærpress:

32,5KG 5x5

 

Markløft:

60KG 2x8

85KG 1x5

 

Pull-ups:

9x BW

7x BW

6x BW

6x BW

 

De pull-upsa ble plutselig jævlig tunge, var kanskje egentlig bare 5x BW på siste. Var på kanten til godkjent siste rep.

Hva slags bredde på grepet har folk på denne øvelsen?

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar

Takker! Skal prøve med litt brederegrep, tenker grepet som brukes på en curl-stang (rett) burde være riktig på denne øvelsen.

 

Ja, spent på resultatene. Jeg spiser mindre om dagen en jeg gjorde i feks vinter da, så blir vell kanskje ikke de helt ville økningene. Satser på de til høsten. :)

 

Hvor lang tid tok det før du stagnerte i no øvelse?

Lenke til kommentar

Det er hovedsaklig 2 måter du kan ha grep på kroppshevninger (men selvsagt kan du kombinere hvordan du vil, og hvor bredt du vil, trener forskjellige deler). Den ene er ca. skulderbredde og håndflatene mot kroppen. Dette er "lettest", og tar mer på armene / biceps enn nr. 2. Det er bredere grep, og med håndflatene vekk fra kroppen. Trener mer rygg. Selv varierer jeg på disse, selv om jeg har begynt å ta den siste på de siste øktene, siden den tar bedre synes jeg (er tyngre).

Lenke til kommentar
Takker! Skal prøve med litt brederegrep, tenker grepet som brukes på en curl-stang (rett) burde være riktig på denne øvelsen.

 

Ja, spent på resultatene. Jeg spiser mindre om dagen en jeg gjorde i feks vinter da, så blir vell kanskje ikke de helt ville økningene. Satser på de til høsten. :)

 

Hvor lang tid tok det før du stagnerte i no øvelse?

Jeg stagnerte ikke i benk andre gang jeg kjørte, gikk opp 7,5 kg og så var det over på maksprogrammet. Bøy kjørte jeg i 6 uker og stagnerte etter 4. I mark greide jeg å øke i 6 :) I MP stagnerte jeg etter 4 uker. Alt i alt veldig fornøyd jeg ihvertfall :) Tenker du å kjøre det lenge? Om du spiser lite vil nok de store økningene utebli, spesielt hvis du går ned i vekt, da det er vanskelig å øke i styrke mens man mister kroppsvekt.

Lenke til kommentar

Okey, bra økninger! Tenker ihvertfall og kjøre det i 10uker og se. Hadde vært gøy og få over 100 i bøy ihvertfall.

Nå som jeg har fått fokusert mere på teknikken i både bøy, benk, militærpress og mark. Mye pga lavere vekter, hjelper veldig merka jeg.

 

El jeg spiser mye, men det varierer fra dag til dag. spiser bare fra kl 16:00-ca 23:00. Står litt i det på kostholdsforumet. Men merker at det og ha en dame på gang ødelegger for rutinene. Når man er på besøk der osv, får servert kake++ :p men men kan ikke bli for fanatisk heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...