Gå til innhold

5x5 treningslogg for Supernaut_


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gårsdagensøkt:

Knebøy:

5x5 85KG

+overhead squat (FAIL)

 

Benkpress:

5x5 77,5KG

 

Stangroing:

5x5 62,5KG

 

Dips:

5x5 BW+10kilo

 

Tung økt, alltid lite energi til siste øvelsen nå om dagen. Spiste masse fullkornsspagetthi og karbonadedeig til middag før treninga.

Benken gikk litt dårligere en forventet pga svakeskuldersmerter. Grunnen til det var at jeg prøvde meg på overhead squat med bare stanga.

Jeg løftet stangen overhode akuratt som jeg skulle tatt militærpress og prøvde å bøye meg ned til jeg plutselig kjente en INTENS smerte i beggeskuldrene å reiste meg opp igjen. Noen som kan tenke seg grunnen? :o

Lenke til kommentar

Dagensøkt:

 

Knebøy:

Droppet denne idag, skulle ha 20min med interval kardio på slutten av treninga.

 

Militærpress:

5x5 52,5KG

 

Markløft:

1x4 60KG

1x1 100KG

1x5 125KG

1x10 60KG (veldig eskplosivt, føltes fjærlett ut. Morro)

 

Pull-ups:

9xBW

5xBW

5xBW

 

Får legge ut et bilde og, dette er tatt for en uke siden. Har trent siden august 07.

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar

Bare blitt litt lette deload økter denne uka + endel interval-løping. Kjørte meg fult ut på løping/jogging igår i ca 50min. Helt sykt deilig følese og være ferdig med en sånn økt, får en behagelig mental rohet i hele kroppen. :)

 

Neste uke skal jeg teste max-løft i baseøvelsene. Vanskelig og holde seg til skjema om dagen. Når det gjelder mat og alt. Så heavy-styrketrening blir drøyd til høsten!

Lenke til kommentar

Tok max-løft i knebøy, benk og markløft idag. :)

Etter en uke med en form for deload etter 5x5 så tok jeg max. Det skal sies at jeg skal kjøre 5x5 til høsten igjen, når det er litt mer struktur i hverdagene. Fikk ikke kjørt programmet helt ut men det har tydligvis hjelpet på styrken.

 

Knebøy: 130kg 1RM

Benkpress: 100kg 1RM

Markløft: 150kg 1RM

 

Hvordan pleier treningstudioer og takle at man slipper vekta på feks mark? Hadde turt og presse meg mer om jeg hadde vist om jeg kunne slippe stanga. ^__^

Lenke til kommentar

Forslag til å unngå å slippe: Har dere knebøyrack med sikringstenger på ca 60-70 cm så bruker jeg å ta mark like ved for så å ta et par skritt fram å legge stanga på racken. Mange steder er det upopulært å slippe stanga når du har godt over 100 kg da det bråker og du kan være uheldig å f.eks skade gummien på gummierte vekter. Har forøvrig samme gode erfaring med 5x5 som du har :)

Lenke til kommentar
Forslag til å unngå å slippe: Har dere knebøyrack med sikringstenger på ca 60-70 cm så bruker jeg å ta mark like ved for så å ta et par skritt fram å legge stanga på racken. Mange steder er det upopulært å slippe stanga når du har godt over 100 kg da det bråker og du kan være uheldig å f.eks skade gummien på gummierte vekter. Har forøvrig samme gode erfaring med 5x5 som du har :)

 

 

Hmm, har et knebøyrack som jeg pleier og ta bøy i. Men det er jo et bur så er jo umulig og gå inn å legge stangen ned.

Ja, var skaden jeg tentke på. Er gummierte vekter.

Har du tatt noen max-løft i det siste? :)

Lenke til kommentar

Jo, sumo er tøffere til bena og noe lettere til ryggen. Ofte vil de som naturlig har anlegg for bøy velge sumo, mens de som er sterke i korsryggen velger diva\vanlig da de greier å løfte tyngre med den. Jeg har litt ryggtrøbbel så diva blir i tøffeste laget, men sumo funker bra!

 

Jepp, knebøy er en øvelse mange må kjøre mye før teknikken blir god! Lett at knærne kommer innover på vei opp, ryggen krummes, man ikke greier å komme langt nok ned etc.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Gårsdagensøkt, trener egentlig ikke noe program nå. Pga jeg prøver og gå ned i vekt med og bruke IF. Så vil ikke kjøre meg helt ut på treningene. Noen tips her? RYP?

 

Frontbøy:

4x8 40KG

 

Chins:

2x6 BW

 

Manualroing

1x10 20kg

1x10 27,5kg

 

Benk med liten skrå: (manualer)

1x10 20kg

1x10 27,5kg

 

Situps: (decline)

3x max , hater denne. er så tungt :p

 

Curl med rettstang:

1x10 30kg

2x10 20kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...