Gå til innhold

Enda billigere bærbar


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt en slik til min mor. Bare så synd den ikke har trådløst nett, ellers ville den vert helt ideell. Bare å klemme inn Win XP så har man en mer enn brukbar maskin til internettsurfing og betaling av regninger i nettbank.

 

 

det må da gå ann og legge til eller ordne for en liten sum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne hatt en slik til min mor. Bare så synd den ikke har trådløst nett, ellers ville den vert helt ideell. Bare å klemme inn Win XP så har man en mer enn brukbar maskin til internettsurfing og betaling av regninger i nettbank.

 

 

det må da gå ann og legge til eller ordne for en liten sum?

Muligens, en ekstern dongle er uansett ikke aktuellt. Men jeg har kikket litt på denne og det ser ut som den kan gjøre samme nytten. Man får fantastisk mye maskin for pengene nå til dags, er ikke mange årene siden kjøp av en laptop til samme bruk var en dyr affære.
Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt en slik til min mor. Bare så synd den ikke har trådløst nett, ellers ville den vert helt ideell. Bare å klemme inn Win XP så har man en mer enn brukbar maskin til internettsurfing og betaling av regninger i nettbank.

 

 

det må da gå ann og legge til eller ordne for en liten sum?

Muligens, en ekstern dongle er uansett ikke aktuellt. Men jeg har kikket litt på denne og det ser ut som den kan gjøre samme nytten. Man får fantastisk mye maskin for pengene nå til dags, er ikke mange årene siden kjøp av en laptop til samme bruk var en dyr affære.

 

Den kommer på litt over 3500 med trådløst nettverk. Er også kun med DVD-ROM/CD-brenner.

 

Ville nok heller satset på Fujitsu-Siemens V5535 som har trådløst nettverk, dobbel så stor HD-plass i forhold til zeptoen og DVD-brenner.

 

Pris 3495 kroner:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=89047

Lenke til kommentar

Se der ja! Går nok for den der istedenfor. Er bare å gjenta hvor utrolig mye maskin man får for pengene! Jeg har en 1GB brikke med 667 MHz DDR2 liggende også som jeg nok klemmer inn i tillegg til de eksisterende 1GB. Nesten så jeg selger min eksisterende laptop og kjøper en ekstra til meg selv..

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Det er den dårligste testen jeg noensinne har sett Anandtech publisert. Han starter med å modde XP dithen at han fjerner OS interne funksjoner så det holder, dette var utgangspunktet:
The base install weighs in at about 3.0GB (out of an available 3.7GB). ... Kudos to ASUS for not overloading the install with "value-added" software.

og helt klart den konfigurasjon han burde plassert hoveddelen av testen på. Vi vet ikke en gang om han hadde alle oppdateringer inne med 3.0GB, men vi vet at han på applikajonssiden kun så Works som nevneverdig, så her manglet det mye, og likevel var disken praktisk talt full. Jeg foreslår nå at du innser at XP er et meget dårlig valg for en vanlig bruker på denne maskinen, mens linux faktisk er et godt valg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...