Gå til innhold

TES: Hvordan holde Baurus og Jauffre i live?


Anbefalte innlegg

Jeg er på "Defense of Bruma" på Oblivion på PS3. Første gang jeg spilte gjennom, gikk alt greit, jeg løp gjennom Oblivion på kanskje 4 min. Men da jeg kom tilbake fant jeg ikke Jauffre noe sted. Jeg fant liket hans. Jeg har lyst til å ha han med vidre, og siden det egentlig var ganske enkelt, så lasta jeg inn og gjorde det på nytt. Men fortsatt døde han. Igjen, igjen og igjen døde han, og da jeg endelig fikk han til å være i live, døde Baurus.

 

Jeg lasta meg litt lenger tilbake, og gjorde ferdig HELE "Allies for Bruma", dvs. at jeg fikk så mange soldater fra de forskjellige byene til å hjelpe meg. Da det ikke funket helt, men hjalp betraktelig, satte jeg vanskelighetsgraden så lav som mulig (Bare for det questet). Men ingenting hjalp! Jeg er fast bestemt for å holde disse i live, koste hva det koste vil... Jeg har spiltgjennom spillet før, og da klarte jeg å holde de i live. Husker ikke hvordan. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Finnes det heale-allies-spells? Noen som har noen tips?

 

På forhånd, takk.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at dersom du gjør det questet hvis du er på et lavt level,f.eks 5 eller litt høyere,er det større sjanse for disse å overleve i og med at da er fiendene ikke så sterke og har ikke daedric våpen osv.Soldater og vakter har bra nok våpen og utstyr til å møte slike fiender da.

Lenke til kommentar

Vanskelighetsgraden gjelder så vidt jeg vet bare forholdet mellom deg og resten av verden, ikke innbyrdes mellom dine venner og fiender.

 

 

Som andre har nevnt, dette blir tøft på høy level. Kanskje du må gi dem noen 'urettferdige' fordeler? ;)

 

 

Jeg husker ikke i farta hva disse herrene foretrekker å slåss med men du kan 'gi' dem saker for å bedre sjansene deres. Du bruker 'reverse pickpocketing', for å gi dem saker men du kan bare gi dem ting som har 0 i vekt. Enkelte hetter veier 0, forheks disse med maks shield og plasser det på dem før kampen. Du kan også trikse det til sånn at du beholder de vektløse våpnene fra rune stones, forheks disse også og plant våpnene på dem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt seint svar dette men..

Hvis baurus og co ska overleve beror på situationen deres akkurat når du går igenom den store

oblivion-portalen.

Så innen spilleren går igenom der må han se til at han gjør det når baurus,jauffre,martin og

kapten stefan ikke har allt for mye fiender runt seg.

Du trenger dem i siste uppdraget likavel :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaffre og Baurus er egentlig null verdt etter at main questen er ferdig. Selv har jeg droppa dem helt, og holdt meg i nærheten av Martin for å holde ham i live. Det eneste de gjør når du er ferdig med main quest er å holde seg oppe i Bruma uten noen spesiell nytte.

 

Du kan jo eventuelt ta en reverse pickpocket og gi dem noen godbiter som booster dem?

Endret av LanSi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...