Gå til innhold

Remote Desktop fungerer ikke likt som i XP


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en ny laptop med Vista til pappa. Hans gamle hadde XP. Den er flott å se på, men det er en ting jeg ikke får til.

 

Remote desktop ser litt anderledes ut, og fungerer ikke for meg i Vista. Jeg har samme innstillinger som på den andre maskinen som bruker XP men jeg får bare opp en melding om at "Denne datamaskien kan ikke koble til den eksterne datamaskinen. Prøv å koble til på nytt eller kontakt systemansvarlig".

 

Innstillingene er helt like, jeg bruker først putty for å koble meg til via SSH, der også innstillingene er helt identiske.

 

Vertspcen (1) bruker Windows 2000, gjestepcen (2) som fungerer bruker XP, laptopen (3) og (2) er begge koblet til internett via en Linksys WRT54GL.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Vnc (google søk) er ett bra alternativ. Er mange forskjellige utgaver, både freeware og betaling. Har brukt UltraVNC på flere maskiner uten problemer. Har ikke testet det på Vista, men det er kun fordi jeg nettopp har installert Vista, og ikke har kommet så langt som å få det installert og satt opp enda.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...