Gå til innhold

hvordan fungerer Pcie frequency


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dere som har økt pci-e frq, har dere klokka core,shader,mem osv på skjermkorte først? jeg hadde litt problmer med akkurat det. mulig sette det tilbake til default også øke pci-e frq også klokke det opp igjen?

har pcie freq på 125 og ingen problemer, men jeg overklokker kun når jeg skal spille.

 

men hvordan overklokker jeg shader?

har overklokka core , og memory.

med ati tray tools

Endret av thunstop
Lenke til kommentar
dere som har økt pci-e frq, har dere klokka core,shader,mem osv på skjermkorte først? jeg hadde litt problmer med akkurat det. mulig sette det tilbake til default også øke pci-e frq også klokke det opp igjen?

har pcie freq på 125 og ingen problemer, men jeg overklokker kun når jeg skal spille.

 

men hvordan overklokker jeg shader?

har overklokka core , og memory.

med ati tray tools

Shader er linket til memory clock. Prøv å se i settings, vet ikke om det er mulig med Tray Tools. Prøv RivaTuner.

Lenke til kommentar
dere som har økt pci-e frq, har dere klokka core,shader,mem osv på skjermkorte først? jeg hadde litt problmer med akkurat det. mulig sette det tilbake til default også øke pci-e frq også klokke det opp igjen?

har pcie freq på 125 og ingen problemer, men jeg overklokker kun når jeg skal spille.

 

men hvordan overklokker jeg shader?

har overklokka core , og memory.

med ati tray tools

Shader er linket til memory clock. Prøv å se i settings, vet ikke om det er mulig med Tray Tools. Prøv RivaTuner.

er det vært og overklokke shader ?

Lenke til kommentar
Det er jo en relativt kjent sak at høy PCIe-frekvens gir bedre score i 3dmark 2003. Men man må passe på å bruke IDE-disk da SATA-disker blir korrupte av for høy frekvens.

 

Men for bruk i det dagligdagse og for meningmann har dette liten/ingen nytteverdi.

 

Woho, 2000poster!

 

Stemmer.

Jeg anbefaler å holde fingrene langt unna pci-e overklokking da dette belaster hd i noen tilfeller alt for mye I forhold til det man tjener på den lille ekstra ytelsen man får.

 

Kun den ekstreme overklokkeren som bør rote med pci-e Oc og økning av volt på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...