Gå til innhold

Ameibo nettbutikk - tjen penger på fildeling


Anbefalte innlegg

Ameibo ( http://www.ameibo.com ) er et nytt prosjekt av tidligere forretningsutvikler i TradeDoubler, Jacob de Geer.

 

Fra webbutikken kan man med god samvittighet laste ned filmer lovelig -- gjennom BitTorrent P2P. BitTorrent blir ofte forbundet med fildeling og spredning av piratkopierte produkter, da dette er hva protokollen i størst grad blir brukt til.

 

Det unike med Ameibo er at man som kunde får betalt for å være filtjener og la Ameibos andre kunder laste ned filmene fra deg. Dette vil være filmer du har kjøpt fra webbutikken sjøl.

 

Mange av produktene er beskytta av DRM (Digital Rights Management), og en DRM-lisens vil være tilgjengelig for hver film du har kjøpt som krever dette.

 

 

Jeg har sjøl prøvd tjenesten og den har fungert knirkefritt. Erfaringa mi er positiv. Nedlastningene maksa ut 10mbits-linja heile veien.

Endret av lpride
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genialt initiativ!!

SLIK får man folk til å KJØPE filmer!!

 

Ikke minst fordi man får noen kroner for å låne bort båndbredde, men også fordi brukerne selv oppfordres til å skrive anmeldelser av filmene, samt at det er lett å finne frem.

 

Dette kan jeg se for meg blir en hit! :thumbup:

(med mindre filmbransjen klarer å ødelegge dette også)

Lenke til kommentar
Jeg sitter i England så er litt vanskelig å få sjekka.
Det er kommet til Norge ja, jeg finner masse filmer, både når jeg logger inn hjemmefra og når jeg logger inn fra Tyskland.
Genialt konsept, selv om det er litt synd at de bruker DRM :\

DRM funker så dårlig på XBMC tongue.gif

Du kan kjøpe uten DRM der også, hvis du liker det bedre ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...