Gå til innhold

Asiatisk MMO = Grinding?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurer på hvorfor alle med en gang dem ser ett asiatisk MMO sier att det kommer til å bli grindfest selv om dem ikke har spilt spillet en gang.

Ja jeg vet att mange f2p spill som kommer fra asia er grinding delux, men hvis det kommer fra en respektabel utgiver som NCsoft så blir det allikevell stemplet som grindefest.

Hadde dette hendt med Guild Wars hvis det hadde kommet ut nå. Å hvis noen lurer så er det Aion: The Tower of Eternity jeg snakker om.

 

Jeg skal ikke rose det opp i skyene som en eller annen fanboy men jeg mener NCsoft har spill som Tabula Rasa, Guild Wars, CoH/CoV, Lineage2(ja jeg vet att du driver med mye grinding der, har spilt det selv) og det veldig gode Dungeon Runners, så kan det hende att Aion blir bra å ikke bare et dårlig grinde spill.

Jeg ser fakrisk mer fram til AoC og WAR men jeg liker NCsoft spillene veldig godt + att jeg synes det virker j**** dumt å rakke ned på et spill bare fordi det ser asiatisk ut, det har jo ikke kommet til CB i Europa eller Amerika engang.

Endret av Necromancer911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"burde stått asiatisk, men det er jo nesten det samme"

 

Hehe, måtte bare le litt. Ble så smått litt generaliserende å si at japansk er det samme som asiatisk. Ikke at det er en kritikk eller noe, men en noe komisk bemerkning :p

 

Over til saken, nei, jeg tror ikke Aion blir noe grindfest faktisk.

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke Guild Wars, Tabula Rasa og CoH asiatisk da.... Bare fordi NCSoft gir ut spillene betyr det jo ikke at de har laget det. Det de har laget var Lineage 2, og det er selve definisjonen på grinding for min del, og det var ingen hyggelig opplevelse.

 

For asiatere så virker det som MMORPGs = grinding, så det er vel det de liker, av en eller annen grunn. Derfor blir jo alle (de fleste?) asiatiske spill en grind-fest, siden de i hovedsak er rettet mot det asiatiske markedet. I alle fall de jeg har prøvd, som i ærlighetens navn ikke er så mange.

 

Jeg har ikke hørt om Aion engang, så jeg skal ikke uttale meg om det. :p

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke Guild Wars, Tabula Rasa og CoH asiatisk da.... Bare fordi NCSoft gir ut spillene betyr det jo ikke at de har laget det. Det de har laget var Lineage 2, og det er selve definisjonen på grinding for min del, og det var ingen hyggelig opplevelse.

 

For asiatere så virker det som MMORPGs = grinding, så det er vel det de liker, av en eller annen grunn. Derfor blir jo alle (de fleste?) asiatiske spill en grind-fest, siden de i hovedsak er rettet mot det asiatiske markedet. I alle fall de jeg har prøvd, som i ærlighetens navn ikke er så mange.

 

Jeg har ikke hørt om Aion engang, så jeg skal ikke uttale meg om det. :p

 

Også igjen må jeg beklage at jeg ikke har gjort en bakgrunns sjekk på disse spillene, NCsoft er jo bare utgiver, men hvis man glemmer alle de feilene jeg skriver, jeg vet jeg har en del feil i både informasjo og skriving, så vil jeg fortsatt få høre hvorfor folk forhåndsdømmer spillet før det tilogmed er blitt prøvd ut i USA eller Europa.

 

Beklager dobbelposten

Endret av Necromancer911
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...