Gå til innhold

Sigma vs Tamron 70-300


Anbefalte innlegg

Som i topicen. så lurer jeg på noen tele zoom linse som man kan ha i mellomtiden til man nu en gang får råd til Canon ef 70-200 f2,8 is usm

 

Tamron 70-300mm f/4-5.6 vs SIGMA 70-300 1:4-5,6 DG som ligger rundt 1500,- ca? billig objektiv.. men kanskje ok å starte me.. ha i mellomtiden?

 

 

Så va er "Best"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert Canon EF-S 55-250mm IS ?

Denne koster litt mere,ca 2300 kr men er veldig bra,jeg startet selv med den og da jeg la den ut for salg var det kamp om den,fikk 3000 kr for den . :cool:

 

EDIT: De fleste bilder i signaturen min (Mine Bilder) er tatt med dette.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Har du vurdert Canon EF-S 55-250mm IS ?

Denne koster litt mere,ca 2300 kr men er veldig bra,jeg startet selv med den og da jeg la den ut for salg var det kamp om den,fikk 3000 kr for den . :cool:

 

EDIT: De fleste bilder i signaturen min (Mine Bilder) er tatt med dette.

 

 

Med IS også.. hmm virkes spennende. Så på bildene dine.. så jo lekkert ut.. noen av di som er tatt me 250mm?

Lenke til kommentar
Har du vurdert Canon EF-S 55-250mm IS ?

Denne koster litt mere,ca 2300 kr men er veldig bra,jeg startet selv med den og da jeg la den ut for salg var det kamp om den,fikk 3000 kr for den . :cool:

 

EDIT: De fleste bilder i signaturen min (Mine Bilder) er tatt med dette.

 

 

Med IS også.. hmm virkes spennende. Så på bildene dine.. så jo lekkert ut.. noen av di som er tatt me 250mm?

 

Sett ovenfra er nr 1-2-3-5-7-8-9-10-11-13 tatt med 55-250mm IS objektivet.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt Tamron sin 70-300mm (for mitt Nikon D40) for kr. 990,- på JapanPhoto.

Den kom på et par dager. Autofokusmotor er innebygd, og funker bra.

 

Jeg kjøpte den basert på brukererfaringer fra DENNE nettsiden.

Der får dette objektivet mye skryt, og noen sier at den er skarpere enn Sigma sin 70-300.

Der ligger også EKSEMPELBILDER tatt på 300mm som ser veldig bra ut.

 

Til den latterlig lave prisen er den et meget bra kjøp, og man skal nok et godt stykke opp i pris før man får en zoom med så mye tele med bildekvalitet som er tydelig bedre.

Vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt Tamron sin 70-300mm (for mitt Nikon D40) for kr. 990,- på JapanPhoto.

Den kom på et par dager. Autofokusmotor er innebygd, og funker bra.

 

Jeg kjøpte den basert på brukererfaringer fra DENNE nettsiden.

Der får dette objektivet mye skryt, og noen sier at den er skarpere enn Sigma sin 70-300.

Der ligger også EKSEMPELBILDER tatt på 300mm som ser veldig bra ut.

 

Til den latterlig lave prisen er den et meget bra kjøp, og man skal nok et godt stykke opp i pris før man får en zoom med så mye tele med bildekvalitet som er tydelig bedre.

Vil jeg tro :)

Det objektivet er ikke det skarpeste på 300mm - ihverfall ikke pip åpent. Men at det er brukbart innenfor sine begrensinger, det er det ikke tvil om. Meget hyggelig pris.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...