Gå til innhold

Ny Intel cpu.... Hvilken? Duo eller quad


Refi

Anbefalte innlegg

Har selv 8400 duo, fungerer sykt bra . Godt kjøp! bruker for det meste til Gaming, foreksempel Rainbow six vegas 2, Crysis. :new_woot:

 

 

Hva er den klokket til?

Ja hva er den klokket til??

 

Jeg velger å gå for en quad, fordi det er much more power!

 

mee too!!

Mee More too!

 

 

 

noooo meeeeee more than you!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off-Topic: Hvis dere oppfører dere på en annen måte så vil folk være mer behjelpelige manidress og lobfredd. Nå får folk inntrykk av at dere er 'fjortiser' som er både useriøse og ikke greier og oppføre seg, det når man ikke veldig langt med.

 

On-Topic: Hvis du skal ha mest 'bang for the buck' så gå for E8400, den gir massevis av ytelse til en billig penge. Per idag så er behovet for en fire-kjerne prosessor lite, og innen fire-kjerne har fått opp farten og blir godt utnyttet så har prosessoren sansyneligvis blitt byttet ut til noe annet.

 

EDIT: Topic skal være; Ny Intel cpu.... Hvilken? Duo eller quad (Hvem er for personer, hvilken er gjenstander).

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Off-Topic: Hvis dere oppfører dere på en annen måte så vil folk være mer behjelpelige manidress og lobfredd. Nå får folk inntrykk av at dere er 'fjortiser' som er både useriøse og ikke greier og oppføre seg, det når man ikke veldig langt med.

 

On-Topic: Hvis du skal ha mest 'bang for the buck' så gå for E8400, den gir massevis av ytelse til en billig penge. Per idag så er behovet for en fire-kjerne prosessor lite, og innen fire-kjerne har fått opp farten og blir godt utnyttet så har prosessoren sansyneligvis blitt byttet ut til noe annet.

 

EDIT: Topic skal være; Ny Intel cpu.... Hvilken? Duo eller quad (Hvem er for personer, hvilken er gjenstander).

 

~ Mortis360

Jaja, jeg har ikke 6 i norsk heller da, men jeg går fr Q6600 fordi jeg vil ha mye kraft.

Lenke til kommentar
Har selv 8400 duo, fungerer sykt bra . Godt kjøp! bruker for det meste til Gaming, foreksempel Rainbow six vegas 2, Crysis. :new_woot:

 

 

Hva er den klokket til?

Ja hva er den klokket til??

 

Jeg velger å gå for en quad, fordi det er much more power!

 

mee too!!

Mee More too!

 

Jeg valgte en quad pga det ga meg mer ytelse enn dualcore's til amd.

 

MEEEN, ka skal du, 3dmark score+photoshop eller gaming.

 

Gaming er det samma om du har dual eller quad, mhz gjelder!

Lenke til kommentar
Jaja, jeg har ikke 6 i norsk heller da, men jeg går fr Q6600 fordi jeg vil ha mye kraft.

 

Off-Topic: Det er noe av det mest grunnleggende innenfor språket våres, så det er absolutt ingen grunn å komme med.

 

On-Topic: Virker som du bestemte deg allerede før denne tråden, så hva er poenget med en slik tråd og du har flere tilsvarende tråder.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

jeg har bestilt en quad nå, men før jeg startet dette innleget så hadde jeg tenkt til å betille en e8400, men etter at jeg har kjikket litt rundt her inne på hw så har jeg bestemt meg nå at jeg skal ha en Q6600, fordi jeg bruker pcen til: Gaming. nettsurfing, Klokking, 3dmark06 (vil ha en høy score.) og mens jeg gamer f.eks. crysis så vil jeg høre på musikk samtidig, og da kommer de to ekstra kjernene til bruk. :D

 

 

 

 

-manidress

Lenke til kommentar
Beklager, jeg klarer ikke å finne vedkommende for deg.

 

 

den var bra!

 

 

Du vil ikke vente, nei, synn for deg for å sløse bort penger, skulle jeg kjøpt en max 3ghz quad istede for den jeg har nå som jeg venta HELE 1 mnd på for å få bedre ytelse på minne, lavere effekt, og kunne clocke 400 mhz mer.. hmm..

 

 

tja, da har du ett problem(HANDLE SJUKEN)kjøp skjerkort enn cpu.

 

GF8400 WTF? til og med dama har bedre(3870) og skal jeg si deg noe, hu kjører amd 939 x2 4400+ 2.2 ghz tilsvarer vell 2 ghz intel kansje eller lavere, veit du ka hu kjører ? ALLE spill glatt, og mener alle, Cod4 med AA clocke 200 mhz voila.

 

hvis du mener du speller crysis med det skjønner jeg deg ikke, og gaming med 8400 GS funker dårlig, og bare en cpu greier ikke spill, cpu har ikke sååå mye å si.

 

Hva har jeg merka etter jeg fikk min quad, jeg har ikke IHS problemet siden gamle hadde det så lavere temps, øket strøm forbruk, jeg har bench som viser høyere tall og ikke mer fps i spill ( quadcore.)

Og ja, jeg har testa fps min @ 2.55 ghz vs 2.8 ghz x2 (like raske per 2 cores) i svææært få tilfeller så var quad raskere.

 

Jeg har 16556 score i 3dmark istede for 13500.

Jeg har 5.9 i opplevelses index istede for 5.4

og resten merker jeg ikke.

 

Hva merka jeg med skjermkort:

jeg kan kjøre bedre grafikk, mer AA osv.

 

Høre på musikk med Crysis, haha, trenger du VIIIRKELIG 2 kjerner til det, huff, trur ikke du har skjønt det jeg, jeg hadde problemer med musikk+gaming når jeg hadde 166 mhz.

 

Cpu bruk ved musikk avspilling: 1 %

 

OG jeg trur virkelig ikke du har stor glede av crysis med 8400 GS!

 

ONtopic: Q6600 over en 45 NM med mer cache og høyere clock ?, joa, sitter med en 2.5 ghz quad og gidder ikke å clocke enda, pga har ikke problemer i spell idethele tatt, du må vell kjøre rundt 3.4 ghz for å nerme deg spill glede i crysis med 8400 GS.

som også er mulig med q6600.

men, du har en stor bottleneck

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar

jaja, siden du allerede har kjøpt en kunne jeg bare få sagt dette

 

 

wohoo fjortiser, neida

 

E8400 er best i SPILL.

 

Q6600 er best i alt annet.

 

Duo er nå. Quad er fremtiden. Siden ikke mange spill støtter quad, burde du gå for duo.

 

Eller lettere sagt, bytter du cpu hvert 1-2. år gå for duo. Kommer du til å ha den lenge, gå for quad.

Lenke til kommentar

jeg ville ikke at cpuen skulle være en flaske hals og det er den celeron 420 jeg har nå.

Derfor kjøper jeg en cpu først. Og du bruker mye mer enn 1% cpu bruk når du hører på musikk mens du gamer. Og ja jeg er klar over at skjermkortet kommer til bli en ganske stor flaskehals. Men jeg velger å starte med oppgradere det jeg syntes er mest viktig, som er cpuen.

 

jaja, siden du allerede har kjøpt en kunne jeg bare få sagt dette

 

 

wohoo fjortiser, neida

 

E8400 er best i SPILL.

 

Q6600 er best i alt annet.

 

Duo er nå. Quad er fremtiden. Siden ikke mange spill støtter quad, burde du gå for duo.

 

Eller lettere sagt, bytter du cpu hvert 1-2. år gå for duo. Kommer du til å ha den lenge, gå for quad.

Sant at duo er nå, men jeg bare vil ha mer score i 3dmark, og klokke.

Lenke til kommentar

Hvilken! :thumbup:

 

wohoo fjortiser, neida

 

E8400 er best i SPILL.

Q6600 er best i alt annet.

 

Duo er nå. Quad er fremtiden. Siden ikke mange spill støtter quad, burde du gå for duo. Eller lettere sagt, bytter du cpu hvert 1-2. år gå for duo. Kommer du til å ha den lenge, gå for quad.

Det er ikke så enkelt. De aller fleste spill støtter firekjerne , men hverken prosessorene eller spillene kan utnytte hverandre effektivt. Det er ikke noe som kommer til å endre seg over natta heller. Ofte kan ikke spill programmeres til noe særlig mer parallellitet. Da hjelper det lite om programmererne prøver. Enkeltråd-ytelse kommer til å spille en avgjørende rolle for ytelsen til mange spill og programmer i framtida også.

 

Det er ikke til å komme unna hverken nå eller om noen år at E8400 vil yte bedre enn Q6600 i mange spill og programmer.

 

Mitt tips er å kjøpe E8400 nå og kjøpe nytt hovedkort og CPU og ram en gang i fremtida (2-3 år?) i stedet for å satse på å beholde firekjernen i 5-10 år. Hvem vil vel uansett ha en 5-10 år gammel PC?

Lenke til kommentar

Nå er det utrolig mange tråder på E Vs Q, og denne er definitivt den mest unyttige av de alle.

 

Greit Simen1 kommer med et fornuftig svar, men det endrer ikke det at en har lyst til å rapportere 2 stk pga "ufornuftige, infantile" innlegg.

 

Å få en bra score i 3Dmark kontra velge fornuftig HW er som å legge en sokk i buksa for å gjøre "kulen" større. Når alt kommer til alt hjalp ikke den kulen deg noe når buksene faller:)

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp lest gjennom hele tråden her for første gang, og en stund så lurte jeg på om dere er flere som har pariodiert fjortisser for å være morsomme? Hvis ikke, så er det helt utrolig! En fyr snakker om hva slags pc dama hans har, mens andre hiver rundt seg med "slagord" som "Duo er nå, quad er fremtiden" osv.

 

Det er bare en ting som mangler i denne tråden; saklig informasjon.

 

Bare fordi du har spart opp nok lommepenger (ved å ikke kjøpe lørdagsgodteri) til å kjøpe en duo eller quad, så betyr ikke det at det er verdens beste cpu til all verdens bruk.

Lenke til kommentar
Trenger/vil ha den til: Høy 3dmark score, Gaming, Nettsurfing, og vil at den skal være lett å overklokke.

 

Nettsurfing og 3dmark er faktorer som ikke burde ha noe med kjøpet å gjøre.

Det er jo også fordi jeg må bare ha bedre cpu en vennene mine. :D

Lenke til kommentar

Om en av vennene dine kjøper E8400 gjør han et MYE bedre valg og vil få mye mer 'cred' for sitt kjøp en ditt.

 

Q6600 = "gammel" teknologi 65nm. 4 kjerner og mye varme dannelse

 

E8400 = Billig. "nyeste" teknologi 45nm. 2 kjerner og mindre varme

 

 

Når du ser på det over så kan du jo tenke: "har jeg kjøpt gårsdagens teknologi? for en større penge..."

 

Til og med min CPU på maskin nr. 2(AMD 3800+x2) gjør seg bra til nettsurfing(her har jo CPU rent lite å si). Så da sitter du igjen med noen tall i 3DMark som kanskje slår E8400. Men vi kan jo kjøre noen tester når jeg får min E8400 opp å kjøre ila neste uke og se hvem som vinner:p

Lenke til kommentar
Trenger/vil ha den til: Høy 3dmark score, Gaming, Nettsurfing, og vil at den skal være lett å overklokke.

 

Nettsurfing og 3dmark er faktorer som ikke burde ha noe med kjøpet å gjøre.

Det er jo også fordi jeg må bare ha bedre cpu en vennene mine. :D

Åh herregud :nei:

 

Etter de kravene du setter vil E8400 gi best ytelse. Quad er kun for de som har et seriøst behov for multitasking, hvis du feks. ripper en DVD samtidig som du kjører photoshop eller skal kjøre tunge programmer samtidig som du spiller. Hvis du kun skal spille vil duo gi bedre ytelse, samtidig som den klokker bedre og har mindre varmeutvikling enn Quad. Nettsurfing og musikk samtidig med spilling er ikke noe man tar i betraktning når man skal handle cpu, og hvem bryr seg om et benchmarking-program? Sepsielt når det benchmarkings-programmet kan være misvisende i forhold til faktisk ingame-ytelse. I bunn og grunn er det in-game ytelse som teller.

Endret av dir3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...