Gå til innhold

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai


Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

  1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

    • Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13


Anbefalte innlegg

Nei kjære Dotten, ved å vifte med det Pakistanske flagget så roper du: Hurra for Pakistan.". Hvordan du klarer å forbinde det pakistanske flagget med Norge er for meg helt komplett uforståelig.

 

Kunnskap gjør at jeg forbinder det med det.

 

Så du kan bare slappe av. Ser du noen med pakistansk flagg som har kledd seg opp i finklærne og går i tog så er det ikke annet enn en pakistaner som deltar i feiringen av grunnloven (eller Norge, som man kan forenkle det til). Kanskje han til og med roper heie Norge, enten på norsk eller pakistansk.

 

Prøv å se det som faktisk skjer og ikke det du frykter. ;)

 

Jeg skulle tro folk ville være positive til at folk som føler tilhørighet til andre land faktisk deltar i feiringen av vår nasjon. Men den gang ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke engang solidaritet ønsker de vise oss ved å bære det norske flagget i toget for feiringen av nasjonen norge?

 

Solidariteten viser de ved å faktisk delta i feringen. Som påpekt tidligere. Du kan ikke hevde de ikke viser solidaritet når man faktisk pynter seg opp og bruker hele dagen til å feire vår grunnlov. Enten man er eskimo, pakistaner eller nordmann. ;)

Synes du jeg viser solidaritet dersom jeg feks. møter opp i en moské med muhammedkarikatur på genseren og møkkete sko? Jeg deltar jo solidarisk i deres samling. ? Er ikke bare mitt blotte nærvær nok til å vise at jeg sympatiserer med dem? :nei:

Lenke til kommentar
Ikke engang solidaritet ønsker de vise oss ved å bære det norske flagget i toget for feiringen av nasjonen norge?

 

Solidariteten viser de ved å faktisk delta i feringen. Som påpekt tidligere. Du kan ikke hevde de ikke viser solidaritet når man faktisk pynter seg opp og bruker hele dagen til å feire vår grunnlov. Enten man er eskimo, pakistaner eller nordmann. ;)

Synes du jeg viser solidaritet dersom jeg feks. møter opp i en moské med muhammedkarikatur på genseren og møkkete sko? Jeg deltar jo solidarisk i deres samling. ? Er ikke bare mitt blotte nærvær nok til å vise at jeg sympatiserer med dem? :nei:

 

Om du ikke presterer å se hvorfor den sammenligningen er fullstendig på bærtur så syntes jeg det er bekymringsverdig.

 

Det er ikke jeg som presterer å si at en pakistaner som kler seg i sine fineste klær og veiver med flagg som alle andre (han velger pakistansk flagg for å vise hvem han er) og kanskje til og med roper "hurra for Norge!" (alle barn kommer definitivt til å gjøre dette i tog) ikke viser sin solidaritet og glede over Norge.

 

Det er synd om folk ikke kan prøve å se ting for hva de er fremfor hva de frykter det er.

Lenke til kommentar

Men Bhatti gikk nå med lusekofte, det må jo være betryggende for mange :wee:

Why?

 

Hvorfor skulle det være betryggende å se en kjeltring forsøke snike til seg sympati på denne måten?

 

Kvalmt er nå min mening om det.

Hva om Bhatti går og vifter med et norsk flagg på 17.mai? Er det også kvalmt?

Hva om andre sannsynlige innvandrerskurker vifter med flagg på 17.mai? Kvalmt?

 

Hvordan kan du tolke innvandreres bruk av det norske flagg på 17.mai som noe annet enn et forsøk på å fremstille seg selv som noe de ikke er?

Lenke til kommentar

Men Bhatti gikk nå med lusekofte, det må jo være betryggende for mange :wee:

Why?

 

Hvorfor skulle det være betryggende å se en kjeltring forsøke snike til seg sympati på denne måten?

 

Kvalmt er nå min mening om det.

Hva om Bhatti går og vifter med et norsk flagg på 17.mai? Er det også kvalmt?

Hva om andre sannsynlige innvandrerskurker vifter med flagg på 17.mai? Kvalmt?

 

Nei, ikke om han\de vifter med det norske flagget fordi han ønsker hedre nasjonen Norge.

 

Hans bruk av lusekofte med norsk flagg i rettsalen er ett kynisk sympatispill.

 

 

Hvordan kan du tolke innvandreres bruk av det norske flagg på 17.mai som noe annet enn et forsøk på å fremstille seg selv som noe de ikke er?

 

Hva mener du?

 

Hvor har jeg tolket innvandrernes bruk av det norske flagget på 17 Mai som ett forsøk på å fremstille seg selv som noe de ikke er?

Lenke til kommentar
Ikke engang solidaritet ønsker de vise oss ved å bære det norske flagget i toget for feiringen av nasjonen norge?

 

Solidariteten viser de ved å faktisk delta i feringen. Som påpekt tidligere. Du kan ikke hevde de ikke viser solidaritet når man faktisk pynter seg opp og bruker hele dagen til å feire vår grunnlov. Enten man er eskimo, pakistaner eller nordmann. ;)

Synes du jeg viser solidaritet dersom jeg feks. møter opp i en moské med muhammedkarikatur på genseren og møkkete sko? Jeg deltar jo solidarisk i deres samling. ? Er ikke bare mitt blotte nærvær nok til å vise at jeg sympatiserer med dem? :nei:

 

Om du ikke presterer å se hvorfor den sammenligningen er fullstendig på bærtur så syntes jeg det er bekymringsverdig.

 

 

Hvorfor er den sammenligningen på bærtur?

 

Har muslimer mer rett enn andre til å føle seg støtt??

Lenke til kommentar
Om du ikke presterer å se hvorfor den sammenligningen er fullstendig på bærtur så syntes jeg det er bekymringsverdig.

Sammenligningen er fullstendig gyldig, men den passer veldig dårlig inn i din argumentasjonsrekke.

Jeg møter opp med signaler som mange av dem finner respektløst. Jeg kan gjerne messe med i deres bønn og prise deres gud. Det forandrer ikke det faktum at jeg ved min opptreden virker respektløs. Nettopp slik er det med flagg på 17.mai også. Derfor oppfordres det fra alle hold til kun å bruke Norske flagg 17.mai.

 

Det er synd om folk ikke kan prøve å se ting for hva de er fremfor hva de frykter det er.

Hadde du lest tråden ahdde du sett flere ganger at det er nettopp dette jeg ikke gjør. Som sagt minst et par ganger: Jeg er sikker på at denne trangen til å bruke fremmede flagg i hovedsak bare skyldes misforståelse fra flaggerens side. Dersom vi alle informerer om at det er ikke slik vi ønsker å feire og at det oppfattet som respektløst av flertallet av det norske folk, så tro jeg saken løser seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
Det er noe så elementært som at man går med et nasjonalflagg for å vise alle rundt hvilken tilhørighet man har. Om noen går med pakistansk flagg så forteller det deg: "Hei, jeg er pakistaner som feirer den norske grunnloven". :)

Her beviser du nettopp problemet: merk at du sier "Hei jeg er pakistaner som feirer den norske grunnloven" og ikke "hei jeg er en nordmann som feirer den norske grunnloven".

 

Norges nasjonaldag handler om Norge, og den feires av nordmenn. Innvandrere som vil anses som nordmenn må oppføre seg som om de er det, noe mange innvandrere og innvandrerpolitikere har sagt mange ganger allerede.

 

Men, men. Kan hende at flertallet av nordmenn og flertallet av innvandrere tar helt feil, og at du og venstresiden, og våre politiske korrekte og feige stortingspolitikere, vet bedre enn alle tilsammen. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har enda til gode å se noen skikkelig gode argumenter for å ikke tillate dem.

 

 

Og jeg har enda til gode å se noen skikkelige gode argumenter for å tillate dem.. Det er ikke noe poeng i å la folk ha sine egne flagg. Som jeg nevnte tidligere, tar du og Dotten med egne bursdagskaker på bursdager dere eller? Selvsagt ikke, og det er av respekt til Norge at man har det norske flagg i hånda den dagen. Det er en så sterk symbolikk som man MÅ holde på nå som ting har kommet dit de har idag.

 

Synes da Norge er dumsnill nok fra før av, om ikke man skal la andre få bestemme over nasjonaldagen og endre skikkene som har vart i så mange år.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Man må tenke på Norges fremtid og barna, og er vi nå som må kjempe for å beholde Norges stolthet, skikker osv.. Hvis vi bukker under litt etter litt for hvert år som går, da kommer Norge til å bli spist opp til slutt.. Og det er jeg ikke med på! Norge er altfor ettergivende og skal kose og klemme på innvandrerne som utnytter Norge sin snillhet som svakhet..

 

Uhm, å akkurat dette er interessant; Hvorfor så ettergivende, hvorfor slik "kose å klemme" på innvandrerne?

 

Kan det være fordi de ser på innvandrerne som "stakkarer som trenger hjelp", fordi de ikke klarer seg selv?

Å vi må være veeeldig forsiktig så vi ikke støter dem, de er jo sååå primitive..

 

Norges snillisme og ettergivenhet er altså grunnet rasisme.

 

Nej, kutt ut denne forskjellsbehandlingen, behandle innvandrerne på samme måte som resten av norges befolkning.

Slutt med klientifiseringen å sy puter under armene.

Lenke til kommentar
Mulig det, er vel kanskje der islam og ytterste venstre finner hverandre?

Kristendomsbekjempelsen itillegg til det totalitære da ;)

Nei, det vil jeg ikke si. Dette handler ikke om politikk, og jeg tviler på at ateister og hedninger ligger mer til venstre enn folk flest.

Ps, jeg regner alle norske statsborgere som nordmenn.

Noe det ut av kommentaren din kan se ut som at du ikke gjør? ;)

Da regner du feil. Hvis man er norsk, så har man et lite stykke papir hvor det står at man er norsk på. Er man nordmann betyr det at dine forfedre levde i Norge/Skandinavia. Norske statsborgere får ikke nordisk blod i årene bare fordi de har fått pass!

 

Satanister mener du?

 

Er de nasjonalister?

 

Hmm, er ikke det norske flagget noe vi nordmenn samles under som nasjon?

Nei, jeg mener ikke satanister. Jeg snakker om ekstreme norske nasjonalister.

 

Satanister kan også være nasjonalister.

 

Forøvrig enig med bortimot alt av hva du sier. Men jeg kan aldri akseptere man må oppføre seg på en spessiell måte eller gjøre spessielle ting for å være norsk.

Lenke til kommentar

Nå som alle flagg er tilatt har hele meningen med den norske bursdagen forsvunnet. Nå vil det bli en politisk markering hvor alle som står for noe vil marsjere med flagg som dem er engasjerte i.

 

Dette vil selvfølgelig skape negativ stemning, ikke alle liker å gå i tog med kommunister eller nazister som vaier de motbydlige flaggene sine. Jeg hadde i vert fall forlatt toget om det skjedde. Andre eksempler er hvis palestinerne og israelerne skal gå med sine flagg, det er allerede stor misnøye mellom de landet som kan føre til bråk og slagsmål når de går sammen. Dette gjelder mange land...

 

Vi får nå uansett håpe at befolkningen forstår at det er Norge vi feirer, ikke dems land.

Lenke til kommentar

En ide, hvis du syns at det er respektløs å flagge med andre flagg den 17 mai.

 

Ikke gjør det.

 

 

 

Hvis du syns at det ikke er respektløs å flagge et flag fra landet du kom fra i en feiring for landet du bor og svetter i samtidig som å vise din egen nasjonalitet og dine røtter.

 

Gjør det.

 

 

 

Hvis du syns det er greit å pådytte dine egne nasjonalistiske verdier på andre....

 

 

Bugger off.

 

 

Nå som alle flagg er tilatt har hele meningen med den norske bursdagen forsvunnet. Nå vil det bli en politisk markering hvor alle som står for noe vil marsjere med flagg som dem er engasjerte i.

 

Dette vil selvfølgelig skape negativ stemning, ikke alle liker å gå i tog med kommunister eller nazister som vaier de motbydlige flaggene sine. Jeg hadde i vert fall forlatt toget om det skjedde. Andre eksempler er hvis palestinerne og israelerne skal gå med sine flagg, det er allerede stor misnøye mellom de landet som kan føre til bråk og slagsmål når de går sammen. Dette gjelder mange land...

 

Vi får nå uansett håpe at befolkningen forstår at det er Norge vi feirer, ikke dems land.

 

 

"Slippery slope" er ikke et godt argument.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du tolke innvandreres bruk av det norske flagg på 17.mai som noe annet enn et forsøk på å fremstille seg selv som noe de ikke er?

Hva mener du?

 

Hvor har jeg tolket innvandrernes bruk av det norske flagget på 17 Mai som ett forsøk på å fremstille seg selv som noe de ikke er?

Ble setningen min for komplisert? Jeg antyder faktisk det motsatte av det du tydeligvis oppfatter.

 

Jeg spør hvordan du kan tolke innvandreres bruk av det norske flagg på 17.mai som noe annet enn et forsøk på å fremstille seg selv som noe de ikke er.

 

Hvis Bhatti er ute etter å skaffe seg sympati, så gjelder kanskje dette flere også? Og dermed blir det jo litt mistenkelig med alle disse ikke-etniske nordmenn som veiver rundt med norske flagg, skulle en tro. De seiler kanskje rett og slett under falsk flagg, for å si det på den måten ...

Lenke til kommentar
En ide, hvis du syns at det er respektløs å flagge med andre flagg den 17 mai.

 

Ikke gjør det.

 

Hvis du syns at det ikke er respektløs å flagge et flag fra landet du kom fra i en feiring for landet du bor og svetter i samtidig som å vise din egen nasjonalitet og dine røtter.

 

Gjør det.

 

Hvis du syns det er greit å pådytte dine egne nasjonalistiske verdier på andre....

 

Bugger off.

Dagens minst gjennomtenkte post?!

Jeg synes ikke det er respektløst å gjøre fra meg i hagen din. Betyr det da at jeg bør legge kabler i hagen din når jeg føler for det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
Norske statsborgere får ikke nordisk blod i årene bare fordi de har fått pass!

Nordisk blod, faktisk. Tror det er kanskje på tide å jekke ned nasjonalismen et hakk!

 

Fabian Stang har overkjørt 17. mai komiteen, alle utenom feige politikere, en liten andel av innvandrere, og venstresiden er enig med han, og til en jusprofessor støtter at man kan ha forbud mot andre flagg i 17. mai-toget.

 

Yeye. Debatt avsluttet, sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er respektløst å gjøre fra meg i hagen din. Betyr det da at jeg bør legge kabler i hagen din når jeg føler for det?

Nei, det betyr det ikke.

Men du kan godt få lov til å prompe når du går forbi, selv om jeg ikke setter pris på det heller.

(Særlig hvis jeg sitter ute i hagen når du gjør det.)

 

Kablene dine blir vel liggende noen uker før naturen gjør kål på dem, mens en flaggvifting på 17.mai ikke blir hengende igjen i lufta særlig lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...