Gå til innhold

hjelp er dere snill! vil gjerne koble bærbar til gammel crt tv.


Libom

Anbefalte innlegg

hei! prøvøde å poste denne på Forum>Hardware>Skjermer, men fikk ingen svar. Så håper på bedre resultat her :)

 

Altså, jeg vil gjerne koble min bærbar til tv'en jeg har på rommet, men det som er greia er at tv'en er veeldig gammel(20 år?), men den funker helt fint. så vet ikke om det har noe å si..

 

jeg har også lest litt rundt om forskjellige koblingsmetoder, men syntes det er litt komplisert og har ikke skjønt det helt. Men får et inntrykk av at kobling fra VGA->Scart ikke er så lett å få til.

 

-Har en Amilio Pi2530 (Vista Home Prem.), og har ATI HD 2300 skjermkort med DVI og VGA port.

-Tv'en derimot, er en gammel Finlux 32'' CRT tv, og som bare er utstyrt med en Scart-inngang bak.

 

Om jeg har skjønt rett så er det at ATI-kort fungerer best om en skal bruke en VGA->Scart kabel, og at man burde ha ett tilleggsprogram med navn PowerStripe. Men mer vet jeg ikke..

 

Så spør snillt om det er mulig å få litt veiledning her?=)

-Hadde vært kjekt å få brukt MediaCenter og sett filmer på en større skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for hjelpen folkens! men jeg har allerede surfet rundt på google for å finne mer ut av det, men det virker som om de fleste som har prøvd å koble vga->scart mislykkes (siden vga*-scart kabelen ikke virker som den egentlig skal). så blir litt forvirret angående hva jeg skal gjøre. vil jo ikke bruke penger på forskjellige ting uten resultater=/

Endret av Libom
Lenke til kommentar

takk! skal prøve kabelen fra biltema først. Og hvis ikke den funker, så kanskje jeg tar sjansen på den fra mpx. For som jeg har oppfattet det, så har det mye å si om hvor god "kvalitet" kabelen har. Leste rundt om at flere ikke fikk det til da de prøvde med en VGA->Scart kabel som var rimelig billig, men da de kjøpte en dyrere fra et annet sted virket det med en gang.. så får håpe den billige funker med min såpass gamle tv da=P

 

Men spørsmål til Duqe; er tv'en din like gammel som min, og duger skjermbildet (noe skurring og "bevegelser" i bildet)?

Og lurer på om du måtte konfigure noe på PC-en for at det skulle funke? Hadde vært utrolig kjekt om jeg kunne få litt veileding av deg=)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...