Gå til innhold

the curse of monkey island


Anbefalte innlegg

Hei !

 

rydda litt opp i dei gamle spilla som eg hadde.

da kom eg fram til the curse of monkey island som eg ikke har prøvd på veldi lenge. eg innstalerte spillet og begynte og spille på vanskelegaste vansglighetsgrad. no har eg komt so langt at eg har fått han på kafeen på første øya til og miste gulltanna men eg får den ik ut av kafeen pga. at han ser at eg stikker av med den... er det noken som har gredd det på vanskelegaste vansklighetsgrad.

 

venter spent på svar ! 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal få tanna hans til å fly ut vinduet i en tyggegummiballong. Tror du bare skal blåse opp din egen ballong etterpå og bruke den.

 

Haha, sykt. LucasArts i et nøtteskall. Kjempe bra!

 

no er ikkje eg heilt sikker på ka du mener ? :-?

Lenke til kommentar
takk ! eg skal prøve det.... men eg har eit lite problem til.

det er hull i båten som eg skal bruke til og komme meg ut til sjørøverskipet. Korleis skal eg tette det hullet ? 8)

 

Du skal bruke et kjøkkenredskap som jeg tror du finner hos han med tanna. (Litt usikker her). En rund sak som du skal bruke på et gummi-tre oppe der ved de tømmerstokkene. Tror du trenger noe som fungerer som lim også, men det finner du sikkert.

Lenke til kommentar
takk ! eg skal prøve det.... men eg har eit lite problem til.

det er hull i båten som eg skal bruke til og komme meg ut til sjørøverskipet. Korleis skal eg tette det hullet ? 8)

 

du trenger en kork... og noe å klistre den fast med.. husker ikke helt hva.

 

edit: stemmer det.. mulig du skal skjære en gummi kork ut av gummi trærne, som står oppe ved stedet du har caber toss duellen.

Lenke til kommentar
Du skal få tanna hans til å fly ut vinduet i en tyggegummiballong.  Tror du bare skal blåse opp din egen ballong etterpå og bruke den.

 

Haha, sykt. LucasArts i et nøtteskall. Kjempe bra!

 

no er ikkje eg heilt sikker på ka du mener ? :-?

Det han mener er at det er typisk LucasArts og ha merksnodige løsninger på problemer i Monkey Island spillene ;)

Lenke til kommentar
Husker ikke hvilket av Monkey Island spillene det var, men på et tidspunkt skulle du "gli" over en kabel ved hjelp av en gummi-kylling. Kan det være denne?

 

Ahh.. Det var det første Monkey Island spillet: "The secret of Monkey Island". Har faktisk begynt å spille det igjen. Med pc-speaker!! Dødsfett dersom man virkelig digger Monkey Island og har vært med fra starten av.

Lenke til kommentar
Husker ikke hvilket av Monkey Island spillene det var, men på et tidspunkt skulle du "gli" over en kabel ved hjelp av en gummi-kylling. Kan det være denne?

 

Ahh.. Det var det første Monkey Island spillet: "The secret of Monkey Island". Har faktisk begynt å spille det igjen. Med pc-speaker!! Dødsfett dersom man virkelig digger Monkey Island og har vært med fra starten av.

 

Må spille det på Amiga da ;) å få kongelyd! hehe

Lenke til kommentar
hmm, har spillet men funker ikke i Windos XP:(

noen ide? :((

 

 

Edit:

ingen feil melding btw, sorry for ikke utfyldende informasjon før edit:)

 

 

Eg har windows xp og spillet går fint med meg, men eg kan ik sjå videoane fordi da låser maskina seg, men da trykk eg berre Esc

 

eit anna spill som ik går inn på xp det er constructor noken som har samme problemet ?

Lenke til kommentar
no blir det kansje litt mykje mas her, men no er eg komt til da eg skal få opp kista slik at han skuespillaren kan sjonglere med kanonkulene. korleis får eg opp kista ?

 

Virker for meg som om at du har valgt det litt for vannskelig. Halve poenget med dette spillet er jo at du i TIMER skal stresse med å finne løsningen. I det du holder på å gi opp for du er så lei av å ikke komme videre klarer du det, og da er du så glad at det gjør ikke noe om du må stresse i mange nye timer med neste oppgave.

 

Om du ikke gidder dette så søk etter en "guide" på nett. Der blir du guidet steg for steg gjennom hele spillet.

 

Et annet valg er å velge easy, så blir det lett nok for deg.

 

Uansett, lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Du skal få tanna hans til å fly ut vinduet i en tyggegummiballong.  Tror du bare skal blåse opp din egen ballong etterpå og bruke den.

 

Haha, sykt. LucasArts i et nøtteskall. Kjempe bra!

 

no er ikkje eg heilt sikker på ka du mener ? :-?

 

"Du skal få tanna hans til å fly ut vinduet i en tyggegummiballong." <- bryter all logikk og normal løsningsteori -- derfor typisk LucasArts.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...