Gå til innhold

Program for å holde orden på lekser


r2d290

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Går på vidregående skole, og har en del prøver, lekser, innleveringer, presentasjoner med mer som etterhvert begynner å bli ganske vanskelig å huske på... ønsker meg et program der jeg på enkelt vis kan fylle iin hva jeg skal gjøre (lekse/presentasjon etc), hvordan jeg skal gjøre det (sidetal eller annen info), dato (som da sorterer seg automatisk etter når det skal være ferdig), samt ved et enkelt tastetrykk kan slette (eller sette grønn hake) for det som er gjort.

 

Dette programmet (eller hva enn jeg bør bruke), må på en eller annen måte kunne bli sendt fra maskinen jeg har på skolen, til den jeg har hjemme, og omvendt.

 

Noen som har no forslag til hva som kan brukes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og It's Learning inneholder den funksjonen?

 

Ja, det lurer jeg også på...

 

går ut ifra at den som spurte tenkte på at lærerene legger ut leksene der? Isåfall er dette noe som ikke blir gjort serlig ofte, og det er dessuten uoversiktlig å gå gjennom alle fagene for å se om jeg har noen lekser...

Lenke til kommentar

Har tenkt på det, og brukt det...

 

Hva som er galt med det:

-Tar tid å logge inn, finne frem til kalenderen med mer...

-Det tar lenger tid å legge inn enn jeg "gidder" å bruke tid på når vi får lekser rett før timen er ferdig (hvilket gjør at det ikke blir gjort)

-Synes det blir for lite oversiktlig å se ti bokstaver om hva som skal gjøres, for så å måtte trykke på ruta for å få mer info

 

 

vet jeg er sær, men det er en del praktiske ting som må være på plass for at det faktisk skal bli brukt...

 

 

jo: en ting til: slike kalendere krever at du er på internett hele tiden... Hadde vært fint om man kunne ha lastet ned "dagens agenda" (gjerne automatisk), og så ligger den der uten at du trenger internett-forbindelse... Til nød bør man også ha mulighet til å lagre nye agendaer uten nett-forbindelse, for så å sende alt man har samlet opp når man får tilgang på nett...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

hmm... jeg vil dog en gang ha dette digitalt på pc :/

 

takk for forslaget, men jeg har alerede vurdert dette (og prøvd det), men det hadde vært veldig greit om det hadde vært mulig å få dette inn på pc-en, da pc ofte er det eneste jeg har med meg på skolen... klarer ikke helt å mot-argumentere for "analoge" bøker, men jeg har blitt så godt vandt til pc nå...

Lenke til kommentar

hmm... vi begynner kanskje å nærme oss en løsning. :woot:

Forstod jeg det rett at man ikke trenger å installere det på nye maskiner?

 

Ulempen med den der,er nettop det med usb-en, men kan hende jeg kan overleve med det...

Det er likavel ikke _helt_ det jeg hadde fårestilt meg, men... verdt et forsøk...

Lenke til kommentar

Vet ikke om det finnes gode GTD(getting things done)-applikasjoner til Windows, men på mac bruker jeg den glimrende applikasjonen Things. Her kan jeg kjapt legge inn nye ting jeg må gjøre, når de må være ferdig, når jeg skal gjøre de og jeg kan huke de av når jeg er ferdig. Kan også sortere på tags, se neste oppgaver, organisere i prosjekter og mye mer.

 

Jeg fant ikke noen slik windows-applikasjon nå, men jeg vet det finnes både frittståend applikasjoner og plug-ins til Outlook.

Endret av olsen
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare et post it program kallt for stickies jeg. Lager punkter der, sorterer dem etter dato (egen kolonne, legger dem manuelt der det trengs) og sletter dem manuelt når det er gjort.

 

På den måten får jeg faktisk gjort dem, siden jeg blir minnet på det hele tiden i og med det ligger på skriebordet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...