Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble USB Harddisk til bilstereo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har min tvil om at en vanlig platedisk vil fungere. En vanlig flashdisk derimot, fungerer nok glimrende.

 

Om det i det heletatt vil fungere, vil det nok ta evigheter å finne frem i samlingen.

Teknisk vil det fungere. De fleste USB-hardisker kommuniserer likt som USB-flash disker. I praksis er det derimot et par hindringer:

 

-Strømforbruk, USB-standarden sier at det må leveres 100 eller 500mA, hvis spilleren bare leverer 100 så kan den ikke dra en harddisk

-Vibrasjoner, harddisker tåler ikke så mye vibrasjoner, særlig ikke når de er i bruk. Så lenge USB-disken inneholder en disk beregnet for bærbare PC-er burde det gå greit, inneholder den en vanlig 3,5" disk så vil disken ta kvelden ganske snart.

-Søketider etc. En vanlig harddisk har helt annen karrakteristikk for søketid og filoverføring enn hva en flash-disk har, nå tror jeg ikke det vil være noe problem med MP3, siden det er så små datamenger, men filer med høyere bitrate kan gi problemer.

-Katalogiseringstjenesten til spilleren bør være bra og overskiktlig hvis du har planer om å bla gjennom 40-100gb med musikk. Jeg synes det blir kaotisk nok på min JVC som tar brente MP3-CD-er med 700mb

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Pioneer.no

 

Den kan i noen tilfeller spille musikk fra ekstern harddisk hvis denne enheten ikke har egen strømforsyning. Men du har jo ikke noe mulighet til å søke etter sanger, så du må evt. spole gjennom harddisken sang for sang.

 

Men USB-inngangen er hovedsakelig ment for minnepinne.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en JVC spiller med USB i front. Jeg prøvde å koble en Flash basert 2gb mp3 spiller- men som når står som 'harddisk' på spilleren.

Dette fungerer jo- men ikke lar den meg ha mapper med sanger i. Så alle må bare ligge på rekke og rad. Kjipt- men det fungerer i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg ar brukt en 40 gb 2,5" ide disk på min gamle Kenwood spiller og det fungerte veldig bra. Men det funket ikke på en JVC spiller jeg hadde. Det som er viktig å sjekke er hvor mange milliamper cd spilleren leverer. Mener å huske at den Kenwood spilleren leverte 500mA og det holdt til å drive 40gb uten ekstra strømforskyning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå prøvd å koble til en 40 gb disk til en Pioneer DEH-P6000UB, og det fungerte helt fint når jeg formaterte disken i FAT32, og begrenset partisjonen til 32gb. Funket også fint med mapper, og den er ganske kjapp å bla i. Så da går det sikkert på P5000-UB også vil jeg tru.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...