Gå til innhold

"Ta opp igjen" 3MX


Anbefalte innlegg

Har tenkt aa taa en Dataingeniorutdanning etterhvert. Har naa karakter 2 i 3MX paa vitnemaalet, mao ikke alt for mye kunnskaper om dette faget. Tenkte rett og slett aa studere 3MX om igjen, og begynne Ingenior til Hosten '09. Ikke nodvendigvis ta eksamen, men faa ett bedre utgangspunkt for jeg begynner paa ingeniorutdanningen min. Hvilke muligheter har jeg? Nettstudier?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RÅD !

 

jeg går sonans nå, tar 3mx og 3fy på et halvt år. greit nok, om du skal ha ting unna på et halvt år. Men tok 2mx og 2fy på den gamle vgsen min ifjor, da får du det heeelt gratis, og kommer sansynligvis ikke opp i noen eksamen. (dette fordi du allerede har et fullverdig vitnemål, og det prioriteres heller de "vanlige" elevene) Det er egentlig helt konge, du er med gjennom året, leser til prøver osv, og får en standpunkt. På sonans og bjorknes derimot, SKAL du jo opp til den eksamnen, uansett.

 

Så i og med du satset på ingeniør studier neste høst ,har du jo et helt år uansett. å betale så mye for noe du kunne fått gratis, ville jeg da ikke gjort.. :)

Lenke til kommentar

HiSF(.no) har sommerkurs for mattematikk (3mx), man får ikke ny karakter på vitnemålet, men kan gå inn på ingeniørlinja som er der (automasjon). 2FY er også innebygd i det første semesteret av ingeniørutdanninga. Jeg er selv nylig ferdig der, og skal arbeide som systemutvikler.

 

Les mer her.

 

Vet ikke hvor aktuelt dette kan være for deg, men tipper flere høgskoler har lignende ordninger, eller halvtårskurs. :-)

Lenke til kommentar
RÅD !

 

jeg går sonans nå, tar 3mx og 3fy på et halvt år. greit nok, om du skal ha ting unna på et halvt år. Men tok 2mx og 2fy på den gamle vgsen min ifjor, da får du det heeelt gratis, og kommer sansynligvis ikke opp i noen eksamen. (dette fordi du allerede har et fullverdig vitnemål, og det prioriteres heller de "vanlige" elevene) Det er egentlig helt konge, du er med gjennom året, leser til prøver osv, og får en standpunkt. På sonans og bjorknes derimot, SKAL du jo opp til den eksamnen, uansett.

 

Så i og med du satset på ingeniør studier neste høst ,har du jo et helt år uansett. å betale så mye for noe du kunne fått gratis, ville jeg da ikke gjort.. :)

Var ikke klar over at dette er mulig, må man ikke ta eksamen hvis man tar oppfag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...