Gå til innhold

4 mnd gammel hd med 2 bad sectors. komer alt til å rakne nå?


Anbefalte innlegg

fikk ny hdd til jul

men i dag så boota den ikke, så koblet hdd til annen pc og kjørte scandisk, som fant noen feil. etter det så boota den i gjen

 

 

kjører hddscan nå med surface scan på, og den har funnet 2 bad sectors

 

kommer det til å komme en hel del med bad sectors fremover nå? eller stopper det opp med de den har funnet?

 

jeg spør for da må jeg i så fall løpe på ps på mandag å kjøpe en backup hdd jeg kan legge allt over på før jeg kan sende inn den ødelagte,ellers så kan jeg leve med 2 bad sectors hvis resten holder sammen :)

Endret av asle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bad sectors trenger ikke nødvendigvis å bety at alt kommer til å rakne. det kan være en ekel produksjonsfeil, MEN du bør absolutt være på vakt, for skadede harddisker kan begynne å "rakne" om de føest viser tegn til feil som du sier.

 

Last først ned og kjør dianoseverktøyet til produsenten av den spesifikke harddisken. Det vil kunne gi deg en mye bedre diganose over eventuelle feil.

 

Det er godt mulig at produsent/butikk vil la deg kjøre garanti/reklamasjon på basis av at det er feil på sektorene, det vil jeg tro, men om det er mye slit så er det verd å bare scanne igjen om et par uke,r og så om et par måneder. Har det ikke skjedd noen utvilking av feilene innen den tid så vil det neppe skape problemer for fremtiden.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...