Gå til innhold

Anbefalinger, ASUS, ASUS, ASUS?


Anbefalte innlegg

Ett annet poeng ved ikke å anbefale f.eks Epox: Hvor mange store norske webshopper har Epox i sitt sortiment?

 

Svar: Veldig få(eneste jeg fant er Databutikken). Derfor vil det være litt dumt å anbefale det i og med at det er få butikker som har det.

Utbredelsen er neppe kriterie for anbefaling, heldigvis. Da ville et fåtall produsenter behersket markedet, og prisene ville vært skyhøye. Er nok av eksempler på at dette er tilfelle.

 

Hvis derimot RMA-politikken hos produsenten hadde sammenheng med utbredelsen, så hadde det vært rimelig at f.eks. Epox selges av få webshoper. Men sånn er det ikke - tvertimot, Epox er rapportert gode på respons til kunde via mail, mens Asus er tilnærmet fraværende i så måte.

 

Hvilket vekttall RMA bør ha i test kan selvsagt diskuteres, men jeg ville foretrukket en produsent som både svarer på henvendelser, og leverer et bedre produkt til lavere pris.

 

( jeg har p.t. både Abit, Asus og Epox )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zink: Ja er enig at utbredelse ikke skal være et veldig viktig kriterie, men det bør helt klart ha vekt. Blir litt latterlig å anbefale et produkt som nesten ingen i Norge har på lager.

 

Anbefalingene til hw.no er vel ikke for eksperter heller, mer som anbefalinger til nybegynnere/viderekommende som vil ha en ide om hva som er bra og passer sammen. Uten å si at det er det aller beste som er å få tak i på markedet. Det er forresten også et smaksspørsmål, ikke alle er bra alt. Asus selger stort sett kvalitetsprodukter og jeg vil si at man sjeldent gjør et dårlig kjøp. Kanskje litt overpriset, men man får det man betaler for...

Lenke til kommentar
Blir litt latterlig å anbefale et produkt som nesten ingen i Norge har på lager.
Webshoper har til stadighet produkter ingen andre har, og EPoX EP-8RDA+ er på lager hos en av de større på det norske markedet. En plass i anbefalinger på hw.no ville være naturlig, og noe annet heller latterlig.

 

Anbefalingene til hw.no er vel ikke for eksperter heller, mer som anbefalinger til nybegynnere/viderekommende som vil ha en ide om hva som er bra og passer sammen. Uten å si at det er det aller beste som er å få tak i på markedet.
Vi må nok gå ut fra at test-teamet hos Anandtech er å regne som eksperter. Og folket som leser anbefalinger er neppe "pingle-kunder", ( de kjøper Dell o.l. ) men ser trolig etter det beste, og burde rådes deretter.

 

Kanskje litt overpriset, men man får det man betaler for...

Hvis Asus både er overpriset ( noe jeg er enig i ) samtidig som man får det man betaler for, er vel egentlig selvmotsigende. Tipper flertallet her velger Asus p.g.a. lokal markedsføring - ihvertfall ikke fordi de er bedre på ytelse/ pris eller service.

Lenke til kommentar

Ja, ASUS er ofte litt dyrt, men når det gjelder MoBo er jeg ville til å betale et par hundrelapper for et merke jeg vet leverer et stabilt hovedkort på nesten alle modeller, det er ikke noe som er mer dritt en ett shabby hovedkort, når det gjelder annet hardware, så er asus ikke i noen særklasse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Webshoper har til stadighet produkter ingen andre har, og EPoX EP-8RDA+ er på lager hos en av de større på det norske markedet. En plass i anbefalinger på hw.no ville være naturlig, og noe annet heller latterlig.

 

Hva er det som er så latterlig med at Epox ikke er anbefalt?? Er du asus hater eller epox elsker eller noe sånt? Kikka fort gjennom en test av nf2 kort på anandtech. Asus kom foran Epox på nesten alle deltestene. Vil fremdeles påstå at det har noe å si at det kun er databutikken som har det inne og.

 

BTW, jeg gadd ikke finne frem andre tester. anandtech er av de mer seriøse, og jeg tviler på at andre har fått veldig forskjellige resultater. Poenget er at det ikke er stor forskjell i ytelsen.

 

Vi må nok gå ut fra at test-teamet hos Anandtech er å regne som eksperter. Og folket som leser anbefalinger er neppe "pingle-kunder", ( de kjøper Dell o.l. ) men ser trolig etter det beste, og burde rådes deretter.

 

Husk at det er mange forskjellige folk som ferdes her på hw.no. Er ganske mange nybegynnere og kan jeg tenkte meg, ikke bare eksperter. Dessuten, de som er ute etter det aller beste, når det er små marginer, har antageligvis kunnskap nok til å finne fram til det selv.

 

Hvis Asus både er overpriset ( noe jeg er enig i ) samtidig som man får det man betaler for, er vel egentlig selvmotsigende. Tipper flertallet her velger Asus p.g.a. lokal markedsføring - ihvertfall ikke fordi de er bedre på ytelse/ pris eller service.

 

Skjønner ikke helt at det er en selvmotsigelse. Det jeg mener er at de koster mer enn andre kort med samme chipset. Poenget mitt er at det ofte er verdt det. Jeg putter ihvertfall gjerne 100 kroner mer for ett asus kort enn f.eks. ett msi kort, fordi jeg vet jeg får et kvalitet.

Lenke til kommentar
Webshoper har til stadighet produkter ingen andre har, og EPoX EP-8RDA+ er på lager hos en av de større på det norske markedet. En plass i anbefalinger på hw.no ville være naturlig, og noe annet heller latterlig.

 

Hva er det som er så latterlig med at Epox ikke er anbefalt?? Er du asus hater eller epox elsker eller noe sånt? Kikka fort gjennom en test av nf2 kort på anandtech. Asus kom foran Epox på nesten alle deltestene. Vil fremdeles påstå at det har noe å si at det kun er databutikken som har det inne og.

 

BTW, jeg gadd ikke finne frem andre tester. anandtech er av de mer seriøse, og jeg tviler på at andre har fått veldig forskjellige resultater. Poenget er at det ikke er stor forskjell i ytelsen.

 

Vi må nok gå ut fra at test-teamet hos Anandtech er å regne som eksperter. Og folket som leser anbefalinger er neppe "pingle-kunder", ( de kjøper Dell o.l. ) men ser trolig etter det beste, og burde rådes deretter.

 

Husk at det er mange forskjellige folk som ferdes her på hw.no. Er ganske mange nybegynnere og kan jeg tenkte meg, ikke bare eksperter. Dessuten, de som er ute etter det aller beste, når det er små marginer, har antageligvis kunnskap nok til å finne fram til det selv.

 

Hvis Asus både er overpriset ( noe jeg er enig i ) samtidig som man får det man betaler for, er vel egentlig selvmotsigende. Tipper flertallet her velger Asus p.g.a. lokal markedsføring - ihvertfall ikke fordi de er bedre på ytelse/ pris eller service.

 

Skjønner ikke helt at det er en selvmotsigelse. Det jeg mener er at de koster mer enn andre kort med samme chipset. Poenget mitt er at det ofte er verdt det. Jeg putter ihvertfall gjerne 100 kroner mer for ett asus kort enn f.eks. ett msi kort, fordi jeg vet jeg får et kvalitet.

Kunne ikke vært mer :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...