Gå til innhold

Hvordan få bort uønsket oppstarts valg ved boot?


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Jeg installerte XP på disk nr 2, bare for å prøve det, har XP fra før av.

Så slettet eg den nyeste XP`en, men når jeg restarter nå, så kommer fortsatt valgene opp om hvilke XP jeg vil starte, hvordan fjerner jeg dette?

Tør ikke rote meg inni Msconfig eller boot.ini filen når jeg ikke er helt kompetent til det..!

 

Takker for tips og svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He,he, artig det der.

At du kjenner til mulighetene, via.. msconfig og.. boot.ini, gjør deg kompetent.

 

Det du trenger er bruksanvisning:

-bruk msconfig….klikk på .. boot.ini fanen…klikk på…. Kontroller alle oppstartsbaner….

 

(Mscongig--klikk kjør..skrive msconfig i felten..klikk Ok)

Lenke til kommentar

Feilmeldninger is good.

 

Det som jeg kan tenke meg kan være problem hos deg, er at du vet ikke hvilken av de 2 diskene som er system og hvilken er boot.

 

Derfor:

-se på entries i boot.ini fra msconfig

 

og sammelnigne med entries i boot.ini som du ser fra---kontrollpanel---system---avansert--Instillinger i Oppstart og gjenoppretning...klkk på Rediger.

 

Hvis entries som du finner der (spesielt rdisk og partition) er ikke de samme så har du et system hvor system partition og boot partition er ikke i samme disk, sammtidig som begge kan fungere som system partition.

 

Boot.ini du leser i kontroll panell System-----er boot.ini som er i den active system disk.

Boot.ini du leser i msconfig er derimot den boot.ini som er å finne i den boot/oppstart partition. og som er ugyldig, SÅ lenge du forandrer ikke på Bios instillinger.

 

I en slik situasjon det er da boot.ini fra system i kontrollpanel som er gyldig.

og boot.ini i msconfig som er ugyldig.

Det under forutsetningen at du forandrer ikke på Hardiskbootpriority i Biosen.

 

Se og i Diskbehandlingen---hvilken disk er markert som system og hvilken som oppstart.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...